Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA.

28 Nov 2024 21:40:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA; Cook, GA.

28 Nov 2024 21:40:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA; Colquitt, GA; Cook, GA.

28 Nov 2024 21:00:33
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
westland
Lid
27 juni 2011, 23:14 uur | Bericht #252580
Citaat van MariekeBreda, maandag 27 juni 2011, 13:33 uur Huisdieren reageren op gedrag van het baasje.
Dus blijf zelf rustig en niet gaan gillen ofzo bij donder of bliksem.
Ook huisdieren niet gaan "troosten."
Anders zelf Bachdruppeltjes nemen.

Onze oude kater ging altijd exact in het middelpunt van het huis liggen.

Hlelemaal mee eens. Vooral de baasjes zorgen voor de nodige narigheidheid. Dieren zijn
niet van nature bang. Zeker honden kopieeren het gedrag van hun baasje.
Maar dat is ook weer af te leren. Liefst zonder pillen en poeders!
gilles
Lid
27 juni 2011, 23:41 uur | Bericht #252615
Citaat van Storm in een glas water, maandag 27 juni 2011, 13:21 uur Hier krijgen de huisdieren Bach Remedies op nadering van wat komen gaat.
Ik heb goede resultaten met deze behandeling.
Onze jongste katten zijn op een week na een half jaar en weet dus niet wat ik kan verwachten morgen. Maar in alle drinkbakken zitten de 'onweer-remedies' en hoop dat ze niet al te angstig zullen zijn.....

Remedies die ik geef zijn Rock Rose en Mimulus.
Morgen gaat daar nog de Rescue Remedie bij, bij acute stress.....
Heb 1 kat die in de vensterbank gaat zitten kijken tot het echt boven het huis hangt en dan in zijn overdekte mand kruipt omdat het iets te heftig gaat. De andere kat ligt bij de eerste tekenen van onweer onder mijn bed.

Allebei zijn na de bui heel relaxt. Gaat geen remedie of kuur of middel in. Ze kunnen heel goed aangeven wat ze wel of niet fijn vinden. Als je maar de ruimte geeft aan ze om daar heen te gaan waar ze zich op dat moment het prettigst voelen.

Dat doen mijn katten, die van vrienden van me, van mijn zus en van alle kennissen...

Laat je niet voor de gek houden; het is allemaal geldklopperij.
Waarom deze advertentie?
28 juni 2011, 08:57 uur | Bericht #252998
Effe dit onderwerp omhoog halen.
Bui in aantocht en de Gierzwaluwen zitten nu een stuk hoger dan gisteren.
De meeuwen lichten wit op tegen de donkere lucht.
28 juni 2011, 09:25 uur | Bericht #253064
Hond gaat bij warm weer op de koele tegels van de wc liggen.....
28 juni 2011, 09:27 uur | Bericht #253067
Even ter verduidelijking: Onze katten zijn herplaatsers en hebben al heel wat meegemaakt.
Dieren kennen geen placebo-effect. Zij weten immers niet dat ik Bach Remedies in hun drinken doe.
Beide poezen hadden heel wat bagage in hun rugtas. En al die nare trekjes heb ik er met Bach uitgekregen.
Ik reageer heel rustig, ook al vind ik onweer niet leuk.
Hier begint het nu te onweren en ik zal zien hoe ze zich er vandaag doorheen slaan. Ze hebben al twee dagen remedies in de drinkbak.
Een dier negeren is de grootste misvatting, een dier voelt zich niet begrepen. Wel is het belangrijk dat je op een rustige toon tegen ze praat en ze gerust stelt.

Nu even on-topic: Voor de bui hebben ze als idioten door het huis en de tuin gerend, nu hebben ze zich boven terug getrokken, ik denk in afwachting van wat er komen gaat....??
28 juni 2011, 09:52 uur | Bericht #253097
Citaat van jennifer83, maandag 27 juni 2011, 21:03 uur trouwens... dit valt me ff op want...!
1 van mijn poezen krabt vaak heel driftig aan d'r krabtorentje tijdens de knallen!!!
zou dus een verklaring kunnen zijn?

Oh grappig, want ik had er nog nooit van gehoord! ben m'n poezen wel goed in de gaten aan het houden vandaag!
"Do not worry if you have built your castles in the air. They are where they should be. Now put the foundations under them."
MarkNL
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 juni 2011, 14:57 uur | Bericht #253795
Ik zal het nooit vergeten. Aantal jaren terug hadden we ook 2 katten. We waren net van huis weg en toen begon het hevig te onweren. Mijn ouders besloten terug naar huis te gaan om te kijken hoe het met de katten was, ze zouden wel bang zijn dachten we.

Komen we thuis, zitten ze in de vensterbank heel geïnteresseerd naar buiten te kijken ...
Marching ever onward to tomorrow!
stef-c
Lid
28 juni 2011, 15:17 uur | Bericht #253843
Citaat van MariekeBreda, maandag 27 juni 2011, 13:33 uur Huisdieren reageren op gedrag van het baasje.

Dat klopt. Als ik uit mijn dak ga dan kijkt mijn kat mij aan met een blik van:

Hallo, heb jij je medicijnen al gehad???

Maar mijn kat is al 2 nachten onrustig aan het heen en weer lopen, alsof hij iets voelt aankomen.

Zal niet de eerste keer zijn...
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.882 topics, welke bij elkaar 448.481 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 125 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 125, lezen 2 mensen het topic "Sinterklaasjournaal weer".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden