Morgen doe ik mee aan een estafettefietstocht van Utrecht naar Parijs. We beginnen om 13.00 in Utrecht en verwachten te tocht in 24 uur te rijden. Gedurende de nacht (21/22 uur tot 3/4 uur) rijden we grofweg tussen Brussel en St. Quentin in Noord-Frankrijk.
Wat is jullie visie? Ik zie aan de kaarten dat we in ieder geval veel regen kunnen verwachten en het een en ander aan hagel. Dit is wel te overleven en hier kunnen we wel doorfietsen. Is er echter ook het risico op veel dynamiek waardoor de situatie te gevaarlijk wordt om door te rijden? Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Bedankt alvast!
Pfff ik denk dat je geen slechtere dag had kunnen treffen...Wel respect dat jullie door zware regen , hagel en onweer durven fietsen.
Dat denk ik dus ook. Regen en hagel gaat nog wel, dat kan nog wel. Onweer wordt gewoon gevaarlijk. Open velden in Noord-Frankrijk zijn beter te vermijden in die omstandigheden..
Vind het alleen jammer dat het deze zomer weer de trend is om hitte uit het zuiden
al binnen 48 uur de das om te doen.. Voor mij mag die afstraffing ook wel een week later komen...
Maar goed ik zal verder niet klagen, de kaarten geven er geen enkele reden toe verder...
Dus op naar de volgende nowcastbroadcast
Ik zou het fietsen maar uitstellen, te gevaarlijk.
Zeker als er een hoge bliksem activiteit is net als hier in Tilburg op 28 juni.
elke seconden tig bliksems. | Gewijzigd: 11 juli 2011, 21:56 uur, door Weatherman
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
woensdag:
| Gewijzigd: 11 juli 2011, 22:06 uur, door Tyshane
Hoei... ik zit in de Franse Alpen. (Chambery) het heeft hier 2 dagen geleden al flink geknald en als ik de estofex kaarten bekijk zitten we weer goed.
Jammer voor de mensen bij de italiaanse meren Verzekering zal wel weer overuren draaien vanwege rijdende poffertjespannen ;S
13-14juli
Marga: *knip* Kaartje stond al 2 berichten eerder | Gewijzigd: 11 juli 2011, 22:47 uur, door Marga
Mogelijk dat het nog een level 2 gaat worden:
However, conditions will be closely monitored for a possible upgrade into level 2 over these areas, especially if moisture field improves significantly on the morning SFC observations.
Ik mis:
Koppijn
Zweten
Zenuwen
Benauwd is het ook niet.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
woensdag:
Jippie ik zit woensdag midden in het lvl2 gebied in Italië | Gewijzigd: 11 juli 2011, 22:14 uur, door onno333