Het was op zich een klein buitje, maar met superheftige bliksems. Ook niet van die stroboscoop bliksems die je eergisteren had, maar felle priemende blauwe CG's (of GC's) die nogal explosief zijn blijkbaar.
Dichterbij kan niet zonder dat je zelf geraakt word.. lol. wat een nacht.
Gisteren wederom niks bijgekomen, en ook geen regen.... is hier nog steeds kurkdroog allemaal.
De natuur heeft water nodig!!
En ik een paar lekkere onweersbuien.
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Na de bui even waarneming geplaatst op O-O en toen nog even in de tuin foto's maken van de wolken. Hier nog 2 bliksems van uurtje of 04:30 - 05:00;
En ineens is er dus hoop voor vannacht? Raar, vind ik dan nu de hitte weg is.
Tornadogirl, zeer fraaie platen, vooral die eerste!
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
en ik baal als een stekker, maar ga nu even naar het onweer kijken
hoor flink gerommel hier
Kan iemand mij vertellen waarom je groentesoep uit de koelkast moet weggooien als het onweert?
Vanochtend (4:15) wakker gemakkt door flinke harde knallen van het onweer, samen met een flinke hagelbui. De knallen waren soms net zo hard als afgelopen dinsdag en dit keer weer erg dichtbij.
Eentje knalde precies boven Zoetermeer, de knal kwam tegelijk met de flits, grond trilde en de echo van de knal hoorde je goed van alle gebouwen hier in de buurt afketsen.
Geen foto's gemaakt en ben maar weer gaan slapen. (moest er 1.5 uur later al weer uit)
Vandaag weer kansen? bring it on !!!
Glenn
Tis hier rustig gebleven. dus even in rustig vaarwater maar zo te zien komen er al weer nieuwe buien aan. en het voeld broeierig aan buiten. Maar gelukkig zijn de nachten lekker koel.
FF Off:
Broeierig weer vinden bacteriën wel prettig. Er zouden meer aanwezig kunnen zijn.Vooral tijdens hondsdagen is de kans nog groter dat het zuur word. met uiteindelijk een dikke koek (schuim) met bacteriën .
Niet alleen in de soep maar ook vleeswaren denk maar eens hoeveel mensen er ziek worden na een BBQ Slecht gaar vlees vooral kip dat al erg gevoelig is voor bacteriën
- Die soep koelt met warm weer langzamer af, waardoor de bacteriën in de soep beter groeien.
OPTIES
- Sneller laten afkoelen. D.m.v Gootsteen met koud water daar de pan in. en regelmatig koud water er bij of een tijdje laten stromen. en de soep tussenstijd roeren anders koeld het binnenste in de pan te langzaam.
- Of invriezen. | Gewijzigd: 1 juli 2011, 09:08 uur, door wiggelrode
Hier ook een beste klap, werd er zowaar wakker van
het moet ergens heel heftig zijn.
Was dus idd Pijnacker / Delft kreeg weer flashbacks uit Afghanistan.
FF Off:
Broeierig weer vinden bacteriën wel prettig. Er zouden meer aanwezig kunnen zijn.Vooral tijdens hondsdagen is de kans nog groter dat het zuur word. met uiteindelijk een dikke koek (schuim) met bacteriën .
Niet alleen in de soep maar ook vleeswaren denk maar eens hoeveel mensen er ziek worden na een BBQ Slecht gaar vlees vooral kip dat al erg gevoelig is voor bacteriën
- Die soep koelt met warm weer langzamer af, waardoor de bacteriën in de soep beter groeien.
OPTIES
- Sneller laten afkoelen.
- Of invriezen.
we hebben vannacht wat gedonder gehad in de verte.. niet gehoord? was niet erg, maar toch wat gerommel verder weg w geweest..