De eerste wolken foto zagen we vanmiddag. een raar fenomeen, weet iemand wat dit veroorzaakt? Een soort koude val uit de wolk ofzo?
Daarna prachtige cumulus, goed ontwikkeld, maar geen bui gevormd zover ik op de buien radar heb kunnen zien. Ze lijken boven Workum te hangen, maar in werkelijkheid zaten ze rond Joure/Sneek hemels breed een km of 15 hier vandaan. Zit er een lenticularis boven de cumulus, of is het wat anders en kan dat uberhaupt voorkomen boven een cumulus wolk?
Het weer blijft fotogeniek de laatste dagen. Het was trouwens wederom een zon overgoten dag vandaag.
enjoy
Laatste foto is restant van de buien vanmiddag bij Heerenveen, richting IJsselmeer steeds verder uitgedoofd. | Gewijzigd: 27 juli 2011, 21:50 uur, door JPP
heb ruim 200 geschoten waarvan 30 met enig licht er op, maar meeste in de wolken en geen ontladingen in beeld. Toch een paar met wat stralen er op. Probeer nog een filmpje op youtube te zetten, maar lukt nog niet echt.
ik hoop weer dat jullie er van zullen genieten. kwaliteit is niet top. Maar ben toch tevreden. | Gewijzigd: 11 september 2011, 13:51 uur, door JPP
heb ruim 200 geschoten waarvan 30 met enig licht er op, maar meeste in de wolken en geen ontladingen in beeld. Toch een paar met wat stralen er op. Probeer nog een filmpje op youtube te zetten, maar lukt nog niet echt.
ik hoop weer dat jullie er van zullen genieten. kwaliteit is niet top. Maar ben toch tevreden.
Mooie aanvulling van je foto's. Alleen jammer van de laatste 2 waarvan de focus niet goed stond.
Leuk dat 'bootje' op het water. Plotseling het 'Boze gezicht' wat gaat er met het bootje gebeuren als het in de buurt komt? Niets het 'mag'door varen en het gezicht verdwijnt, net zo snel als het verscheen.