Die vloog in een kapotte voeg naast het raam.
Ik heb een tijdje staan kijken en de bij vloog steeds naar een bloem waar hij een blaadje vanaf knaagde waarmee hij weer in de voeg vloog.
Het lijkt erop dat ie er een nest aan het maken is.
Het lijkt maar er nu maar 1 te zijn maar voor je het weet heb je een nest vol.
Is het verstandig om zelf met gif in de weer te gaan of moet ik het aan een prof overlaten?
Op dit moment heb ik er geen last van maar als er een nest komt kan dat veranderen.
Of ik allergisch ben weet ik niet aangezien ik nog nooit gestoken ben (ben ik ook niet van plan).
Ik zal eens kijken op die site.
Dank voor je reactie.
Als er al wel meerdere bijen zijn zoeken ze een andere uitweg.
Zolang ik er geen last van heb laat ik het zitten.
Ik hou het wel in de gaten en onderneem actie als het hinderlijk wordt.
Op dit moment heb ik er geen last van maar als er een nest komt kan dat veranderen.
Of ik allergisch ben weet ik niet aangezien ik nog nooit gestoken ben (ben ik ook niet van plan).
Ik zal eens kijken op die site.
Dank voor je reactie.
Als ik zo je verhaal lees heb ik het vermoeden dat je metselbijen in je voeg hebt zitten.
Lijkt het op dit soort??
Lijkt het op dit soort??
Plaatje
Is typisch een plek waar ze vertoefen, de voeg.
En voor deze soort hoef je al helemaal niet bang te zijn.
En v.w.b. allergie op steken van bijen/wespen e.d., als je nog nooit gestoken bent kun je ook nooit een allergische reactie krijgen als je voor de eerste keer gestoken wordt
Van zo dichtbij heb ik hem niet bekeken maar hij lijkt er wel op.
Dat van die allergie dat wist ik niet.
Als het geen agressieve beesten zijn zullen ze niet zo snel steken.
Dat van die allergie dat wist ik niet.
Als het geen agressieve beesten zijn zullen ze niet zo snel steken.
Het zijn totaal geen agressieve beestjes. Ze kunnen je wat om de kop zoemen, maar daar is ook alles mee gezegd.
En dat van de allergie, daar ben ik paar jaar geleden achter gekomen.... En toen werd me verteld dat ik waarschijnlijk voor de tweede keer gestoken was.