Nieuwe fiets/loopbrug Brugstraat kijkend in N-lijke richting
Noordelijke paralelweg Sonsbeek wordt ook anders
De passarelle (links de nieuwe staat, rechts nog de oude)
Alles splinternieuw van hoogspanning(pilaren) tot het grint met links de Dive Under aan Westelijke zijde...
en aan de Oostelijke zijde
Nieuwe ingang Sonsbeekzijde
Zo is het zicht op de perrons vanaf Sonsbeekzijde, kon er alleen niet mooi bij omdat er hekken voor stonden, dus moest ik tussen de hekken door fotograferen. Deze heb ik genomen boven het hagelnieuwe 4e perron, dat nog niet eerder bestond
Perron 3 en 4 (heb een enkele foto's wat afgesneden om reclame te voorkomen. De namen van de WTC gebouwen stonden anders op de foto)
Ook alle hoogspanning wordt vervangen, ook alle pilaren
Demontage tijdelijke stationshal:
| Gewijzigd: 7 juli 2011, 19:30 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Oja, nu ligt die Dive Under er wel (vanaf eind augustus geloof ik in gebruik), maar nou zie ik alsnog een spoor bóven langs lopen richting Nijmegen. Allemaal leuk en aardig, maar ik vraag mij dan af, was die Dive Under dan niet een beetje overbodig geweest?
Maar ondanks dat, spreekt de futuristische look mij aan. Dit soort architectuur vind ik erg gaaf. | Gewijzigd: 9 juli 2011, 01:27 uur, door Wolkje7
Velp 2018:
Velp 2017:
Voor degenen die dit mooi vinden: google maar eens op architecte Zaha Hadid, afbeeldingen. | Gewijzigd: 7 juli 2011, 19:45 uur, door Arends
Die kende ik nog niet.
Ik vond de "passarelle's Parijs" ook zo fraai, in google afbeeldingen. Rotterdam is ook leuk.
Velp 2018:
Velp 2017:
Citaat van Wolkje7, donderdag 7 juli 2011, 19:34 uur Oja, nu ligt die Dive Under er wel (vanaf eind augustus geloof ik in gebruik), maar nou zie ik alsnog een spoor bóven langs lopen richting Nijmegen. Allemaal leuooie fk en aardig, maar ik vraag mij dan af, was die Dive Under dan niet een beetje overbodig geweest?
De dive-under is aangelegd om ervoor te zorgen dat de treinen uit Nijmegen niet dwars over de sporen moet rijden. Daardoor zijn alle sporen tijdelijk bezet en dit geeft vertraging (en is storingsgevoeliger). Via de dive-under worden de treinen direct naar de goeie kant gebracht, zijn er minder wissels nodig dus minder storingsgevoelig.
De dive-under is aangelegd om ervoor te zorgen dat de treinen uit Nijmegen niet dwars over de sporen moet rijden. Daardoor zijn alle sporen tijdelijk bezet en dit geeft vertraging (en is storingsgevoeliger). Via de dive-under worden de treinen direct naar de goeie kant gebracht, zijn er minder wissels nodig dus minder storingsgevoelig.
Ah ik begrijp het nu. Stom hè? Heb ik zelf die foto's gemaakt zie ik het zelf nu pas dat de bovengrondse sporen van Nijmegen naar Arnhem lopen ook geen wissels meer hebben en dus recht toe recht aan naar het station lopen (slaat met rubber hamer tegen eigen hoofd)
Alleen snap ik nog steeds dat dubbelspoor niet dat óver de dive under loopt voor treinen van Nijmegen richting Arnhem. Zou ik daar enkelspoor aanleggen. | Gewijzigd: 11 juli 2011, 21:15 uur, door Wolkje7
Velp 2018:
Velp 2017: