Hierbij wat bliksemfoto's gemaakt in Leiden afgelopen dinsdag 28 juni. De laatste foto is van een inslag op enkele honderden meters, vandaar de overbelichting. Als je goed naar de foto kijkt (inzoomt), zie je volgens mij meerdere (ik tel er zes) 'positive streamers' vanuit enkele bomen en daken opstijgen. Ook kan ik de 'puntjes' op de foto niet echt verklaren, hoewel ik denk dat dat ook door de overbelichting komt.
Mijn broertje zei overigens diezelfde avond ook nog een parelsnoerbliksem te hebben waargenomen.
Gr. | Gewijzigd: 2 juli 2011, 18:53 uur, door Guus1911
maar echt superfoto's, helaas net te laat voor foto van de week
tip van de dag : ik zou ze ff uitpakken en 1 voor 1 uploaden dat zijn ze wel waard en krijg je meer views en response | Gewijzigd: 2 juli 2011, 19:30 uur, door Klapper
Ben waarschijnlijk niet slim genoeg (maar wel nieuwsgierig). Ik heb geprobeerd om dit met een gedownload programmaatje voor elkaar te krijgen, zonder succes. En ondertussen lees ik hier allemaal lovende uitingen.
Is er iemand bereid om te helpen? Het gaat me vooral om de laatste foto, want volgens mij staan daar unieke dingen op.
Ben waarschijnlijk niet slim genoeg (maar wel nieuwsgierig). Ik heb geprobeerd om dit met een gedownload programmaatje voor elkaar te krijgen, zonder succes. En ondertussen lees ik hier allemaal lovende uitingen.
Is er iemand bereid om te helpen? Het gaat me vooral om de laatste foto, want volgens mij staan daar unieke dingen op.
Vreemd dat je het niet kan openen... Met Windows 7 kan het standaard en anders moet je even WinRAR of WinZIP downloaden. Ik snap die uploadfunctie overigens niet helemaal. Als ik ze wil uploaden verdwijnt na het uploaden van de eerste foto de uploadbalk en staat er dat ik nog geen bijlagen heb toegevoegd.
Gr. | Gewijzigd: 3 juli 2011, 16:58 uur, door Guus1911
Geweldige foto's, vooral de laatste. Je ziet niet zoveel foto's waarop vangladingen zijn afgebeeld.
Ik ken maar 1 foto met een vanglading (bekende foto met inslag in boom en een vanglading op de antenne van een naastgelegen boerderij). Deze lading was al voldoende om de TV om zeep te helpen!
Dus nogmaals: geweldige foto hoor.
Die foto is uiteraard op een statief gemaakt met de volgende instellingen:
Gr.
Hierbij wat bliksemfoto's gemaakt in Leiden afgelopen dinsdag 28 juni. De laatste foto is van een inslag op enkele honderden meters, vandaar de overbelichting. Als je goed naar de foto kijkt (inzoomt), zie je volgens mij meerdere (ik tel er zes) 'positive streamers' vanuit enkele bomen en daken opstijgen. Ook kan ik de 'puntjes' op de foto niet echt verklaren, hoewel ik denk dat dat ook door de overbelichting komt.
Mijn broertje zei overigens diezelfde avond ook nog een parelsnoerbliksem te hebben waargenomen.
Gr.
Kan ik niet openen, wat is erop tegen de foto's hier op het forum te zetten?
Gr.
Foto's zijn te groot http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=26450