Ik citeer:
Vandaag
Tijdens de eerste helft van de middag was het vrij zonnig en het werd met 27 à28 graden zomers warm. Binnen de bebouwde kom (beschut) meldde weerstation Hoensbroek bijna 30 graden. Het raakte geleidelijk bewolkt en vanuit het zuiden ging het regenen.
Tijdens het tweede deel van de avond vallen er enkele (onweers)buien met kans op forse windstoten en hagel. Er kan lokaal veel regen vallen met kans op wateroverlast: de meeste regen wordt in het westen en noorden van Limburg berekend. Er zijn ook lange droge perioden met enkele opklaringen. Het koelt af tot 17 à18 graden bij geleidelijk een matige (3-4) NNW wind.
Woensdag
De komende nacht is het overwegend bewolkt en er zijn eerst nog regen- of onweersbuien of lange perioden met regen te verwachten. Geleidelijk zijn er perioden met lichte (mot)regen. Het koelt af tot ongeveer 14 graden en de wind uit NW tot NNO is matig (3).
Bron: L1.
http://www.l1.nl/weer/Meer_weer/_pid/links1
Nu de avond om is, en kijkend naar de radarbeelden heb ik toch echt de indruk dat ze er duchtig naast zaten bij Meteo Limburg. Al hoop ik natuurlijk dat er nog wat gaat ontstaan, maar ben d'r bang voor.
Sh*t happens dan maar...
Tja, daar zit wat in !
UKMO met de meeste neerslag in het noordoosten welke tot woensdagochtend blijft slepen !
ECHiRes met zwaartepunt neerslag in het westen en noordwesten en morgen langzaam in activiteit afnemend.
UKMO18 00h00
UKMO18 03h00
EC HiRes 06h00
Ciao Johann
Aan de 3-uurs loop op MeteoX te zien trekt dat naar Duitsland en zou het hier straks droger moeten worden.
Morgen de rest van de waterbedvulling denk ik
Hier plenst het op dit moment nog redelijk en er zijn aardige windstoten. | Gewijzigd: 13 juli 2011, 00:24 uur, door madeagle1
Zou wel mooi zijn als er iets deze kant op kwam....
*die bovenste lijn moet iets schuiner haha...Mijn optimisme denk ik.. | Gewijzigd: 13 juli 2011, 00:35 uur, door TornadoCowboy
water altijd welkom.... maar graag geen overlast... waarom word het noordoosten zoooooo weinig genoemd in de berichten??? niet iedereen hier heeft land he waar het water maar op verdwijnen kan... we worden altijd als laatste gemeld.. maar krijgen vaak de verrassingen hhaha ....plenst hier goed door... geen onweer... maar niks is hier vreemd meer!!
Zou wel mooi zijn als er iets deze kant op kwam....
*die bovenste lijn moet iets schuiner haha...Mijn optimisme denk ik..
Hij trekt toch, helaas, echt tegen zuid-duitsland en de alpenredio's in. Kijk de bewegende beelden maar. Krijgen we niks van
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
water altijd welkom.... maar graag geen overlast... waarom word het noordoosten zoooooo weinig genoemd in de berichten??? niet iedereen hier heeft land he waar het water maar op verdwijnen kan... we worden altijd als laatste gemeld.. maar krijgen vaak de verrassingen hhaha ....plenst hier goed door... geen onweer... maar niks is hier vreemd meer!!
Mischien geen wireless bereik vanuit rubberboten.!! | Gewijzigd: 13 juli 2011, 00:38 uur, door Frans24
Klopt... Ik zie het nu ook...Haha te snel zoals ik al zei met mijn optimisme...Nou laten we dan hopen op dat gebied dat nu in het zuidelijke puntje van Frankrijk zweeft...We moeten toch ergens op hopen... ... Toch... ...
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Nog steeds droog hier en toch wel koud buiten, wind blijft waaien; da's logisch .
http://www.youtube.com/watch?v=7db0ZVUxuEk
Kijk, zo had ik 't hier ook graag gezien, met een sausje van onweer erbij....