Ik heb meerdere malen gehoord en gelezen dat "vooral" het westen en noordwesten veel regen zou krijgen.
20 tot 50 mm, mogelijk 70 mm of meer. ( tot morgen ochtend )
De teller hier geeft 7.8 mm aan
Er moet wel iets "heel" geks gebeuren willen we dat nog halen!
Valt me overigens wel op dat dit de laatste tijd wel erg vaak voorkomt, dat de modellen er naast zitten ( denk aan 28 juni )
Toen gaven de modellen dagen achter elkaar aan dat het zwaarte punt over het westen zou gaan, en kreeg uiteindelijk het midden en oosten het meeste.
Overigens niet verkeerd bedoelt naar de weermannen/vrouwen, die vertellen ook alleen maar wat de kaarten op dat moment laten zien.
Dit moest ik even kwijt.
water altijd welkom.... maar graag geen overlast... waarom word het noordoosten zoooooo weinig genoemd in de berichten??? niet iedereen hier heeft land he waar het water maar op verdwijnen kan... we worden altijd als laatste gemeld.. maar krijgen vaak de verrassingen hhaha ....plenst hier goed door... geen onweer... maar niks is hier vreemd meer!!
Klopt de laatste tijd bakken de weerprofeten er niks van. meenstal weinig kans op onweer en dan kregen we meer dan de rest van nederland. maar goed zal wel mooilijk zijn te voorspellen. of ze willen alles zelf houden
Het plenst maar door reeds 20 mm en zo te zien komt er nog wel 30 mm bij.
Op buienradar is nu wel weer goed te zien hoe de buien blijven hangen boven Nl., alleen jammer dat daar overlast mee gepaard gaat, maar ja. Satellietbeelden laten idd wel zien dat de buienlijn in Frankrijk weer steeds breder wordt.. Ik zeg verder niks.. Wat best moeilijk is voor mij .
Ik had het ook niet over het hele land.
Er is zeker op een aantal plaatsen veel gevallen.
Maar als ik meerdere malen lees dat vooral het westen en noordwesten veel regen krijgt ( 50 mm of meer )
Vind ik dat toch wel een misser
En nogmaals, ik beschuldig niemand.
| Gewijzigd: 13 juli 2011, 01:11 uur, door smarkie
Geniet nog maar ff van deze beelden enne morgen zien we het wel weer
Trustu | Gewijzigd: 13 juli 2011, 01:11 uur, door erik0248
Er is zeker op een aantal plaatsen veel gevallen.
Maar als ik meerdere malen lees dat vooral het westen en noordwesten veel regen krijgt ( 50 mm of meer )
Vind ik dat toch wel een misser
En nogmaals, ik beschuldig niemand.
Morgen ( woensdag ) is nog een dag he. Die hebben ze mee gecalculeerd in de hoeveelheden te verwachten neerslag.
Morgen is het hier al donderdag. ach ja hier int oosten komt de zon ook eerder op he
Die hoeveelheden waar ik het over heb was tot morgen ochtend
Staat ergens in dit topic ( nu geen zin om terug te zoeken ).
In 48 uur kon de totale neerslag 100 mm of meer zijn. ( volgens mij las ik zelfs ergens 150mm? )
Maar goed, ik ben het ondertussen wel gewent hier.
| Gewijzigd: 13 juli 2011, 01:18 uur, door smarkie
En natuurlijk moet het ook gezegd kunnen worden als het niet strookte met de verwachtingen, en ja het is allemaal part of the game, maar het lijkt mij persoonlijk ook best lastig dat achteraf dan vaak te horen als het tegenviel... beetje het gevoel van de beste stuurlui enzo... maar dit is gewoon even mijn gevoel dat ik even kwijt moest...
Blijft er toch nog een kansen-topic voor vandaag over? Hoop voor sommigen van wel.. Bedankt Johann en truste iedereen.
Het plenst maar door reeds 20 mm en zo te zien komt er nog wel 30 mm bij.
jaahahhaha idd das een feit... snap het gewoon niet... lees echt nooit wat over het noord-oosten--- en we komen toch de laatste tijd niet slecht weg.... maar blijf er bij.. ook dit was voor ons toch echt wel duidelijk hoor....en..ook wij zijn gewone mensen... we zijn niet allemaal boeren he die water of dergelijke noodzakelijk vinden....was in de winter al een problemen nu dus ook...we leven dan wel niet in een druk bevolkt gebied...maar wat ik hier heb is ook mij dierbaar he....
nederland is meer dan alleen zuid..west..oosten en noorden ... maar goed..... regen gaat heerlijk door hier.
Staat ergens in dit topic ( nu geen zin om terug te zoeken ).
In 48 uur kon de totale neerslag 100 mm of meer zijn. ( volgens mij las ik zelfs ergens 150mm? )
Maar goed, ik ben het ondertussen wel gewent hier.
48 uur = twee dagen.
Dus niet alleen morgen, maar overmorgen ook nog meegeteld...
http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/wee.../nederland.html
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Dus niet alleen morgen, maar overmorgen ook nog meegeteld...
http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/wee.../nederland.html
Dit is de laatste keer dat ik reageer voordat ik naar bed ga.
Ik had het net alleen over de hoeveelheid neerslag die kon vallen tot morgen ochtend!
Dus 50mm of meer, geldig voor hier in het westen en noordwesten.
Dat 48 uur 2 dagen is dat weet ik ook wel
Dus die 100mm of meer kan tot donderdag vallen, maar daar had ik het niet over.
Ik hoop dat het nu duidelijk is.
Weltrusten
En natuurlijk moet het ook gezegd kunnen worden als het niet strookte met de verwachtingen, en ja het is allemaal part of the game, maar het lijkt mij persoonlijk ook best lastig dat achteraf dan vaak te horen als het tegenviel... beetje het gevoel van de beste stuurlui enzo... maar dit is gewoon even mijn gevoel dat ik even kwijt moest...
Ik vind het, landelijk gezien, toch wel redelijk stroken. Alleen is het onmogelijk om op de km nauwkeurig te bepalen waar 't gaat vallen.
Maar wat Limburg betreft, ging onze L1 toch flink de mist in terwijl ze dus wel een eigen meteo-dienst hebben, maar ja, kan gewoon gebeuren, en 't blijft moeder natuur.