"Nog verder kijkend zien we dat de ingedraaide occlusie in de nacht naar donderdag en donderdag overdag opnieuw voor grote neerslaghoeveelheden gaat zorgen. Het gebied waar dan de meeste neerslag gaat vallen is afhankelijk van waar de occlusie precies overheen gaat draaien."
We zullen zien waar het lekker zwemmen wordt
Oooh, dat gebeurt op zijn vroegst woensdagnacht pas... Dan is dat hele gebied toch ALLANG boven Denemarken ongeveer, volgens mij? dat duurt nog 24 uur!
Zie pluim
Lekker als je dan in je bedje ligt.
Valt in Prinsenhagen meer dan in de Haagse Beemden hier is het zo goed als droog valt nu meer water van de bomen dan uit de lucht...
Met zoveel bravour als het vandaag werd gebracht door de kaarten, moet je toch de conclusie durven trekken dat het op z'n zachts gezegd niet helemaal aan de verwachtingen voldeed
Ik ben dan ook blij dat ik me vandaag es niet heb laten gek maken, want het enige heftige onweer wat jullie te zien krijgen is het onweer in mijn filmpje!
F5-en ging trouwens ook super vandaag.. | Gewijzigd: 12 juli 2011, 23:57 uur, door babsdekker
Met zoveel bravour als het vandaag werd gebracht door de kaarten, moet je toch de conclusie durven trekken dat het op z'n zachts gezegd niet helemaal aan de verwachtingen voldeed
Ik ben dan ook blij dat ik me vandaag es niet heb laten gek maken, want het enige heftige onweer wat jullie te zien krijgen is het onweer in mijn filmpje!
Wel erg fijn filmpje inderdaad | Gewijzigd: 13 juli 2011, 00:04 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Ik citeer:
Vandaag
Tijdens de eerste helft van de middag was het vrij zonnig en het werd met 27 à28 graden zomers warm. Binnen de bebouwde kom (beschut) meldde weerstation Hoensbroek bijna 30 graden. Het raakte geleidelijk bewolkt en vanuit het zuiden ging het regenen.
Tijdens het tweede deel van de avond vallen er enkele (onweers)buien met kans op forse windstoten en hagel. Er kan lokaal veel regen vallen met kans op wateroverlast: de meeste regen wordt in het westen en noorden van Limburg berekend. Er zijn ook lange droge perioden met enkele opklaringen. Het koelt af tot 17 à18 graden bij geleidelijk een matige (3-4) NNW wind.
Woensdag
De komende nacht is het overwegend bewolkt en er zijn eerst nog regen- of onweersbuien of lange perioden met regen te verwachten. Geleidelijk zijn er perioden met lichte (mot)regen. Het koelt af tot ongeveer 14 graden en de wind uit NW tot NNO is matig (3).
Bron: L1.
http://www.l1.nl/weer/Meer_weer/_pid/links1
Nu de avond om is, en kijkend naar de radarbeelden heb ik toch echt de indruk dat ze er duchtig naast zaten bij Meteo Limburg. Al hoop ik natuurlijk dat er nog wat gaat ontstaan, maar ben d'r bang voor.
Sh*t happens dan maar... | Gewijzigd: 13 juli 2011, 00:03 uur, door Rutte31
Merkwaardig, het waait wel flink maar echt stormen doet het niet.
Wel een akelige bak water naar beneden gekomen inmiddels, lijkt wel herfst
Tip: doe bij hevige regen op tijd je slaapkamerraam dicht.
Ben even dweilen...
SHIT....*rent naar boven*
Waren zeer mooie ontladingen! Leuk buitje zeker? Hier in Vlaardingen ging het die dag veel om me heen, maar ook kunnen genieten van die buien en paar inslagen dichtbij.
Vandaag 1 ontlading en wat gerommel, maar die wolken die alle kanten op bleven gaan waren mooi om te zien. Kan niet wachten tot ik ook een leuke camera heb.. Nu ga ik lekker even uitwaaien en plassen ontwijken met hondje ..
Is er verder nog iets spannends buiten aan de gang bij iemand?
Heb er niet meer aangedacht, ben net half Nederland(van Uden(Noord-Brabant) via een aantal tussenplaatsen Naar Utrecht door naar Waalwijk...Met een camera op het dashboard in de hoop op iets spannends...Erg veel regen daar blijft het wel bij, hoop morgen op een herkansing...misschien...