Hallo,
ik ben nieuw hier, maar toch wou ik jullie deze foto's niet onthouden.
Commentaar is altijd welkom, eerste commentaar komt al gelijk van mezelf, tijd voor een DSLR maar dat komt eraan
allereerst die van 28 juni, die zijn immers het meest spectaculair
;)
P1090631-4 by ed-oorklep, on Flickr
Een aantal van de foto's zijn wat nabewerkt maar veel verder dan het contrast aanpassen en ruis terugdringen kom ik niet (moet nog oefenen met PS).
Ik hoop nog vaak hier foto's te posten en veel te leren over het weer en wanneer goede foto's te maken zijn. En jullie veel te laten zien. | Gewijzigd: 24 augustus 2011, 22:11 uur, door ed-oorklep
De bliksem heeft vooral met het gebruikte spul te maken denk ik. En ook het gebrek aan ervaring, was de tweede poging ooit om bliksem te schieten en met zo'n geweldige bui waren deze de beste.....
Verder, iedereen bedankt voor de complimenten
Ik vind 1,3,4,5,6,7 en 8, prachtige foto's.
2 is, uhh..... niet best.
Bij 1 is de bliksem wat over belicht, te groote diafragma, dus een te lage f getal.
Probeer volgende keer iets in de buurt van f7 of f9
Maar wel mooi, vanwege dat je de bliksem echt uit de wolk ziet schieten.
Voor de 2de keer bliksem fotograferen en dan zonder spiegelreflex, petje af hoor.
Glenn
Voorrral doorrrgaan!
Voor de 2de keer bliksem fotograferen en dan zonder spiegelreflex, petje af hoor.
Glenn
Die camera die hij gebruik (Lumix fz8) heeft een diafragma van 2.8 tot 8, dus dat zal hij bedoelen met de beperkingen
Marcel
Ik vind 1,3,4,5,6,7 en 8, prachtige foto's.
2 is, uhh..... niet best.
Bij 1 is de bliksem wat over belicht, te groote diafragma, dus een te lage f getal.
Glenn
2 is dan wel weer 1 opname, dus ik vond m wel een lucky shot
En yup, dat zijn inderdaad de beperkingen en de euro's zijn dan weer de beperkingen om verder te komen. Maar komt goed. En ik woon in Roermond
P1100371.jpg by ed-oorklep, on Flickr
P1100392.jpg by ed-oorklep, on Flickr
P1100404.jpg by ed-oorklep, on Flickr
Buiten wat met het contrast en de kleurcurve spelen in lightroom geen aanpassingen (moet echt eens goed met ps gaan oefenen...)