Hier krijgen de huisdieren Bach Remedies op nadering van wat komen gaat.
Ik heb goede resultaten met deze behandeling.
Onze jongste katten zijn op een week na een half jaar en weet dus niet wat ik kan verwachten morgen. Maar in alle drinkbakken zitten de 'onweer-remedies' en hoop dat ze niet al te angstig zullen zijn.....
Remedies die ik geef zijn Rock Rose en Mimulus.
Morgen gaat daar nog de Rescue Remedie bij, bij acute stress.....
Worden de katten gestresst dan, van onweer?
Die van mij gaan voor het raam zitten kijken bij een beetje onweer..lijken nergens last van te hebben.
Als het idd te erg blijkt morgen, dan ga ik niet weg (zou weggaan) maar dan blijf k bij de poezels. Zo'n noodweer wat voorspelt wordt hebben ze eigenlijk nog nooit meegemaakt...Dus kben wel benieuwd.
Succes in ieder geval!
En over Vliegende Mieren.
Dat zijn dus gewone mieren.
Die krijgen eventjes tijdelijk vleugeltjes om te gaan paren hoog in de lucht.
De koninginnen en de mannetjes.
Omdat ze de lucht ingaan is de overlast maar van korte duur.
Vaak klimmen ze eerst ergens op om te kunnen opstijgen.
Als ze naar beneden komen, raken ze hun vleugels weer kwijt.
De koninginnen gaan een nieuw volk starten.
Meestal komen vliegende mieren pas bij augustushitte.
Heb het nog nooit zo vroeg in het jaar gezien.
Wat ik wel heel merkwaardig vind, is dat het overal in de stad en wie weet in heel Nederland op het zelfde moment plaats vindt. Synchroon uitvliegen dus. (Hebben die beestjes stiekum Internet ??)
Ik zie het vaak aan de meeuwen die ze uit de lucht happen.
Op een bepaalde plek zie ik dan een hele groep meeuwen jagen.
Gisteren zag ik ze en vandaag wie weet zijn ze er ook.
Het kan dus geen kwaad ! | Gewijzigd: 27 juni 2011, 13:35 uur, door MariekeBreda
Onze hond die we hadden was er wel doodsbang van die was heel onrtustig als ie benede was, en als ie op mn kamer mocht was ie rustig...
Dus blijf zelf rustig en niet gaan gillen ofzo bij donder of bliksem.
Ook huisdieren niet gaan "troosten."
Anders zelf Bachdruppeltjes nemen.
Onze oude kater ging altijd exact in het middelpunt van het huis liggen.
Bachdruppels, daar loopt m'n schoonmoeder ook mee...
Beetje hetzelfde verhaal als, geef een kind met hoofdpijn een pepermuntje, zeg dat het een aspirientje is en weg hoofdpijn.
Maar, als het helpt, helpt het, zo is het ook
Onze Beagle vind het allemaal prima, die kijkt niet op of om met onweer. | Gewijzigd: 27 juni 2011, 13:38 uur, door Dennis Etten
Juist!! Dat is het enige wat je moet doen: zelf kalm blijven. Ik moest mezelf ook inhouden als ik met oudjaar vuurwerk zie, maar mijn papegaai trekt zich er nu niets van aan. Doe gewoon alsof er niets gebeurd is, alsof het normaal is.
het komt waarschijnlijk idd doordat ik enthousiast ben door/voor het onweer daar heb ik nooit zo naar gekeken eigenlijk maar ik kan het niet laten niet te genieten van onweer, de hond duikt meteen in het donkerste plekkie waar hij komen kan (meestal helemaal achterin de trapkast)
maar hij gedraagt zich bijna hetzelfde als ik foto's maar binnen(dus met flits)
en ook met vuurwerk.
ik vind het erg vervelend voor hem.
vorig jaar was die citroën reclame met vuurwerk op tv dat vond hij ook al vervelend.
Het is een heel lieve hond met leuk gedrag en actief met de bal
gr. FirstwingBreda
ja heftig noot weer wen natuurlijk maar dat zijn de paarden en die staan buiten(ze kunnen hun stal in waneer ze willen)
1van mijn paarden komt zelfs uit Ijsland en daar kenen ze bijna geen onweer Jaaa haha als er een vulkaan uitbast natuurlijk maar dat is anders.
de katten en de honden reageren helemaal niet ik heb vaak ook wel het idee dat dieren reageren op hun bazen zijn die opgewonden of bang dan is het dier het ook.
Zelf vorig jaar met een hele heftige onweersbui zaten ze met zijn tweeën voor het raam te kijken...
Heb ze daar wel weggehaald, want op de vensterbank zitten leek me niet zo'n goed plan!
Voor de rest nog niks aan ze kunnen merken wanneer er extreem weer o.i.d. aankomt, ik zal morgen eens opletten!
Onze hond is een thrillseeker, net als wij.
Maar ik ben ook benieuwd naar het gedag van "wilde" dieren.
Hier zag ik zaterdag dat de Gierzwaluwen tot het laatste toe doorgaan met voedsel zoeken.
Dit omdat ze hun (al grote) jongen moeten voeren.
Ook zoiets : jonge vogels kunnen door de hitte uit hun nest springen !
Ze kunnen dan naar een opvangcentrum gebracht worden.
Maar mijn katten daarin tegen vliegen het hele huis door en weten niet waar ze schuilen moeten.
en meestal voordat het onweert dan zet ik mn bed wat hoger en kunnen ze daar schuilen en dan is er niks meer aan de hand.
Dat is het dan. Daar slaapt ie lekker verder.
Wel schattig eigenlijk.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
het is moederpoes met haar 1 jaar jongere dochter:D
ze zoeken altijd op tijd de veiligheid van ons huis op...
hoewel het échte veldtijgers zijn, en ze mollen en muizen per dozijn aanleveren
moeten ze niks van onweer hebben, en liggen dan het liefst op mn schoot gekruld!
ons konijntje reageert er ook sterk op!
als er onweer word voorspeld mag ie naar binnen!
pas na de laatste rommel kruipt hij onder de bank weg en op schoot:D
en ja hij is zindelijk
trouwens die rescue heb ik mn zoon wel eens gegeven, die is een poos erg angstig geweest!
nu hij zelf meer van het weer leert & begrijpt word het ietsje minder:)
nog nooit gehoord dat dat bij dieren ook werkt! handige tip!
trouwens... dit valt me ff op want...!
1 van mijn poezen krabt vaak heel driftig aan d'r krabtorentje tijdens de knallen!!!
zou dus een verklaring kunnen zijn?