Mijn jongste dochter gaat dan trouwen en de koffietafel zeg maar wordt bij mij in de tuin in Delft gegeven.
bij voorbaat hebben wij al een partytent gekocht en opgezet maar het is natuurlijk veel leuker als er wat zon of in elk geval geen regen valt. Temperatuur moet ook een beetje te doen zijn anders zit ik met al de gasten in mijn huis en daar heb ik weinig zin in.
Ik volg het nauwlettend maar zowat elk uur veranderd het weer op de verwachtingen.Ik weet dat jullie geen glazenbol hebben maar wel voldoende kennis in huis om bij benadering te kunnen zeggen wat het weer gaat doen.
gr Luci
“Ligt juli u niet om te heten, dan HAD ge april nog om te zweten!†Ik vrees dat de enige (mogelijke) zomerse dag tot en met 20 juli op het KNMI in De Bilt as dinsdag zal worden. Daarna komt het er voorlopig niet meer van en met name tijdens het weekeinde van 16-17 juli raakt de zevende maand van het jaar hoogstwaarschijnlijk aan lager wal. Het Azorenhoog trekt zich namelijk terug op honk, tegelijkertijd verplaatst een Atlantische ‘bullebak’ (diep en omvangrijk IJslands laag) zich naar de Noordzee. Het ECMWF verwacht barometerstanden beneden 990 hPa op de Noordzee.
Deze ontwikkeling heeft ronduit onbestendig weer tot gevolg met kans op veel regen (buien) en flink wat wind uit het zuidwesten tot westen. Het mag duidelijk zijn dat ook de temperatuur gaat zakken. Of het na 20 juli snel zal opknappen valt nog te bezien.
maar zoals altijd: geen enkele garantie (trouwens wel alvast een leuke dag gewenst) | Gewijzigd: 10 juli 2011, 18:17 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Nou dat ziet er niet goed uit dus jammer maar ja dat mag niet ten kosten gaan van de dag.
Natuurlijk kan ik ook de berichten zelf in de gaten houden maar de meeste hier zijn experts en ik ben maar een heel klein leekje die alles van jullie als waar aanneemt.
Ingewikkelde kaarten snap ik toch niets van daarom bemoei ik mij ook bijna niet met de kenners die weten het véél beter dan ik.
Ik zie zo vaak de vraag van wat voor weer wordt hier of daar dus waarom zou ik het dan 1x niet mogen vragen.
Goed nu een nuttig antwoord.
GFS en ECMWF geven een bak regen aan met misschien een enkele onweersklap. GFS verwacht nog een enkele opklaring terwijl EC een grijs en grauwe dag verwacht. Van lekkere temps is ook niet te spreken met temperaturen van 16 graden
Kan nog veel veranderen en er is nog geen zekerheid (zie pluim) maar de modellen liggen toch ongeveer op een lijn. Ik hoop voor je dat dit niet uitkomt en je een fijne dag hebt met mooi weer.
Nou het is zo'n beetje de slechtse week van de zomer haha nou ja we zien wel we zijn nu voorbereid op slecht weer dan kan het alleen nog maar meevallen en valt er die dag soms sneeuw dan wordt het zeker een dag om nooooooit te vergeten LOL
Jouw plaatje is voor 13 juli, TS spreekt over 18 juli. | Gewijzigd: 10 juli 2011, 19:53 uur, door akammd
Maar goed, als ie goed is vastgeschroefd en vastgebonden, dan zal het wel mee vallen. Hoop ik voor je.... | Gewijzigd: 10 juli 2011, 22:42 uur, door Tycoon2