Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

21 Nov 2024 00:36:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indiana, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:57:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

20 Nov 2024 23:54:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

20 Nov 2024 23:34:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:26:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA; Venango, PA.

20 Nov 2024 23:20:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Armstrong, PA; Butler, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:13:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

20 Nov 2024 23:01:36

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:01:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Beaver, PA; Butler, PA; Washington, PA.

20 Nov 2024 22:25:54
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
27 juni 2011, 13:21 uur | Bericht #251845
Marieke Breda kan geen topic openen over het bovengenoemde onderwerp en dus probeer ik het voor haar.

Hier krijgen de huisdieren Bach Remedies op nadering van wat komen gaat.
Ik heb goede resultaten met deze behandeling.
Onze jongste katten zijn op een week na een half jaar en weet dus niet wat ik kan verwachten morgen. Maar in alle drinkbakken zitten de 'onweer-remedies' en hoop dat ze niet al te angstig zullen zijn.....

Remedies die ik geef zijn Rock Rose en Mimulus.
Morgen gaat daar nog de Rescue Remedie bij, bij acute stress.....
27 juni 2011, 13:30 uur | Bericht #251853
Huh,
Worden de katten gestresst dan, van onweer?
Die van mij gaan voor het raam zitten kijken bij een beetje onweer..lijken nergens last van te hebben.

Als het idd te erg blijkt morgen, dan ga ik niet weg (zou weggaan) maar dan blijf k bij de poezels. Zo'n noodweer wat voorspelt wordt hebben ze eigenlijk nog nooit meegemaakt...Dus kben wel benieuwd.
Succes in ieder geval!
Waarom deze advertentie?
27 juni 2011, 13:31 uur | Bericht #251856
En we hadden het al over momenteel laag vliegende Gierzwaluwen.

En over Vliegende Mieren.
Dat zijn dus gewone mieren.
Die krijgen eventjes tijdelijk vleugeltjes om te gaan paren hoog in de lucht.
De koninginnen en de mannetjes.
Omdat ze de lucht ingaan is de overlast maar van korte duur.
Vaak klimmen ze eerst ergens op om te kunnen opstijgen.
Als ze naar beneden komen, raken ze hun vleugels weer kwijt.
De koninginnen gaan een nieuw volk starten.
Meestal komen vliegende mieren pas bij augustushitte.
Heb het nog nooit zo vroeg in het jaar gezien.
Wat ik wel heel merkwaardig vind, is dat het overal in de stad en wie weet in heel Nederland op het zelfde moment plaats vindt. Synchroon uitvliegen dus. (Hebben die beestjes stiekum Internet ??)
Ik zie het vaak aan de meeuwen die ze uit de lucht happen.
Op een bepaalde plek zie ik dan een hele groep meeuwen jagen.
Gisteren zag ik ze en vandaag wie weet zijn ze er ook.
Het kan dus geen kwaad ! | Gewijzigd: 27 juni 2011, 13:35 uur, door MariekeBreda
Ries
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 juni 2011, 13:33 uur | Bericht #251857
Onze kat van 2 jaar is er niet zo van onder de indruk, alleen bij een inslag en dus harde knal schrikt ie even, maar daarna slaapt ie weer gewoon verder.
Onze hond die we hadden was er wel doodsbang van die was heel onrtustig als ie benede was, en als ie op mn kamer mocht was ie rustig...
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
27 juni 2011, 13:33 uur | Bericht #251859
Huisdieren reageren op gedrag van het baasje.
Dus blijf zelf rustig en niet gaan gillen ofzo bij donder of bliksem.
Ook huisdieren niet gaan "troosten."
Anders zelf Bachdruppeltjes nemen.

Onze oude kater ging altijd exact in het middelpunt van het huis liggen.
27 juni 2011, 13:37 uur | Bericht #251862
Citaat van MariekeBreda, maandag 27 juni 2011, 12:33 uur Huisdieren reageren op gedrag van het baasje.

Bachdruppels, daar loopt m'n schoonmoeder ook mee...

Beetje hetzelfde verhaal als, geef een kind met hoofdpijn een pepermuntje, zeg dat het een aspirientje is en weg hoofdpijn.

Maar, als het helpt, helpt het, zo is het ook

Onze Beagle vind het allemaal prima, die kijkt niet op of om met onweer. | Gewijzigd: 27 juni 2011, 13:38 uur, door Dennis Etten
Murphy
Lid
27 juni 2011, 15:54 uur | Bericht #252019
Citaat van MariekeBreda, maandag 27 juni 2011, 13:33 uur Huisdieren reageren op gedrag van het baasje.

Juist!! Dat is het enige wat je moet doen: zelf kalm blijven. Ik moest mezelf ook inhouden als ik met oudjaar vuurwerk zie, maar mijn papegaai trekt zich er nu niets van aan. Doe gewoon alsof er niets gebeurd is, alsof het normaal is.
27 juni 2011, 16:17 uur | Bericht #252030
ja dat heeft mijn hond ook hij is bang van Onweer ik ga vanavond naar de dierenarts voor rustgevende pillen, aangezien het morgen vervelend word voor hem.

het komt waarschijnlijk idd doordat ik enthousiast ben door/voor het onweer daar heb ik nooit zo naar gekeken eigenlijk maar ik kan het niet laten niet te genieten van onweer, de hond duikt meteen in het donkerste plekkie waar hij komen kan (meestal helemaal achterin de trapkast)

maar hij gedraagt zich bijna hetzelfde als ik foto's maar binnen(dus met flits)
en ook met vuurwerk.
ik vind het erg vervelend voor hem.

vorig jaar was die citroën reclame met vuurwerk op tv dat vond hij ook al vervelend.
Het is een heel lieve hond met leuk gedrag en actief met de bal

gr. FirstwingBreda
Firstwing
Mrkos
Lid
27 juni 2011, 16:19 uur | Bericht #252032
Volgens mij is hier ook al topic over:$
Bren
Lid
27 juni 2011, 16:30 uur | Bericht #252046
Mijn poezels trekken zich er niets van aan, behalve bij een flinke klap, zoals die van zaterdagavond 18 juni. Ik laat ze verder ook gewoon maar gaan, enige wat ze bij onweer niet mogen is buiten in de ren komen. En voorafgaand aan zwaar weer kunnen ze nog wel eens vrij druk zijn.
ing
Lid
27 juni 2011, 16:38 uur | Bericht #252061
Ik heb een heleboel huis dieren en ik heb nog nooit gezien dat ze echt reageren op onweer.
ja heftig noot weer wen natuurlijk maar dat zijn de paarden en die staan buiten(ze kunnen hun stal in waneer ze willen)
1van mijn paarden komt zelfs uit Ijsland en daar kenen ze bijna geen onweer Jaaa haha als er een vulkaan uitbast natuurlijk maar dat is anders.

de katten en de honden reageren helemaal niet ik heb vaak ook wel het idee dat dieren reageren op hun bazen zijn die opgewonden of bang dan is het dier het ook.
Groetjes Ing
MajB
Lid
27 juni 2011, 16:52 uur | Bericht #252077
Ondanks dat ik zelf nogal bang ben voor onweer (wanneer het te dichtbij komt) hebben mijn katten nergens last van.
Zelf vorig jaar met een hele heftige onweersbui zaten ze met zijn tweeën voor het raam te kijken...

Heb ze daar wel weggehaald, want op de vensterbank zitten leek me niet zo'n goed plan!
Voor de rest nog niks aan ze kunnen merken wanneer er extreem weer o.i.d. aankomt, ik zal morgen eens opletten!
27 juni 2011, 16:54 uur | Bericht #252080
Ja klopt helemaal.
Onze hond is een thrillseeker, net als wij.

Maar ik ben ook benieuwd naar het gedag van "wilde" dieren.
Hier zag ik zaterdag dat de Gierzwaluwen tot het laatste toe doorgaan met voedsel zoeken.
Dit omdat ze hun (al grote) jongen moeten voeren.
Ook zoiets : jonge vogels kunnen door de hitte uit hun nest springen !
Ze kunnen dan naar een opvangcentrum gebracht worden.
27 juni 2011, 17:08 uur | Bericht #252103
mijn hond is niet bang voor onweer sterker nog als ik naar buiten ga wil hij mee of als ik in de tuin sta komt hij bij me zitten en vind het erg intresant bij elke donder kijkt hij met zn kop scheef omhoog.
Maar mijn katten daarin tegen vliegen het hele huis door en weten niet waar ze schuilen moeten.
en meestal voordat het onweert dan zet ik mn bed wat hoger en kunnen ze daar schuilen en dan is er niks meer aan de hand.
[onweersdagen 2013] 1
Eilander
Lid
27 juni 2011, 17:33 uur | Bericht #252129
Onze hond is bang voor alles wat knalt en dondert. Dat had hij al met vuurwerk en nu blijkbaar ook met onweer. Heel apart. Niet dat hij in paniek raakt ofzo... maar dan hoor je hem opeens op de trap stommelen (wat hij nooit doet), de slaapkamerdeur in lopen (wat hij nooit doet) en naast het bed gaan liggen slapen (wat hij al helemaal nooit doet).
Dat is het dan. Daar slaapt ie lekker verder.
Wel schattig eigenlijk.

Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
27 juni 2011, 18:13 uur | Bericht #252187
Heb bij mijn katten nooit angst gemerkt, alleen toen er laatst 1 hele harde klap was ging de ene een tijdje schuilen onder een stoel... Maar ze hebben ook nog nooit echt heftig weer meegemaakt dus ik zal de morgen in de gaten houden. Las vandaag toevallig in 'Zo Zit Dat' (zat bij de tandarts ) dat als er slecht weer aankomt, poezen vaker hun pootjes gaan wassen omdat de bloedvaten vernauwen en ze dus jeuk krijgen?? Nooit van gehoord....
"Do not worry if you have built your castles in the air. They are where they should be. Now put the foundations under them."
27 juni 2011, 21:01 uur | Bericht #252401
als mijn 2 meiden verwilderd binnenkomen en zo'n beetje in mn nek klimmen weet ik dat er onweer nadert.
het is moederpoes met haar 1 jaar jongere dochter:D
ze zoeken altijd op tijd de veiligheid van ons huis op...

hoewel het échte veldtijgers zijn, en ze mollen en muizen per dozijn aanleveren
moeten ze niks van onweer hebben, en liggen dan het liefst op mn schoot gekruld!

ons konijntje reageert er ook sterk op!
als er onweer word voorspeld mag ie naar binnen!
pas na de laatste rommel kruipt hij onder de bank weg en op schoot:D
en ja hij is zindelijk

trouwens die rescue heb ik mn zoon wel eens gegeven, die is een poos erg angstig geweest!
nu hij zelf meer van het weer leert & begrijpt word het ietsje minder:)
nog nooit gehoord dat dat bij dieren ook werkt! handige tip!
mama van 2, gék op watersport,natuur,nieuws het weer en reizen. tevens brandweervrouw en gek op bijna alles wat een ander te gek is :)
27 juni 2011, 21:03 uur | Bericht #252404
Citaat van myrkkykarkki, maandag 27 juni 2011, 18:13 uur dat als er slecht weer aankomt, poezen vaker hun pootjes gaan wassen omdat de bloedvaten vernauwen en ze dus jeuk krijgen?? Nooit van gehoord....

trouwens... dit valt me ff op want...!
1 van mijn poezen krabt vaak heel driftig aan d'r krabtorentje tijdens de knallen!!!
zou dus een verklaring kunnen zijn?
mama van 2, gék op watersport,natuur,nieuws het weer en reizen. tevens brandweervrouw en gek op bijna alles wat een ander te gek is :)
27 juni 2011, 22:48 uur | Bericht #252543
Een mens is ook een soort dier.
En mensen, zoals ik, krijgen met dit weer migraine.
Net wakker geworden met nog steeds hoofdpijn.
Een van onze poezen kwam vandaag weer met een kikker aanzetten.
Ries
Lid
27 juni 2011, 23:07 uur | Bericht #252572
Doet die van ons ook wel eens, dan kan ik m weer afpakken (en daar heb ik een hekel aan want ik moet niks van kikkers hebben) want onze mafkees eet ze op en kikkers zijn niet goed voor katten, zeker niet als ze ze te vaak eten kunnen ze mager van worden...
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 242 mensen aan het browsen op het forum. 4 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 242, lezen 2 mensen het topic "Winter discussietopic 2013/2014 Deel 2".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden