Toen ik later keek vanuit mijn slaapkamer en het geweld echt losbarstte, waaiden de bomen heel hard naar rechts, daarna naar links, weer naar rechts en weer naar links, etc. Steeds gedurende ongeveer een minuut. Dat was in Leerdam. De flinke hoeveelheid geknakte bomen valt ook op.
Nu zag ik net deze foto: http://www.nufoto.nl/fotos/218614/onweer-b...hardenberg.html
Wat vinden jullie?
heb die bui gevolgd, en bij Gorinchem was er zeker rotatie te zien!
volgens mij was ie ook wel 14 km hoog, dat zijn de doorsnee Cb's niet
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Er zijn zoveel bomen geknakt of helemaal eruit geblazen, dakpannen weg en zelfs een lantarenpaal die geknakt is. De bomen zijn ook niet allemaal dezelfde kant opgevallen en er is duidelijk rotatie geweest in de bui gezien de manier van bewegen van de bomen.
Ben benieuwd wat het geweest is!
Toen ik op 28 juni eindelijk tijd had om me met het weer bezig te houden, was er nog een beetje tijd over om ernaar toe te rijden. Dat ritje kwam uit bij Hardenberg, de plaats van de foto in de startpost. Bij het begin van de rit hing er boven Coevorden veel mammatus. Onderweg richting Hardenberg was er de hele tijd een heldere horizontale band te zien, vrijwel zo ver als je kon kijken. Later waren er meerdere heldere banden te zien, niet alleen boven elkaar, maar ook naast elkaar, alsof het 2 afzonderlijke buien in het grote complex waren. Maar of dat nou een supercel is geweest zou ik niet weten. Ik weet dat een supercel als kenmerk heeft dat er rotatie in het systeem is, maar om dat nou 'in het veld' vast te stellen...