Dus blijf zelf rustig en niet gaan gillen ofzo bij donder of bliksem.
Ook huisdieren niet gaan "troosten."
Anders zelf Bachdruppeltjes nemen.
Onze oude kater ging altijd exact in het middelpunt van het huis liggen.
Hlelemaal mee eens. Vooral de baasjes zorgen voor de nodige narigheidheid. Dieren zijn
niet van nature bang. Zeker honden kopieeren het gedrag van hun baasje.
Maar dat is ook weer af te leren. Liefst zonder pillen en poeders!
Ik heb goede resultaten met deze behandeling.
Onze jongste katten zijn op een week na een half jaar en weet dus niet wat ik kan verwachten morgen. Maar in alle drinkbakken zitten de 'onweer-remedies' en hoop dat ze niet al te angstig zullen zijn.....
Remedies die ik geef zijn Rock Rose en Mimulus.
Morgen gaat daar nog de Rescue Remedie bij, bij acute stress..... Heb 1 kat die in de vensterbank gaat zitten kijken tot het echt boven het huis hangt en dan in zijn overdekte mand kruipt omdat het iets te heftig gaat. De andere kat ligt bij de eerste tekenen van onweer onder mijn bed.
Allebei zijn na de bui heel relaxt. Gaat geen remedie of kuur of middel in. Ze kunnen heel goed aangeven wat ze wel of niet fijn vinden. Als je maar de ruimte geeft aan ze om daar heen te gaan waar ze zich op dat moment het prettigst voelen.
Dat doen mijn katten, die van vrienden van me, van mijn zus en van alle kennissen...
Laat je niet voor de gek houden; het is allemaal geldklopperij.
Dieren kennen geen placebo-effect. Zij weten immers niet dat ik Bach Remedies in hun drinken doe.
Beide poezen hadden heel wat bagage in hun rugtas. En al die nare trekjes heb ik er met Bach uitgekregen.
Ik reageer heel rustig, ook al vind ik onweer niet leuk.
Hier begint het nu te onweren en ik zal zien hoe ze zich er vandaag doorheen slaan. Ze hebben al twee dagen remedies in de drinkbak.
Een dier negeren is de grootste misvatting, een dier voelt zich niet begrepen. Wel is het belangrijk dat je op een rustige toon tegen ze praat en ze gerust stelt.
Nu even on-topic: Voor de bui hebben ze als idioten door het huis en de tuin gerend, nu hebben ze zich boven terug getrokken, ik denk in afwachting van wat er komen gaat....??
1 van mijn poezen krabt vaak heel driftig aan d'r krabtorentje tijdens de knallen!!!
zou dus een verklaring kunnen zijn?
Oh grappig, want ik had er nog nooit van gehoord! ben m'n poezen wel goed in de gaten aan het houden vandaag!
Komen we thuis, zitten ze in de vensterbank heel geïnteresseerd naar buiten te kijken ...
Dat klopt. Als ik uit mijn dak ga dan kijkt mijn kat mij aan met een blik van:
Hallo, heb jij je medicijnen al gehad???
Maar mijn kat is al 2 nachten onrustig aan het heen en weer lopen, alsof hij iets voelt aankomen.
Zal niet de eerste keer zijn...