Temperatuur liep op tot ongeveer 27C, bij veel zon!
Nu ook hier bewolkt en af en toe wat lichte regen.
Geen activering van de neerslag boven O-NL..
Het zal wel bij een paar druppels blijven.
Wel nog steeds vrij warm (20+).
De onweersbuien trekken via Oost-Frankrijk, Luxemburg naar Duitsland. (hebben we vaker gezien).
Ik zou niet gaan chasen, onweerkansen zijn zeker aanwezig met name regio Ardennen en zuid/oost nederland. Maar alleen in de ardennen zal het denk ik wat gestructureerd zijn. In zuid/oost Nederland zal het voornamelijk verscholen onweer in grote zware regengebieden zijn.
Het activeerd allemaal wel wat zie ik op buienradar.
Ik schAt in dat je alleen een grijze bedoeling te zien krijgt
klinkt als een prima schering?
++UPDATE++
Het grondlaag trekt geleidelijk DU binnen en daarmee verdwijnt de meest onstabiele lucht uit onze regio. Echter, voorlopig hou ik de kans op dynamisch onweer erin over de zuidelijke gebieden gezien de hoge shear aldaar en het feit dat het wel degelijk nog onstabiel is aldaar (temps rond 23° nog daar). In het N van NL houden we rekening met overvloedige neerslag. De actieve neerslagband kan kaar vele uren blijven hangen tgv het rondtollen omheen het grondlaag en de strerke TE850-gradiënt op de westflank van dit laag. Dit laag blijft de komende 24h nabij de NL/DE grens want de stroming in de hoogte verzwakt sterk. Meer nog, er ontwikkelt zich een afzonderlijke hoogtekern bij NL waardoor het grondlaag min of meer gevangen wordt en stagneert. De neerslagzone wordt door sterke forcing steeds gevoed over delen van NL en diverse modellen geven neerslagwaarden tot meer dan 50 mm in bepaalde gebieden. Ook zal er tegen woensdagmiddag/avond een fikse wind komen te staan op de NW-kusten van NL, met een 7 bft, evt nipt 8 bft.
Geplaatst door Karim op 19:51
Beetje regen hebben we ook al gehad.
Ben eens benieuwd wat het nog gaat worden.
Ik heb er eigenlijk een hard hoofd in dat we hier nog in de prijzen gaan vallen, ik zie namelijk niks meer ontstaan wat Limburg eventueel zou kunnen aandoen.
Ook ontstaat er nog een actief gebied ergens in Frankrijk/Belgie/Kanaal.
Zoals karim al aangeeft opnieuw,het verschilt met het uur. Valt niks over te zeggen waar veel regen gaat vallen,en waar niet.
12 mm tot nu toe afgetapt.
Meest zware buien in Duitsland. | Gewijzigd: 12 juli 2011, 20:28 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.