De lucht leek veelbelovend op weg naar hier. Toch weer mooi meegenomen.
Nu ook weer mooie lucht van het volgende buitje, maar daar zal denk ik geen onweer inzitten. | Gewijzigd: 17 juli 2011, 20:01 uur, door Arends
Man, man, man, wat een plaat! Schitterend!
Zal wel niet aan leeuwarden liggen, want ik zie het hier ook weer gebeuren
zit er net nog onweer op in overijsel, hier aange komen kakt het alweer in
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Heb er een foto van gemaakt.
Uploaded with ImageShack.us
Wauwwww... Prachtig | Gewijzigd: 17 juli 2011, 20:55 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
zit er net nog onweer op in overijsel, hier aange komen kakt het alweer in
Meeste buien activeren in dit soort situaties op ongeveer 80km vanaf de kust landinwaarts. Als de buien verder het binnenland (naar noorden/oosten) intrekken stuiten ze op een hogere cap of een hogere baro? Geen idee of dit klopt maar dat is wat mij zo ff te binnen schiet.
Edit: wacht op een betere verklaring, want ik baal er ook van | Gewijzigd: 17 juli 2011, 20:59 uur, door Shadow112
Dank je, Roxy.
Ik stond toevallig in de keuken en zag ineens deze wolk aankomen. Gauw mijn mobieltje gepakt en geschoten.
Kwaliteit is niet opperbest maar veel tijd had ik niet. Hij hing recht boven me. Geen wind nog en toen die overkwam kregen we even een plens water over ons. Duurde al met al ca. 5 minuten en ook wat wind erbij maar stelde weinig voor verder. Na de overgang nog wat lichte regen en weer windstil.
Edit: nu even wat meer regen. | Gewijzigd: 17 juli 2011, 21:00 uur, door Jan-Emmen
Uploaded with ImageShack.us
Mooie plaat, lijkt wel een deel van een shelfcloud.
Ik stond toevallig in de keuken en zag ineens deze wolk aankomen. Gauw mijn mobieltje gepakt en geschoten.
Kwaliteit is niet opperbest maar veel tijd had ik niet. Hij hing recht boven me. Geen wind nog en toen die overkwam kregen we even een plens water over ons. Duurde al met al ca. 5 minuten en ook wat wind erbij maar stelde weinig voor verder. Na de overgang nog wat lichte regen en weer windstil.
Edit: nu even wat meer regen.
Vind dat ie der super mooi opstaat..
heb ik nog niet gezien hier .. wel hele harde regen gehad net maar was erg kort.
Vanmiddag alleen een mini rommeltje gehoord:(..
ff tussen de buien door de honden uitlaten