In het zuidwesten van China zijn 21 mijnwerkers vast komen te zitten onder de grond. Er stroomde water de kolenmijn in Pingtang binnen, waardoor de uitgang geblokkeerd is. Acht mijnwerkers wisten te ontsnappen. Reddingswerkers proberen de 21 kompels die vastzitten te bevrijden. De autoriteiten hebben een onderzoek ingesteld naar de oorzaak van het ongeluk. De mijnen in China zijn de gevaarlijkste ter wereld. Jaarlijks komen duizenden mijnwerkers om bij ongelukken. De grote vraag naar kolen leidt ertoe dat veel eigenaren van mijnen het niet zo nauw nemen met veiligheidsvoorschriften.
Bron: Nieuws.nl | Gewijzigd: 6 juli 2011, 07:05 uur, door Marga
Onweersdagen: 0
In twee mijnen in Zuid-China zitten veertig mijnwerkers nog altijd ondergronds vast. Reddingswerkers zijn nog altijd doende de kompels naar boven te krijgen. In de Niupeng-mijn in Guizhou zitten 21 kompels en twee andere mensen vast. De mijn liep zaterdag onder water. In de Heshan-mijn in Guangxi zitten negentien kompels vast. Deze mijn stortte zaterdag in. Drie mijnwerkers vonden er de dood. De mijnen in China zijn de gevaarlijkste ter wereld. Jaarlijks komen duizenden mijnwerkers om bij ongelukken. De grote vraag naar kolen leidt ertoe dat veel eigenaren van mijnen het niet zo nauw nemen met veiligheidsvoorschriften.
Bron: Het Nieuwsblad
Zware regenval heeft in China in minder dan een week aan zeker 25 mensen het leven gekost. De afgelopen maand kwamen meer dan 260 Chinezen om als gevolg van overstromingen in verschillende delen van het land. Staatspersbureau Xinhua meldde woensdag dat zeven mensen omkwamen in de provincie Sichuan, waar het donderdag begon te regenen. Dinsdag vonden achttien mensen in de noordwestelijke provincie Shaanxi de dood. Ze kwamen om bij een door de regen veroorzaakte aardverschuiving.
Bron: Nieuws.nl
Onweersdagen: 0