hier was er niks vorige week , dus is niet moeilijk om dat te overtreffen. Haha!!
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
net zo hoog als jij die schatting doet zo hoog of laag tis maar hoe je het bekijkt is die kans ook .(dus een kans ). | Gewijzigd: 5 juli 2011, 21:23 uur, door Tatanka
met bijv. een trog, hoeft het echt niet af te koelen hoor
Ja, alleen als de bui zelf valt,
maar je krijgt de echte temperatuursverschillen, als het warm is en er een koufront overheen komt
Ja, alleen als de bui zelf valt,
maar je krijgt de echte temperatuursverschillen, als het warm is en er een koufront overheen komt
Ik weet wel wat een diepzeetrog is, kan je dit vergelijken met een trog, want ik ben namelijk geen meteoloog
Trouwes nog goed te vertoeve in de tuin met een shaggie, 21 graden op de teller nog | Gewijzigd: 5 juli 2011, 21:40 uur, door weerfreak
volgens mij wel, maar weet dit niet zeker...
dit laat ik ff over aan de experts hier....
hoop dat er wel wat fotogenieks langs komt morgen,
het fotowedstrijd-topic voor deze week is nog zo leeg
Trouwes nog goed te vertoeve in de tuin met een shaggie, 21 graden op de teller nog
ik deed net mee met fiets4daagse maar in het bos waren ze er in hele horders
BLEGH!!
ik gok het morgen vooral op een enkele bui, mogelijk met onweer, maar laat me wel verrassen als het anders wordt
nee totaal niet een diepzee trog is een diepe kloof in zee onstaan na een tektonische verschuiving en heeft na mijn idd geen invloed op het weer de marianen trog is met 11 km de diepste zeg maar mt everest onder water.dit ter info voor de mensen die niet weten wat een diepzee trog is .. | Gewijzigd: 5 juli 2011, 22:10 uur, door Tatanka
Aan de grens word alles donker blauw...nu nog rode pitjes en wat weerlicht !!
EDIT : Zalig plots uit het niets die fors opkomende wind....je voelt zo de mengeling van de 2 lucht soorten koud en warm...
je ruikt de nattigheid in de lucht....komaan !!!! | Gewijzigd: 5 juli 2011, 22:44 uur, door RobBelg30
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
Hierbij wordt je doorverwezen naar de openingspost van Jan. Hier heeft hij een mooie en duidelijke uitleg m.b.t. wat een trog is.
Stukje guidance KNMI:
BEWOLKING:
Boven het uiterste noordoosten nog enkel SC velden, deze bewolking lost verder op. Komende nacht van het zuidwesten uit toenemende bewolking op nadering van de occlusie, ziet er allemaal niet bijzonder actief uit, maar er kan wel een verscholen CB tussen zitten. Na passage destabiliseert de atmosfeer en ontstaat er convectieve bewolking, in eerste instantie CU maar al vrij snel ook CB's. Toppen FL200-FL230, zie progtemps.
NEERSLAG:
Nabij het occlusiefront wat lichte regen en mogelijk ook een verscholen bui, kleine kans op onweer. In de middag en begin van de avond enkele buien, daarbij is er ook een kleine kans op onweer. Boyden-index is 96 en INDECS komt met kansen van 20-50 %.
@JV
Ondertussen is net ten westen van Ierland een actief lagedrukgebied gearriveerd. Het frontale systeem van de depressie bepaalt woensdag aanvankelijk het weerbeeld in onze streken. In de nacht en ochtend veroorzaakt het systeem enige buiige regen. Verder koelt het niet verder af dan tot 14 graden (afgelopen nacht lokaal 6 graden) en waait de wind zwak tot matig uit richtingen tussen oost en zuid.
Woensdag overdag klaart het van het zuidwesten op spoedig ontwikkelen zich ook buien (doorkomst zwakke trog), in het binnenland met kans op onweer. Later op de middag volgen van het zuidwesten uit brede opklaringen. De wind ruimt naar het zuidwesten en wordt boven land matig, aan de kust en op het IJsselmeer (vrij) krachtig. De temperatuur loopt op naar tussen 19 en 23 graden.
| Gewijzigd: 5 juli 2011, 23:21 uur, door Verwijderde_gebruiker_04