Het lijkt erop, dat er kleine uitbarsting heeft plaats gevonden van de vulkaan Katla afgelopen nacht. Op dit moment lijkt het voorbij, maar het is moeilijk om er zeker van te zijn. Volgens Icelandic news zijn er drie nieuwe ketels gevormd in de Mýrdalsjökull gletsjer. De laatste nieuwsberichten zeggen, dat er scheuren zijn ontstaan ​​in de gletsjer rondom de ketels.
Aardbevingen vanochtend rondom Katla vulkaan.
Evacuaties vinden er op dit moment plaats in ÃÂlftaver, Þakgil en enkele andere plaatsen die mogelijk gevaar lopen. Mensen die dicht aan de getroffen rivieren van Mýrdalsjökull wonen worden dringend verzocht om te evacueren, dit komt mede door de gevaarlijke gassen die vrijkomen en door het smeltwater. De brug over MúlakvÃÂsl is door het vloedwater meegesleurd. Op dit moment blijft aardbevingsactiviteit rondom de Katla vulkaan aanhouden. Wel is de activiteit afgenomen sinds 05.00 uur Nederlandse tijd).
©onweer-online | Gewijzigd: 9 juli 2011, 12:09 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
niet zo doemdenken lol...
er moet een hoop gebeuren om de aarde en de mensheid uit te laten roeien ...
btw...ik denk niet dat moeder natuur ( in mijn geval God ) het toelaat dat wij gaan uitsterven... | Gewijzigd: 9 juli 2011, 17:47 uur, door smoke_soldier
weather without storms is no weather at all.
er moet een hoop gebeuren om de aarde en de mensheid uit te laten roeien ...
btw...ik denk niet dat moeder natuur ( in mijn geval God ) het toelaat dat wij gaan uitsterven...
Heb ik ooit gezegt 'doem'' ik bedoelde deze vulkaan. Klopt, ik ben ook gelovig maar laten we daar niet over gaan praten.
Mei dit jaar brak daar ook al een uit.
Die dag vertrok ik net naar Aruba met toch wel een beetje zweethandjes
Die dag vertrok ik net naar Aruba met toch wel een beetje zweethandjes
Vorig jaar mei had ik net mazzel met die andere vulkaanuitbarsting.
Op dinsdag was de luchthaven van Tenerife nog dicht vanwege die aswolk, ik vloog op woensdag en gelukkig had ik toen geen problemen.
Dit jaar in mei weer een aswolk vanwege een vulkaanuitbarsting op IJsland, en weer had ik mazzel met vliegen naar Tenerife.
Dus ik begrijp heel goed hoe dat voelt als je hem knijpt....
http://www.katla-volcano.co.uk/katla-webcam.php
| Gewijzigd: 10 juli 2011, 13:30 uur, door Bronk
Indd zal wel weer drama worden als tie echt ontploft....
Mn ma gaat dinsdag naar Nice met het vliegtuig...
zolang de wind/stroming west - zuid - oost en noordoost zit zullen de problemen nog wel meevallen Maar met noord en noordwestelijke winden/stroming is idd een ander verhaal ... Maar zover zijn we nog niet
TaL
Via deze link kan je de aardbevingen van Katla volgen is meestal een vrij duidelijke indicator voor een aankomende uitbarsting of toont aan dat de vulkaan nog aan het uitbarsten is.
Nu lijkt hij niet uit te barsten maar het blijft rommelen daar dus kan elk moment de echte ploffer worden