Het is niet het resultaat wat ik voor ogen had. Op een gegeven moment blokkeerde de camera en verloor veel tijd om een ander te pakken.
Ik heb het idee dat ik tegen de zijkant van een rolwolk in ontwikkeling zit te kijken maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
http://www.youtube.com/watch?v=t0dmioYseFs
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Veel ontladingen gezien maar ook dit...
En Sietse heeft hem ook nog eens gefilmd.
wat is dat dan ??
ik d8 eerst een tornado maar toen ik t filmpje ging kijken zag ik dat t een soort stofzuiger idee is.
maar wat is het precies ? en wat zuigt het op ?
ik d8 eerst een tornado maar toen ik t filmpje ging kijken zag ik dat t een soort stofzuiger idee is.
maar wat is het precies ? en wat zuigt het op ?
Wel een tornado volgens mij. Alleen zie je de trechter bijna niet. Heel gaaf filmpje trouwens!
15minuten later rond 20:00 heeft hij me opgehaald. Op dat moment was de lucht nog blauw en zwoel. Was nog dik tegen de 30+ graden op dat moment.
Rond 21:00 begon ijskappen van de onweersbuien al over te trekken. Snel nog even buienradar gecontroleerdt en zeg er veel belovend uit. Helaas zat een chase er niet meer in, en kon dus niet naar mijn ideale plek
Jullie moeten het dus maar doen met onderstaande. Foto's zijn allemaal onbewerkt. De bliksem foto's zijn later weer genomen bij mijn huis. Ook niet de ideale plek. Baal enorm. Had veel beter gekund.
| Gewijzigd: 29 juni 2011, 11:35 uur, door Oxize
mijn aandacht werd getrokken door iets wat op een whalesmouth leek en toen gebeurde dit (in foto's het filmpje wat daar op volgt volgt nog)
maar mijn vraag is eigenlijk wat is dit gekke draaiende wolkje?
dit was het begin van het noodweer later is het twee straten verder ingeslagen met brand als gevolg (filmpje volgt) | Gewijzigd: 29 juni 2011, 11:49 uur, door Nooms