Dreigende luchten boven de grachten van Amsterdam.
Even later was deze Mammatus te zien.
De lucht werd behoorlijk chaotisch
Het bleef bij een beetje regen maar de kop was er af! Na een banauwde werkdag eindelijk richting Zaandam gereden om af te wachten op het echte werk, wat in de avond zou komen.
Na een aantal behoorlijk irritante reacties van wat vrienden en m'n schoonmoeder zoals: "Het komt toch niet" of "waar blijft die shit??" of "het waait wel over" begonnen de eerste wolkjes binnen te drijven en trok de wind wat aan.
Eerste tekenen...
Ben meteen snel naar de flat gefietst en besloot op de 12e verdieping te gaan staan(tog maar niet op de 14e, dit was alsnog te hoog maar hier sta ik meestal met onweer ) In de verte hoorde ik de eerste donders al aankomen en begon het behoorlijk dicht te trekken en steeds donkerder te worden.
Hier was de bui bijna bij me, het donderde al behoorlijk
Ingezoomed
Deze bui trok snel weer weg, wat een mooi gezicht gaf aan de achterkant van de bui.
Ingezoomed
Tja, over de bliksem kan ik kort zijn. Er was genoeg bliksem te zien, maar het was gewoon voor mijn gevoel simpelweg nog te licht. Met een sluitertijd van 0.5 tot 1 seconde, diafragma op F22 en ISO op 100, waren de foto's nog wel te doen, maar je zal net zien dat tussen het sluiten en het openen van de sluiter er natuurlijk een bliksem door je beeld schiet.
Toch heb ik nog 2 kleintjes gevangen.
Daarna trokken de buien naar het noord-oosten weg en maakte dat nog in combinatie met de zonsondergang een mooi schouwspel.
Nog wat vlokjes toen het al bijna donker was geworden
Dit was mijn impressie en ik heb in ieder geval weer hartstikke genoten en kan niet wachten op de volgende onweersbui! | Gewijzigd: 29 juni 2011, 21:52 uur, door weerfanaat