Dat ziet er inderdaad interessant uit. Het Belgische KMI heeft momenteel de volgende tekst als verwachting voor vandaag:
Weersverwachting voor vandaag en volgende nacht
De bewolking neemt toe vanuit het zuidwesten en in de loop van de namiddag komen er al plaatselijke regen- en onweersbuien voor. De maxima schommelen rond 21 graden aan de kust, rond 26 graden in het centrum van het land en tot 28 graden in de Kempen en in het zuidoosten. Er waait een matige en aan zee soms vrij krachtige wind uit noordoost en in het (zuid)oosten van het land eerder zwak tot matig uit oost tot zuidoost.
Vanavond en vannacht trekt een felle regen- en onweerszone van zuidwest naar noordoost over ons land, met op meerdere plaatsen flink wat neerslag en lokale wateroverlast. In het westen regent het, elders is er kans op onweer met lokaal schadelijke rukwinden en/of hagel. De minima liggen tussen 13 en 16 graden. De wind wordt overal matig uit noord tot noordoost en aan de kust wordt de wind meestal vrij krachtig tot krachtig.
Ik kijk dan ook steeds naar wat er in het zuidwesten gebeurt...
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
;)
Ja sorry, ik ging teveel op buienradar af .... De wearherpro radar geeft een veel duidelijker beeld!
Excuses
ik blijf er bij dat ik denk dat de franse radar het niet meer doet, of heb ik het mis?
Dat denk ik nou juist ook.
Overigens, hier begint het ligt te regenen, (n-limburg) zou zo voorbij zijn maar dat is zoals ik hierboven ergens las goed voor een onweersbij. Verder zijn de buien die ontstaan boven belgië meer op het midden van nederland gericht , of heb ik dat fout?
die was er 2 weken geleden
wind (code oranje verwacht van dinsdag 23 uur tot woensdag 13 uur) en voor
onweer (code oranje verwacht van dinsdag 17 uur tot woensdag 08 uur)
begin nu toch wel nieuwschierig te worden.
we gaan dus een paar turbulente uren tegemoet als ik het zo mag zeggen
http://lmgtfy.com/?q=WeatherPro+radar
Helaas heb ik die niet gezien, had een beetje hoop voor vandaag, maar het is nog vroeg dus we zien wel wat er komt!
wind (code oranje verwacht van dinsdag 23 uur tot woensdag 13 uur) en voor
onweer (code oranje verwacht van dinsdag 17 uur tot woensdag 08 uur)
Waar staan die voorwaarschuwingen? Is dat van het KNMI?
noodweercentrale http://www.noodweercentrale.nl/