Het kwik is vandaag in Ukkel niet hoger geklommen dan 14,3 graden. Dat is de koudste maximumtemperatuur op 14 juli sinds het begin van de metingen in 1833, meldt weerman David Dehenauw.
In het noorden van het land was het bovendien zeer nat. Op de luchthaven van Deurne viel de voorbije 24 uur 25 mm regen. In de haven van Zeebrugge werd over een zelfde tijdspanne 22 mm geregistreerd. Morgen en overmorgen wordt het zachter en droger met maxima rond 22 graden in het centrum. Zaterdagavond echter breekt met een nieuwe flinke regenzone opnieuw een wisselvallige, winderige en frisse periode aan van minstens een week.
Bron: HLN | Gewijzigd: 9 februari 2017, 10:11 uur, door Joyce.s
Geef mij dit weer maar. Heerlijk. Aangename temperatuur. Lekkere chagrijninge wolken. Regen. Wind. Top!
En v.w.b. die koudste 14 juli ooit... Hoe zat dat met die Global Warming ook weer precies?
En de grond was in Limburg nog redelijk droog, dus een beetje regen is niet heel slecht (zoveel als in het Westen was ook niet nodig)
Maar met de verwarming binnen aan, en het donkere weer buiten met waaiende bladeren en de kou en regen, heb ik het idee ineens dat het half November is, maar het is eigenlijk half Juli :S Zo'n complete schok eigenlijk na het weer van het begin van de week. Ik ben vandaag met de winterjas aan gaan winkelen terwijl geen t-shirt aan had, maar lange mouwen.
Moet zelfs ff de verwarming aandoen, vries zowat dood xD Meestal zweet ik me dood xD
Nu is het in NL een en al trieste zooi
Maar goed, we moeten augustus niet vergeten en in september kan het ook superweer zijn. Die zomer komt heus nog wel terug al is het van de topmaand juli wel sneu
Geef mij dit weer maar. Heerlijk. Aangename temperatuur. Lekkere chagrijninge wolken. Regen. Wind. Top!
En v.w.b. die koudste 14 juli ooit... Hoe zat dat met die Global Warming ook weer precies?
Haha ja dat is 1 dag en ik liep niet te klagen hoor, helemaal niet die avond/nacht;) Deze temperatuur is wel lekker als je in huis wil zijn... Maar als je wil kamperen in het binnenland dan is dit echt niet het ideale weer...
Die ene dag maakt natuurlijk niet een hele zomer goed hè. En iedereen klagen... Denk wel dat veel mensen klagen maar vast niet iedereen, dat stelletje zomerzeurders. Haha, twee dagen herfst en hop 'iedereen' in de stress. Maar koud was het wel... oh maar 1 lokaal koude dag ontkracht natuurlijk geen global warming, net zo min als 1 warme dag het bevestigt. Wel leuk dat er weer een record is, dat is wel typisch iets van de laatste jaren heb ik het idee.
Maar goed; we hebben een schitterende lente gehad, een paar topdagen in de zomer en verder veel typisch Hollandse zomerdagen met wolken, zon en een bui. Tevens behoorlijk veel onweerskansen geweest. Eigenlijk een zomer waar alles een beetje langs komt, leuk toch. Ik hou er wel van zo'n zomer. De laatste paar dagen is het pas herfst en ja dat wordt zeuren. Maar het gaat maar over een paar dagen. We hebben de rest van juli nog, augustus en niet te vergeten september... En ach; zo'n weekje herfst is ook wel weer gezellig!
En de titel van deze topic spreek boekdelen... Piet had het volgens mij over eind volgende week dat het weer beter wordt..?
Die ene koude dag is natuurlijk niet representatief voor de hele zomer, tevens zijn we nog niet eens op de helft van de zomer. Laten we hopen dat er ook nog mooie dagen komen verder... Maar qua hoge temps valt het tegen ja, dat klopt. Van mij hoeven de dertigers niet zo, maar 14 haha, is wel fris ja. Vanaf nu kan het dus alleen maar beter worden denk ik. Even positief kijken he!
Lol @ Pietje. Wordt het beter... of minder slecht?
Lekker met ze naar een meer en hun zich lekker zien uitleven terwijl ik op een bankje geniet met een sigaretje ..
Maaaar ... die warmte van 28-06 hoeft van mij echt niet.. dat is onmenselijk.
Een keer met je ogen knipperen en t zweet rolde over je lichaam
Hoop dat de zomer nog tropische dagen gaat brengen om maar een reden,
Knetter hard onweers buien !!!
:D
http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...mp;hl=buurvrouw
Het is ook nooit goed in Nederland hahhaha
enige is dat de ramen hier nu echt ongeloofelijk smerig zijn allemaal bagger enzo, en dat op de 2e verdieping | Gewijzigd: 15 juli 2011, 08:28 uur, door marcel`westland
Marcel
Nog een weekje en dan begint voor mij de vakantie en over 2 weken vertrek ik naar een 99% zon bestemming. Het maakt mij dus totaal niet uit wat voor weer het is, hoewel ik natuurlijk iedereen op de Nederlandse campings (en andere vakantievierders) geweldig weer toewens.
Citaat van Svenn, vrijdag 15 juli 2011, 8:16 uur Zie je waar ik naar toe wil ? Een zonnig oord nee, ik doel erop dat we het RECHT hebben te klagen.
Tuurlijk heb je het recht te klagen, je schiet er qua weerbeeld niets mee op, maar het lucht wel lekker op!
Dat is wel lekker dan ja, als je dat vooruitzicht hebt weet je in ieder geval zeker dat je die zon te pakken gaat krijgen, maar ja een paar weken op een hele zomer, zal dat het goed gaan maken? Ook lekker als je thuiskomt en de zon schijnt in plaats van dat je in een depressief grijs, nat grauw land aankomt, dan is het contrast zo groot.
| Gewijzigd: 15 juli 2011, 12:01 uur, door Tyshane
Ach ja, dat is waar ook. Het is voor het eerst dit voorjaar/zomer 3 dagen achter elkaar slecht weer.
En 7 graden te koud, dat komt wel vaker voor, net als 7 graden te warm, dat is deze zomer al meerdere keren voorgekomen.
Maar volgens mij mogen we tot nu toe zeker niet klagen over het voorjaar/zomer weer dit jaar!
LOl Bas. Jij wilt gewoon graag koud weer zodat de servers koel blijven.
Maar goed, serieus gezien is er van piek dagen qua temp tot nu toe gewoon niets bijzonder te melden zoals dit grafiekje (staat ook in zomertopic met toegevoegd commentaar) laat zien.
Het is nu gewoon een paar jaar minder, net als de activiteit op de zon (zonneminimum) die geprolongeerd lijkt te worden | Gewijzigd: 15 juli 2011, 19:04 uur, door Shadow112