Daarna kwam die over Zoetermeer heen, wat een beauty was dat
Foto's volgen morgen wel.
Nu wil ik onweer zien en horen ben nu echt verslaafd hahaha
Glenn
NEERSLAG:
Neerslagpatronen in de div. Uitvoer lijken op elkaar, maar verschillen op details. KOUW laat nu nog maar een vrij lage kans op onweer zien, rond 30% in het NW. Volgens INDECS vrijdagavond nu rond 70% in het NW, elders in het W en N rond 45%. Daarna flink afnemend (bij de vlakke golf wat minder onstabiel). Zaterdag max 50%, hoogste kans in het N. Neerslag bij de vlakke randstoring is gedeeltelijk convectief van aard, vooral overdag boven land. Zwaartepunt in de nacht naar zaterdag op de Noordzee bij de westkust. Zaterdag overdag vooral door dagelijkse gang boven land enige buiigheid.
Man man man wat hadden wij geluk
De 5de bui echter raakte ons in volle borst maar vond plaats net wanneer het afgelopen was.
Stuk of 4 bliksems en 2 donders meegemaakt maar door de show was dit nu echt niet waar ik op wachtte . Het was schitterend
TaL
Wij hadden woensdag prachtig weer. 's middags wat lichte bewolking en een matige wind en 's avonds een prachtige diepblauwe lucht en helemaal windstil! Prachtige demo's gezien van onder andere de Thunderbirds en de Red Arrows. Hoogtepunt was zonder twijfel Patrouille de France die een superstrakke show weg gaven in de schemering. Jammer is de opstelling van het publiek, waardoor je tegen de zon in moet kijken. Fantastische dag gehad!!
Dat buitje op het ijsselmeer gaat ook goed | Gewijzigd: 8 juli 2011, 10:45 uur, door smarkie
*KNIP* plaatje
Nou moet ik zeggen dat estofex zeer goed is in het voorspellen van grote gebeurtenissen, maar plaatselijke zoals we vandaag langs de kust verwachten zullen ze niet optekenen. Althans dat denk ik, want dat zou dan wel een heel klein geel strookje worden
adembenemend! (moet het wel doen zonder camera)
EDIT: die akelige buienradar laat de bui vol over me heen gaan, maar er valt geen drup | Gewijzigd: 8 juli 2011, 11:33 uur, door gerard van den brink
Neerslagpatronen in de div. Uitvoer lijken op elkaar, maar verschillen op details. KOUW laat nu nog maar een vrij lage kans op onweer zien, rond 30% in het NW. Volgens INDECS vrijdagavond nu rond 70% in het NW, elders in het W en N rond 45%. Daarna flink afnemend (bij de vlakke golf wat minder onstabiel). Zaterdag max 50%, hoogste kans in het N. Neerslag bij de vlakke randstoring is gedeeltelijk convectief van aard, vooral overdag boven land. Zwaartepunt in de nacht naar zaterdag op de Noordzee bij de westkust. Zaterdag overdag vooral door dagelijkse gang boven land enige buiigheid. Vanaf de avond wat meer verticale windschering, dus wat meer organisatie is dan waarschijnlijk.