@dennis089 en @TornadoCowboy > Zet even je woonplaats erbij. Dan weet iedereen waar je zit.
Sorry ik kom zelf uit Uden, ongeveer 30km boven Eindhoven...
@KNMI
Daar de meeste kans op dynamische cellen zoals Supercell's, bow echo's en randverschijnselen.
Kaartje blijft zoals gisteren ongewijzigd waarbij vooral rechts van de rode lijn de meeste kans is op zwaar onweer met randverschijnselen zoals grote Hagel, zware windstoten en tornado. | Gewijzigd: 12 juli 2011, 13:02 uur, door PietBerger
kan altijd komen hoop ik wel op.
maar we zien vanzelf.
Een waarschuwing voor onweer vind ik voldoende, zit hier echt niet te wachten op een zondvloed.
ik woon rechts van die rode lijn, maar ik blijf het betwijfelen, dan maar allemaal lekker afwachten en speculeren voor de beste plek voor de stormchasers
Daar de meeste kans op dynamische cellen zoals Supercell's, bow echo's en randverschijnselen.
Kaartje blijft zoals gisteren ongewijzigd waarbij vooral rechts van de rode lijn de meeste kans is op zwaar onweer met randverschijnselen zoals grote Hagel, zware windstoten en tornado.
WoW zit op het randje van rode lijn. (oke links ervan) Enschede.....mmm had dit niet zien aankomen.... Snel maar eens de camera klaar maken.
Laatste berekeningen: VOORAL in het westen zeer veel regen!
Ter hoogte van de Franse wijnstad Bordeaux bevindt zich een storing. Door interactie van een naderende Atlantische hoogtetrog neemt het systeem sterk in activiteit toe en verplaatst zich vanavond via Luxemburg naar Duitsland. Het relatief kleinschalige lagedrukgebied lijkt uit te groeien tot een echte waterdrager. Uit de laatste berekeningen blijkt dat nu vooral in het westen zeer veel regen (20-50, lokaal meer dan 50 mm) kan vallen.
Vanochtend scheen de zon nog al waren er soms ook dikke partijen sluierbewolking aanwezig boven ons land. Het kwik was kort voor 13 uur op Terschelling opgelopen tot 18,8º, Maastricht rapporteerde 27,1º. Vanmiddag wordt het wolkendek van het zuiden uit dikker en aan het einde van de middag en vanavond gaat het dus regionaal intensief regenen. In met name het zuidoosten is onweer mogelijk. De noordoostenwind neemt toe tot matig, aan de kust en op het IJssel- en Markermeer komt een (vrij) krachtige wind te staan.
In de nacht naar woensdag kan het regionaal nog steeds intensief regenen met kans op onweer. De temperatuur zakt naar circa 14 graden. De wind waait uit het noorden en is aan de kust en op het IJsselmeer vrij krachtig tot krachtig, wellicht enige tijd hard (windkracht 7).
Woensdag overdag komt de zon er nauwelijks aan te pas en is het veelal regenachtig weer maar later wordt het in het noordwesten wat droger. In gebieden waar het regent is het maar 14 tot 15 graden: maximaal worden temperaturen tussen 16 graden aan zee en 19 graden in het oosten van het land verwacht. De noordenwind blijft nadrukkelijk van de partij: matig boven land en (vrij) krachtig aan de kust en op het IJsselmeer.
Donderdag hebben we nog steeds te maken met neerslagbanden van het dan boven Polen gesitueerde lagedrukgebied. Regionaal zijn opnieuw grote hoeveelheden mogelijk. Op vrijdag knapt het met de komst van een rug van hogedruk op, in het weekeinde echter zeer wisselvallig weer. Dan namelijk bereikt een actieve oceaandepressie de Noordzee.
Een update volgt omstreeks 16 uur.
weerman Jan Visser, Purmerend, 12 juli 2011, 13:15 uur
Denk het wel, lijkt een herhaling van twee weken terug, kwam ook uit de richting bourdeaux
Net was het nog blauw met wat schapen wolkjes, inmiddels overal inderdaad een melkachtige kleur.
Heb hoop op een mooie bui straks!
Wel zonde voor de overburen, die hebben buitenfilm gepland staan,en zijn nu aan het opbouwen... kunnen ze straks weer gaan afbouwen.