http://www.nu.nl/binnenland/2563096/komend...eroverlast.html
Ha kans op wateroverlast en vliegende paraplu's
Het is hier erg benauwd.
Verwachting:
De bewolking neemt toe vanuit het zuidwesten en in de loop van de namiddag komen er al plaatselijke regen- en onweersbuien voor. De maxima schommelen rond 21 graden aan de kust, rond 26 graden in het centrum van het land en tot 28 graden in de Kempen en in het zuidoosten. Er waait een matige en aan zee soms vrij krachtige wind uit noordoost en in het (zuid)oosten van het land eerder zwak tot matig uit oost tot zuidoost.
Vanavond en vannacht trekt een felle regen- en onweerszone van zuidwest naar noordoost over ons land, met op meerdere plaatsen flink wat neerslag en lokale wateroverlast. In het westen regent het, elders is er kans op onweer met lokaal schadelijke rukwinden en/of hagel. De minima liggen tussen 13 en 16 graden. De wind wordt overal matig uit noord tot noordoost en aan de kust wordt de wind meestal vrij krachtig tot krachtig.
Waarschuwing (westen code geel, de rest code oranje) :
Regen : Geldig van dinsdag 12 juli 2011 10u tot woensdag 13 juli 2011 20u : Er wordt lokaal flink wat neerslag verwacht, ook in het westen, waar de onweerskans weliswaar kleiner is. Computerprognoses spreken lokaal van enkele tientallen mm tussen deze namiddag en morgenavond.
Onweer : Geldig van dinsdag 12 juli 2011 15u tot woensdag 13 juli 2011 7u : In de loop van de namiddag, vanavond en vannacht trekt een felle regen- en onweerszone van zuidwest naar noordoost over ons land, met op meerdere plaatsen flink wat neerslag en lokale wateroverlast. In het westen regent het, elders is er kans op onweer met lokaal schadelijke rukwinden en/of hagel. | Gewijzigd: 12 juli 2011, 12:26 uur, door jones
Hier momenteel een straffe oostenwind maar wel warm met 23,3gr en wat hoge bewolking.
haha kom maar richting venlo , lekker dichtbij voor mij hopelijk toch nog wat onweer en niet alleen regen, overigens vind ik wateroverlast wel interessant maar niet echt leuk als je er zelf mee te maken krijgt.
hopen dat het front lekker vertraagd, en pas om 6 uur west-noordwest-GLD gaat aandoen
Hier zelfde, 5 uur beginnen, tot uur of 11:S wordt zeiknat thuis komen denk ik