Citaat van Supercell87, woensdag 29 juni 2011, 13:56 uur erg mooi! wow! iso 100? Welke F? Verder nog witbalansinstellingen/sfeer?
Ik heb deze camera (Canon 550D) pas anderhalve week en dit is mijn eerste SLR. Ik ben dus verre van ervaren en heb veel uit zitten proberen. Over het algemeen heb ik de beste resultaten gehaalt met ISO 100 of 200, F8 tot F11, Manual WB en landschap sfeer. Dit alles in de Av stand, zodat sluitertijd berekend wordt. Dit was overigens steevast 30 seconden vanaf het moment dat het volledig donker was (geen schemer).
Verder had ik de camera uiteraard op een statief staan en de zelfontspanner op 10 foto's gezet, waardoor ik maar eens in de 5-6 minuten op het knopje hoefde te drukken.
Zelf denk ik dat deze camera nog mooiere foto's kan schieten, maar zoals gezegd, ik ben een beginner en ken nog lang niet alle toeters en bellen en moet nog leren wat de beste instellingen voor dit soort situaties zijn. Een beter objectief zal waarschijnlijk ook helpen. Verder valt er in de nabewerking (RAW -> JPG) nog veel te verbeteren (of te vernaggelen) aan de foto.