Zie t aan de lucht, de vliegende mieren zwermen overal en de druk die je buiten voelt.
Maja,, vooral mijn gevoel spreekt positief.
Dont let me down
Ja man alles is hier aanwezig zenne is hier al een dikke 15 min aan het waaien dat het geen naam heeft !!!
Denk dat we al ruim 4-5° verloren hebben sinds 22u....echt koude wind vooral in de hoogte waait het enorm...
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
Zie t aan de lucht, de vliegende mieren zwermen overal en de druk die je buiten voelt.
Maja,, vooral mijn gevoel spreekt positief.
Dont let me down
Precies, nowcasten he
http://soundcloud.com/zillionfreak/ode-to-...hubeny-thnx-for
http://soundcloud.com/zillionfreak/ode-to-...hubeny-thnx-for
Mix ff een goede hardcore mix in elkaar dan
hahah
Lekker windje weer opgekomen.. ramen en deuren open gezet en ff luchten de bende | Gewijzigd: 5 juli 2011, 23:50 uur, door Roxiejh
Zal wel loslopen deze keer, vrees ik. Of het laat zich wederom moeilijk 'voorspellen'.
(ja, ik weet dat ze hier aan verwachtingen doen en niet aan voorspellingen).
Ik kan niet wachten.. Maarja ergens naar uit kunnen kijken houd het leven leuk ..
En goeie plensbuien vind ik ook heerlijk om bij te slapen ..
Lekker dat gekletter op mn dakraam, Windje derbij .. Lekker toch
Ach ja die regen is ook fijn
Geldig tot donderdag 07 juli 2011 24.00 locale tijd
Guidance modelbeoordeling voor Nederland, de Nederlandse kustwateren en de Noordzee, gebaseerd op de HIRLAM run van 18 UTC en de overige genoemde modellen en gidsen met bijbehorende runtijd.
Modellenbeoordeling.
SYNOPTISCHE SITUATIE:
Een occluderende frontale zone ligt om 06 UTC halverwege het land en verlaat aan het begin van de middag het noordoosten. Het bereikt om donderdagochtend om 00 UTC Denemarken. De occlusie wordt gevolgd door een trog (restanten van de ingedraaide occlusie) welke vanmiddag over het land trekt. Hierachter krijgt het aandachtsgebied te maken met een zuidwestelijke stroming van getransformeerd polaire onstabiele lucht.
MODELBEOORDELING:
Hirlam bruikbaar, ten aanzien van de neerslag bij de trog zijn er verschillen.
Aandachtspunten.
WIND:
Hirlam gebruiken. Achter de occlusie draait de wind van oost naar zuidwest, scherpe windsprong en daarachter even uitschieters in de orde van 20-25 boven land aan de kust 25-30 knopen. Bij buien op de trog opnieuw kans op windstoten rond 30 knopen, Ivens pakt zoals gewoonlijk hoger uit, deze honoreren we niet omdat de situatie er niet naar is (geen buien in de warme lucht)
BEWOLKING:
Op nadering van de occlusie boven de noordzee kans op ST, doorsneden geven dit aan. Verder nabij de occlusie niet al te lage basis (orde 2000-3000 vt) met verscholen CB's; potentieel onstabiel. Nabij de trog enkele CB's toppen in de orde van FL200-FL250. Daarachter SC velden en het blijft enigszins onstabiel met aanhoudende kans op CB's.
NEERSLAG:
Hirlam/GFS en WRF laten neerslag op de trog zien. EC heeft dit veel minder en de combi WRF/GFS is het meest enthousiast. Vooralsnog lijkt Hirlam een aardige middenweg en volgen we deze. Na passage van occlusie en trog aanhoudend kans op enkele geisoleerde buien.
ZICHT:
In neerslag 5-8, lokaal 3-5, erbuiten meer dan 10 km.
TEMPERATUUR:
Tx voor de occlusie uit nog oplopend naar 22 a 23 graden. Erachter 18 tot 20 a 21 graden. Komende nacht wisselend bewolkt en temperatuur dalend naar een graad of 11 a 12. Donderdag Tx van 18 a 19 aan zee tot 22 landinwaarts.
bron: knmi
Uitgifte: 06/07/2011 05.46 uur LT.
Ik moet 't allemaal nog zien; Estofex geeft niet eens 15% kans op een roffel, Karim heeft alles op groen...meh, een paar buitjes vanmiddag die nu op Kanaal zitten en dan morgen maar 'ns verder zien.
Ik blijf niet bij mijn verwachting, sterker nog... Ik ga helemaal geen onweer noemen