http://3.bp.blogspot.com/-B8WIhp31tbA/Tet-...en-fotos-14.jpg
mijn camera s opgeladen je weet maar nooi | Gewijzigd: 12 juli 2011, 00:02 uur, door Marga
Zelfde geldt overigens ook voor ons in het ZW.
Wacht maar af, het getij is ons gunstig gezind......
Jammer, maar we hebben al redelijk wat onweer voorbij zien komen hier.
Geen zwaar weer, maar wel mooie lichtshows. Laten we het er maar weer op houden dat de zomer nog even duurt
Dat is niet echt lekker fietsweer, ik hoop dat ze binnen zijn voordat het daar ook echt slecht wordt.
Hoogerland moet die bolletjes naar Parijs brengen, wat een held, haha.
Maar goed, voor Nederland dan.
Ik merk nu pas dat er echt wat aan zit te komen, ik dacht eerst dat er misschien een verdwaald onweersbuitje kon vallen, maar nu ik deze 10 pagina's heb doorgelezen, lijkt het morgen toch weer even te kunnen gaan spoken.
Hier in Nijmegen zit ik 'n beetje op 't randje, op de een of andere manier valt 't hier altijd mee. Misschien iets met de rivieren ofzo?
Mensen met hun tentjes in Zeeland kunnen wel een verhoging in de tent leggen
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Kwik loopt vanochtend snel op. Vanmiddag meer bewolking en later kans op regionaal veel regen en onweer.
Ter hoogte van de Franse wijnstad Bordeaux bevindt zich een storing. Door interactie van een naderende Atlantische hoogtetrog neemt het systeem sterk in activiteit toe en verplaatst zich vanavond via Luxemburg naar Duitsland. Het relatief kleinschalige lagedrukgebied lijkt uit te groeien tot een echte waterdrager. Waarschijnlijk vallen de grootste hoeveelheden vanavond in het oosten en zuidoosten: plaatselijk kan het om tientallen millimeters gaan! Elders valt minder maar ik hou wat dat betreft wel een flinke slag om de arm. Een kleine verschuiving en het regent in andere streken eveneens pijpenstelen. Verder steekt een sterke noordoostenwind op. Later krimpt de wind naar noord. Vanaf de late middag of avond worden voor vrijwel districten waarschuwingen van kracht.
Dinsdag begint met zonneschijn maar ook sluierwolken (warmtefront). Die zijn vaak al dik genoeg om de zon grotendeels af te schermen (wazig zonnetje). De temperatuur loopt vrij snel op naar waarden vanaf 20 graden en hoger. In het Waddengebied komt het kwik uit op circa 20, in Limburg en Brabant lokaal 27 graden. Vanmiddag wordt het wolkendek van het zuiden uit dikker en aan het einde van de middag en vanavond gaat het dus regionaal intensief regenen. In met name het zuidoosten is onweer mogelijk alsmede windstoten. De noordoostenwind neemt toe tot matig, aan de kust en op het IJssel- en Markermeer komt een (vrij) krachtige wind te staan.
In de nacht naar woensdag kan het regionaal nog steeds intensief regenen met kans op onweer. De temperatuur zakt naar circa 14 graden. De wind waait uit het noorden en is aan de kust en op het IJsselmeer vrij krachtig tot krachtig, wellicht enige tijd hard (windkracht 7).
Woensdag overdag komt de zon er nauwelijks aan te pas en is het veelal regenachtig weer maar later wordt het in het noordwesten wat droger. In gebieden waar het regent is het maar 14 tot 15 graden: maximaal worden temperaturen tussen 16 graden aan zee en 19 graden in het oosten van het land verwacht. De noordenwind blijft nadrukkelijk van de partij: matig boven land en (vrij) krachtig aan de kust en op het IJsselmeer.
Donderdag hebben we nog steeds te maken met neerslagbanden van het dan boven Polen gesitueerde lagedrukgebied. Regionaal zijn opnieuw grote hoeveelheden mogelijk. Op vrijdag knapt het met de komst van een rug van hogedruk op, in het weekeinde echter zeer wisselvallig weer. Dan namelijk bereikt een actieve oceaandepressie de Noordzee.
Een update volgt omstreeks 13 uur.
weerman Jan Visser, Purmerend, 12 juli 2011, 7 uur | Gewijzigd: 12 juli 2011, 07:48 uur, door Verwijderde_gebruiker_04