Beter laat dan nooit. Bij deze enkele foto's welke ik heb gemaakt van het onweer.
Om te beginnen met de restanten van het Franse MCS welke rond +- 09.00 Zwijndrecht aandeden.
[
Het hevige onweer wat werd voorspeld voor later die dag bleef in Zwijndrecht helaas uit. Een hevige cell ontwikkelde 10 km westelijk van Zwijndrecht.
Er waren bijna om de seconde flitsen te zien uit de neerslag kern.
Ten westen,noorden&oosten van Zwijndrecht ontstonden in een snel tempo nieuwe onweershaarden. Natuurlijk, trokken deze allemaal weg van mijn locatie.
Nieuwe haarden ten oosten.
Een uur later was er wel fraaie mammatus zichtbaar
met af en toe nog enkele fraaie CG+ ontladingen+ anvil crawlers.
Ik heb een van de CG+ ontladingen nog op de foto weten te krijgen.
Tegen zonsondergang ontstonden nieuwe cellen boven Zeeland. Deze trokken westelijk van mijn locatie. Af en toe waren er gelukkig wel enkele fraaie CG's zichtbaar
Op de radar werd duidelijk dat een nieuwe onweershaard aan het ontwikkelen was. Eindelijk een haard welke mooi op de aanvoer route lag.
Voor deze haard uit ontstond uit de Castelanus recht boven mij in een snel tempo een nieuw buitje. Nog geen 5 minuten later dropte deze ook enkele fraaie CG's naar de grond.
Het complex uit België is gearriveerd waarbij, het meest IC en CC ontladingen voorkwamen.
CC+CG
Nog een CG ontlading.
Als laatste nog 2 CC's
Al met al een karige situatie in Zwijndrecht. Ondanks het toetje wat uit België kwam opzetten had ik zeker meer verwacht van deze situatie. Helaas ontstonden alle cellen om Zwijndrecht heen waardoor ik vanaf een afstand moest toekijken.
Hopelijk volgende keer beter.
Maar het "buitje" van 0.15-1.15uur was nog wel even leuk... En ook de CC's / CG's in het oosten waren 's avonds mooi om te aanschouwen
Hier in Dordrecht zelfde verhaal.
Maar zeker tevreden met het buitje dat rond 01:00 over kwam.
Volgende keer beter inderdaad!
Hele mooie foto's .. van de mammatus heb ik ze ook, die was erg mooi inderdaad
Thnx iedereen!
Citaat van Roxiejh, vrijdag 1 juli 2011, 13:43 uur Weet er alles van.
Hier in Dordrecht zelfde verhaal.
Maar zeker tevreden met het buitje dat rond 01:00 over kwam.
Volgende keer beter inderdaad!
Hele mooie foto's .. van de mammatus heb ik ze ook, die was erg mooi inderdaad
Nu ben ik toch benieuwt naar jou plaatjes^^
Moet zeggen mijn zusje (roxiejh) en ik hadden ons intens verheugd op het "noodweer"
De bui van 19:30 uur ong was even gaaf, daarna waren we toch wel erg telleurgesteld
Ben van ellende naar bed gegaan Haha!
Totdat ik om 01:00 uur gerommel hoorde.
Ben op mijn balkon gaan zitten en heb echt genoten!
Super mooie fotos heb je gemaakt! TOP Gaaf om een stukje van je eigen gehucht te zien. | Gewijzigd: 1 juli 2011, 15:12 uur, door Christy
Nu ben ik toch benieuwt naar jou plaatjes^^
Whahah ja ik weet niet hoe je die fotos erop moet zetten.
Denk eerst online zetten en dan hier de link plakken ofzo ??
Ik ga het proberen in ieder geval ..
Dat moet een kunst apart zijn.
Volgens mij allemaal genomen op mijn avond hardlooproute.
Hoewel die avond toch een tikje te warm bij 34°C.
Het aantal onweer liefhebbers in Dordrecht/Zwijndrecht lijkt ruim vertegenwoordigd te zijn.
Helaas echter omgekeerd evenredig met de hoeveelheid relevant onweer.
Dus nu met zijn allen maar hopen op ooit eens keer een echt onweer in Zwijndrecht en wie weet helpt dat wel.