Dit is erg jammer, aangezien ik niet steeds zin heb om mijn foto's te moeten fotoshoppen om zo eventueel kwaliteit te verliezen
Wat kan ik hier zelf aan doen en zo ja , hoe het beste?
Of toch maar opsturen
Corect.
En de temperatuur v/d sensor speelt ook mee, dus laat jij je toestel permanent aanstaan, word de sensor warm.
Mijn Sony, heb ik zo ingesteld dat als ik niet fotografeer deze na 30 sec. zichzelf uitschakeld.
De slaapstand, standbystand, of hoe je het noemen wilt.
Even de ontspanknop aanraken en de camera is weer volledig opperationeel, de instelling v/d camera blijft gehandhaafd.
Misschien zit die functie ook op jou camera.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
En de temperatuur v/d sensor speelt ook mee, dus laat jij je toestel permanent aanstaan, word de sensor warm.
Mijn Sony, heb ik zo ingesteld dat als ik niet fotografeer deze na 30 sec. zichzelf uitschakeld.
De slaapstand, standbystand, of hoe je het noemen wilt.
Even de ontspanknop aanraken en de camera is weer volledig opperationeel, de instelling v/d camera blijft gehandhaafd.
Misschien zit die functie ook op jou camera.
Ik kan hier niks meer aan toevoegen, dit doe ik dus ook, met de Canon spiegel.
Glenn
als ik sluitertijd gebruik wel met bepaalde waarden.
Ik denk ZOIEZO wel op elke foto, alleen op de 1 zie je het meer dan op de ander.
Bijvoorbeeld de foto boven is met ISO 800, weet niet zeker of het nou 1600 was.
alsje het op elke foto hebt lijkt me dit waarschijnlijk de oorzaak en dat je het bij de ene beter ziet als op de andere komt denk ik door het licht maak eens een paar fotos van het zelfde item met verschilende sluitertijden met flits zonder flits enz. en ga dat eens vergelijken
alsje het op elke foto hebt lijkt me dit waarschijnlijk de oorzaak en dat je het bij de ene beter ziet als op de andere komt denk ik door het licht maak eens een paar fotos van het zelfde item met verschilende sluitertijden met flits zonder flits enz. en ga dat eens vergelijken
Dat zal ik dan vanavond even doen
Mijn collega op het werk had mij ook zoiets laten zien op zijn foto's..
Hij heeft hem toen opgestuurd naar Canon ook, kreeg hem terug, was het opgelost.
Ik denk ZOIEZO wel op elke foto, alleen op de 1 zie je het meer dan op de ander.
Bijvoorbeeld de foto boven is met ISO 800, weet niet zeker of het nou 1600 was.
volgens exif:
F5
10 sec.
Iso 800.
http://shmuliphoto.wordpress.com/2009/12/0...ot-pixel-canon/
Zoals in de reacties op die blog te lezen, is niet goed uit te leggen waarom deze methode werkt, maar het werkt wel. Zelf heb ik dit dan ook geprobeerd en waarempel, m'n hot pixels zijn verdwenen
http://shmuliphoto.wordpress.com/2009/12/0...ot-pixel-canon/
Zoals in de reacties op die blog te lezen, is niet goed uit te leggen waarom deze methode werkt, maar het werkt wel. Zelf heb ik dit dan ook geprobeerd en waarempel, m'n hot pixels zijn verdwenen
Klopt, methode werkt voor hot pixels bij 'normale' ISO waarden en sluitertijden.
ISO800 en 10 sec vallen daar eigenlijk niet onder en hot pixels zijn bij die waarden volkomen normaal.
gr, Bart
Dark frame gebruiken, of fotosjop
Wacht maar tot je dooie pixels krijgt, zie je meestal nog sneller.