Onweer zie ik helemaal nergens op een radar, dus waar ze dat vandaan halen?
Overigens moeten de 'weergoden' de mooie provincie Brabant wel hebben de laatste tijd.
Sterkte daar!
Het is gieten geblazen!
Een storing trok vandaag van Bordeaux naar Midden-Frankrijk. Door interactie van een naderende Atlantische hoogtetrog neemt het systeem in activiteit toe en verplaatst zich vanavond via Luxemburg naar Duitsland. Het relatief kleinschalige lagedrukgebied groeit uit tot een echte waterdrager. Vooral in het westen en deels midden valt zeer veel regen: tot woensdagochtend 30-50, lokaal 70 mm. Over een periode van 48 uur zouden de neerslaghoeveelheden in het westen en noordwesten wel eens ruim boven 100 mm kunnen uitkomen.
Vanochtend scheen de zon nog al waren er soms ook dikke partijen sluierbewolking aanwezig boven ons land. Het kwik liep vanmiddag van Zeeuws-Vlaanderen tot in Twente en de Achterhoek nog op tot boven 25 graden. Maastricht registreerde 28,0 en Arcen 28,4º. In De Bilt geen zomerse dag (maximaal 23,8º), in Lauwersoog werd het 19,0º. Vanmiddag nam de bewolking toe en in het zuiden viel reeds enige regen.
Vanavond en in de nacht naar woensdag kan het regionaal zeer intensief regenen met kans op onweer. Rond 21:30 uur was in de omgeving van Roosendaal al rond 45 mm gevallen. De temperatuur zakt naar circa 14 graden. De wind waait uit het noorden en is aan de kust en op het IJsselmeer vrij krachtig tot krachtig, wellicht enige tijd hard (windkracht 7).
Woensdag overdag komt de zon er nauwelijks aan te pas en is het veelal regenachtig weer maar later wordt het in het noordwesten wat droger. In gebieden waar het regent is het maar 14 tot 15 graden: maximaal worden temperaturen tussen 16 graden aan zee en 19 graden in het oosten van het land verwacht. De noordenwind blijft nadrukkelijk van de partij: matig boven land en (vrij) krachtig aan de kust en op het IJsselmeer.
Donderdag hebben we nog steeds te maken met neerslagbanden van het lagedrukgebied. Dat bevindt zich waarschijnlijk boven Polen maar een secundaire trogvormige uitloper reikt tot over de Duitse Bocht. Regionaal zijn opnieuw grote hoeveelheden mogelijk. Op vrijdag knapt het met de komst van een rug van hogedruk op, in het weekeinde echter zeer wisselvallig weer. Dan namelijk bereikt een actieve oceaandepressie de Noordzee.
weerman Jan Visser, Purmerend, 12 juli 2011, 22:22 uur
` Zware regenval heeft in Noord-Brabant
geleid tot wateroverlast.In de omgeving
van Breda,Roosendaal en Moerdijk staan
kelders en straten blank.Ook zijn er
bomen omgewaaid.Bij de politie Midden-
en West-Brabant waren er tot 21.30 uur
tussen de 100 en 150 meldingen over
wateroverlast binnengekomen.
T.Text.
Ik ben zelf ook een leek..
Hahah... Maar mijn gevoel zegt dat dit het niet was
mijn gevoel zegt van alles...
anwb waarschuwt vanaf 21.50 voor zware regen... ben blij dat ik heb leren watertrappelen... buienradar geeft aan dat het stopt.. maar ja die is vaak niet goed...
Hoop trouwens dat mijn vissen niet verzuipen nu de vijver te vol zit.........
oh jee brandweer sirenes..
maar ff serieus.. komt er na dit front nog meer vannacht want dan ga ik even de putten controleren.
Nog geen enkel teken daarvan?
zie : http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwa...eoordeling.html
http://sohowww.nascom.nasa.gov/
lol vlieg op man je moet de berichten is wat beter lezen hoe het in brabant stort!
http://sohowww.nascom.nasa.gov/
als die een keer goed gaat kan niemand meer reageren op het forum!
Voor een zonnestorm zit je toch in ´t verkeerde topic vrees ik. En het heeft dus echt wel op sommige plekken gestortregend...