't Was van de keer niet 100% ventje z'n schuld hoor, 't onkruid stond gewoon giga-hoog en de Solidago was flink alles aan het overwoekeren. Maar 't was wel humor "En, wat vind je ervan?" "Ziet er netjes uit, maar waar is mijn roos, m'n vlinderstruik, m'n *noemt hele lijst op*" "Stonden die er ook dan?" "Erwww... ja?" *grins*
EDIT
Ga de kattenren (annex balkon) maar even dicht doen, t wordt nu wel erug donker en t waait nu wel erug hard.....
klopt Souburg is niet zo ver als de wind goed staat ruik je de BBQ straks
Voor de rest heb ik alles gereed staan om een droge BBQ te houden hoor gaat helemaal goed komen haha !
Enne dat verhaal met die vlinderstruik ken ik... " die boom is dood, die gaat de grond uit.. half verwege.. kwam vriendin naar buiten...
oeps...
BTW. Ik hoor regen.. hmmm
Laatste berekeningen: VOORAL in het westen zeer veel regen!
Ter hoogte van de Franse wijnstad Bordeaux bevindt zich een storing. Door interactie van een naderende Atlantische hoogtetrog neemt het systeem sterk in activiteit toe en verplaatst zich vanavond via Luxemburg naar Duitsland. Het relatief kleinschalige lagedrukgebied lijkt uit te groeien tot een echte waterdrager. Uit de laatste berekeningen blijkt dat nu vooral in het westen zeer veel regen (20-50, lokaal meer dan 50 mm) kan vallen. ZOZO
Ik ben zeer benieuwd....
zo donker was het ongeveer halfuur/drie kwartier geleden:
| Gewijzigd: 12 juli 2011, 17:03 uur, door Sharon Huls
en de activiteit schoof natuurlijk weer duitsland in voordat het voorbij luik was.
Wie weet wat er nog allemaal kan ontstaan, het is pas net aan de gang eigenlijk. Hou er de moed in!
Laatste berekeningen: VOORAL in het westen zeer veel regen!
Ter hoogte van de Franse wijnstad Bordeaux bevindt zich een storing. Door interactie van een naderende Atlantische hoogtetrog neemt het systeem sterk in activiteit toe en verplaatst zich vanavond via Luxemburg naar Duitsland. Het relatief kleinschalige lagedrukgebied lijkt uit te groeien tot een echte waterdrager. Uit de laatste berekeningen blijkt dat nu vooral in het westen zeer veel regen (20-50, lokaal meer dan 50 mm) kan vallen. ZOZO
Hirlam extreem met NW tot 150 mm neerslag
//De cumulatieve neerslag van Hirlam is extreem te noemen: tot en met morgenochtend valt er in de westelijke helft 20-50 mm, lokaal plekken met rond 70 mm. Kijken we over de totalen van de gehele periode tot +48 dan zien we totalen van 30-100 mm over de westelijke helft met plekken in het noordwesten van rond 150 mm. Qua patronen zijn ECMWF, WRF en UKMO overeenkomstig. EC00 bv komt wel met lagere hoeveelheden en dan 20-35 mm tot en met morgenochtend met lokaal rond 40 mm. Hoeveelheden van WRF, GFS zijn vergelijkbaar met Hirlam. Verder is een volgende neerslagpiek te verwachten als de barocliene zone gaat occluderen en vervolgens donderdag van west naar oost over het land trekt. De aandacht gaat nu in eerste instantie uit naar het langstrekkende laag met de neerslag van komende nacht en ochtend als gevolg van de verscherping van de thetaW gradient (=toename barocliniciteit)
//
Bron; Guidance KNMI
De waarschuwingen voor Brabant zijn vanaf 17:00 en dr viel vanaf 1630 al af en toe een druppel en nu om 1710 begint het te regenen en trekt de wind ook lekker aan!
Onweer zie ik de komende uren nog niet gebeuren de bewolking zit nog te hoog...
Staat een flink harde wind..
Vind het nu al lekker, beetje stormachtig gevoel
Als het goed is gaat het hier wel meevallen straks, maar genieten zal ik zeker
barokliene atmosfeer: Ontwikkelende onstabiliteit ten gevolge van temperatuurverschillen in de atmosfeer boven een groot gebied. Voorbeelden daarvan zijn de slechtweergebieden bij een front op de grens dus tussen twee luchtsoorten. Tegenover een barokliene atmosfeer staat een barotrope atmosfeer
occlusiefronten: Het samengaan van twee frontsystemen, gewoonlijk wanneer een koudefront wordt ingehaald door een warmtefront. Een occlusiefront wordt vaak geassocieerd met een lagedruksysteem.
http://dsc.discovery.com/tv/storm-chasers/...ve-tracker.html
hier kijk ik vaak naar zijn nu 2 stormchasers online ;p