http://weerplaza.nl/waarschuwing/
en dan iets naar beneden scrollen naar Waarschuwingen in Europa.
Meteoalarm geeft voor half West-Europa een waarschuwing af, Finland, Nederland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, Zwitserland, Italie, Griekenland, Duitsland, zie
http://www.meteoalarm.eu/index.php?lang=ne_NL
Zo lang er zulke enorme verschillen zijn kun je van de eenvoudige burger niet verwachten dat hij zoiets nog serieus neemt.
Dus ik zie wel wat er gebeurt en als het heel erg hard gaat stormen en onweren ga ik wel onder een boom staan.
occlusiefronten: Het samengaan van twee frontsystemen, gewoonlijk wanneer een koudefront wordt ingehaald door een warmtefront. Een occlusiefront wordt vaak geassocieerd met een lagedruksysteem.
o zo, dat verklaart heel wat ja, dank je
Btw, inbetween, ps-je: eens chasen? *grins*
haha, chasen zou wel leuk zijn, alleen mag ik niet me vriendin is te bang dat ik dan kwijt raak.. als ik eenmaal een windhoos of tornado zie wil ik er in staan ook
V.w.b. de wind is het niet vreemd hoor. Je hebt te maken met een lagedrukgebied.... Is al meerdere keren uitgelegd hier in dit topic hoe het komt dat we een Oosten wind hebben.
Maar wat een neerslagsommen.... Wonen niet in Bangladesh ofzo.... Dit zijn moesson hoeveelheden
explosie aan activiteit in de komende uren (zie Johann's/Jan's bericht)
@JV
Veel regen onderweg: vooral (volgens de laatste berekeningen) in het westen en noordwesten.
Een storing trok vandaag overdag van Bordeaux naar Midden-Frankrijk. Door interactie van een naderende Atlantische hoogtetrog neemt het systeem verder in activiteit toe en verplaatst zich vanavond via Luxemburg naar Duitsland. Het relatief kleinschalige lagedrukgebied lijkt uit te groeien tot een echte waterdrager. Uit de laatste berekeningen blijkt dat nu vooral in het westen zeer veel regen (30-50, lokaal 60-70 mm) kan vallen. | Gewijzigd: 12 juli 2011, 17:38 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Wordt regionaal errug leuk vandaag.. Veel plezier!
Laten we dat maar niet hopen met al zo'n "laagland" met al die overstromingen daar in bangladesh betwijfel ik of het westen van NL dat aankan
Overigens twijfel ik over het oosten van het land, Het lijkt alsof de bui boven midden-belgie als het waren "naar het oosten kruipt" maar te langzaam om limburg (hier) te bereiken.
Een barokliene zone is een zone waarin vrij grote temperatuurgradienten over 'relatief kleine' horizontale afstanden worden waargenomen (verschillende luchtsoorten). Een front is dus een voorbeeld van een barokliene zone. Aan de ene zijde duidelijk warmere lucht (in dit geval naar het oosten toe) en aan de andere kant frissere (polaire) lucht. De warme lucht wordt begrensd met een WF en de koude met KF. Het punt waard de beide elkaar ontmoeten noemt met het tripplepoint en markeert het begin van het geocludeerde deel van het front. In dit deel zijn de tegenstellingen tussen de lucht voor en achter de occlusie niet gek groot meer. Wanneer de barokliene zone verder occludeert wordt op ons halfrond van bovenaf (meestal vanuit noordelijke richting) de warmste lucht (voor het KF uit) opgetild omdat het KF doorgaans sneller beweegt dan het WF.
Je moet het eigenlijk zien als een ritssluiting die van bovenaf sluit; het KF haalt het WF in terwijl de warmste lucht in de warme sector in een steeds smaller wordend gebied naar het zuiden wordt terugverwezen en als het ware wordt 'gesandwiched' (lees: opgetild) door de 2 polaire luchtmassa's.
Wat rest is een frontale zone die zijn sterkste temperatuursgradient verloren is. Bovendien markeert deze vaak de definitieve overgang naar de schone polaire lucht.
Bij oude frontale systemen zien we eigenlijk alleen nog maar een geocludeerd frontaal systeem terug zonder WF en KF. Als het occlusieproces begonnen is stopt 9 van de 10 keer het uitdiepen van het laag onmiddellijk.
Vaak kunnen we dan ook nog onderscheid maken tussen WFocclussies en KF occlusies, maar dat is weer een ander verhaal . Ik hoop dat een beetje duidelijk is. Een tekening zou wonderen doen in deze denk ik. | Gewijzigd: 12 juli 2011, 17:41 uur, door marsel
Overigens twijfel ik over het oosten van het land, Het lijkt alsof de bui boven midden-belgie als het waren "naar het oosten kruipt" maar te langzaam om limburg (hier) te bereiken.
Wees blij dat Nederland dan zo'n ''laagland'' is. Dat is juist de reden dat hier bijna nooit overstromingen zijn
Kwam ondertussen wel op dit filmpje terrecht...Kan er niks aan doen...Maar ik kwam niet meer bij
http://www.youtube.com/watch?v=867Ie_47u-s...feature=related