Ik zou duidelijker de landsgrenzen aangeven of zwarte lijnen gebruiken tussen de overgangen tussen kleuren en als het even kan er ook cijfers in zetten of een bepaald patroon. De kleuren lijken best wel op elkaar en er zullen ook mensen zijn die daar het onderscheid niet zo goed tussen zien. Met wat zwarte lijnen is het wat duidelijker.
Maar je kaartje is zeker niet slecht
Maar je kaartje is zeker niet slecht
ik ga proberen te verbeteren;)
Mooi kaartje! Alleen misschien iets duidelijker de landsgrenzen?
Waarom zou je zelf een kaartje gaan tekenen als Estofex dat al gedaan heeft?
Citaat van df310, woensdag 13 juli 2011, 16:14 uur ik ga proberen te verbeteren;)
Ik vind het kaartje er grafisch gezien wel goed uitzien, maar ik vraag me af wat de toegevoegde waarde is ten opzichte van de kaarten die er al bestaan. Tevens is het wellicht handig te weten wat de bron is, dus waar baseer je die keuzes op? En hoe kom je aan het landkaartje?
Een afgesnoerd hoogtelaag op 500hPa over het Kanaal zal nog iets dieper worden en zeer traag oostwaarts trekken richting BE. Er ontstaat interactie met het grondlaag (welke gisteren via DU naar NL is getrokken). Binnen dit laag lijkt nabij het hoogtelaag een nieuwe laagje ontstaan over het W van NL en dit zou de OCCL activeren. Bovendien krult door deze synoptische setting de actieve OCCL vollegig omheen het lagedrukgebied waardoor dezelfde gebieden steeds worden geconfronteerd met de neerslagband. Hierdoor kan er in bepaalde gebieden 30-60 mm neerslag vallen donderdag. We denken dan vooral aan het W/SW van NL en N/NW van BE. Ook de wind kan in deze gebieden uithalen met pieken rond 70-80 km/h (op 950 hpa trekt de wind omheen het laag aan tot 27 m/s). Een lokale 90 km/h sluit ik niet geheel uit en dus is windschade reëel. Aan de kusten komt er een 7bf te staan, tijdelijk even 8bf mogelijk uit NW. Een embedded onweer is bij een KO index rond -2 perfect mogelijk binnen de OCCL-band.
Severe weather outlook
| Gewijzigd: 13 juli 2011, 17:44 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Hier koud, droog en de hele dag wind. Bijna al verwarming aangedaan..
Hmm balen. Word er eindelijk weer wat 'spannends' verwacht morgen hier, ga ik vannacht op vakantie. Hopelijk liggen de snelwegen er een beetje goed bij vannacht, niet een en al water. | Gewijzigd: 13 juli 2011, 18:05 uur, door Diem