Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Marcel
Het probleem en de bijbehorende oplossing stroken ook niet met elkaar. Er is geen enkele reden om te geloven dat het onderzoek beter wordt als iemand anders het doet. En zeker niet als het uitbesteed wordt.
Ik ben geen fan van man-made global warming en al zeker niet van het IPCC, maar om daarvoor nou het KNMI op te doeken, lijkt me de domste oplossing die je kunt bedenken.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
wat ik wel zou toejuichen is een non-profit organisatie van hobbyisten die zeer serieus/semi-prof.. met hun werk/hobby bezig zijn en die kennis delen met het volk.....en soort"jan"(met alle respect!) van hier x20 zegmaar
Kijk die CO'2 heeft een klein deel door de mens te maken,maar het overgrote deel doet de Aarde zelf.
om daar nu het KNMI op af te rekenen gaat iet wat te ver.
Vulkanen,Moerassen grote veen vlakte's op de wereld etc etc dat zijn de grootste CO'2 producenten.
En de mens van nature zelf veroorzaakt CO'2.
De wereld ken cycle's waarin het doet wat het moet doen. Doen we niks aan,maar dat moeten we nog gaan begrijpen. Ook de Aarde leeft maar dat bestaat niet
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Verbannen Die VVD!! :
waar zijn we zonder KNMI (op o-o na natuurlijk....)??????
Dat is wel een interessante vraag. Het weerbericht op tv en in de kranten wordt al door commerciële instituten gedaan, voorspellingen voor professionele gebruikers als de lucht- en zeevaart kan ook prima door hen gedaan worden en het fundamentele onderzoek dat KNMI doet kan net zo goed bij een universiteit ondergebracht worden.
Wat krijgen we precies voor die 60 miljoen euro subsidie wat we anders niet zouden hebben?
Wat krijgen we precies voor die 60 miljoen euro subsidie wat we anders niet zouden hebben?
Een weerinstituut wat het liedje van de politiek meezingt: ''Global Warming' is aan de mens te wijten, en daarom moeten we allemaal meer belasting betalen'.