Net hierna barste de hel los, wind, regen, hagel zaggen geen hand meer voor ogen ja de flitsen om ons heen die zag je nog wel haha
Was te vet
filmpje
Net hierna barste de hel los, wind, regen, hagel zaggen geen hand meer voor ogen ja de flitsen om ons heen die zag je nog wel haha
Was te vet
spijtig dat ik hier geen shelfachtige structuur had voor de bui en had ook geen hagel!
Jij was gewoon in Baal? Want dat was dan inderdaad niet echt ver van ons af, moet je zien hoe snel zo'n bui zich kan ontwikkelen! | Gewijzigd: 29 juni 2011, 22:15 uur, door T-inus
ja inderdaad, maar ik had wel veel neerslag (in totaal 33 mm) en zeer veel bliksems!
Ik woon in Zwijndrecht Zuid Holland en ga er zelf altijd al vanuit dat serieus onweer alleen voor het midden en oosten van het land is.
Wij hebben hier dit jaar dan ook nog geen onweer gehad en mogen het doen met de verhalen over rolwolken, Ostgewitter en zware CG inslagen van elders in het land.
En nu werd er dan ineens gesproken over het zwaartepunt van komend noodweer in Zuid Holland
Ik geloofde dit natuurlijk niet, maar omdat alle media dat tot gisteren vol bleven houden, begon ik daar op het laatst toch wel een beetje in te gaan geloven.
Ik was er dan ook helemaal klaar voor, was eerder van mijn werk gegaan, had de losse spullen in de tuin weggehaald en mijn auto hagel proof geparkeerd. Het zou immers noodweer worden. Zou het dan nu wel een keer echt?
Nee dus:
Het noodweer in Zwijndrecht ZH: 35°C, 20:00h: het wordt donker en het begint wat te waaien, twee flitsen in de verte en gerommel van onweer dat elders los barst, er valt 2mm regen en dat was het.
Het KNMI plaatje dat eerst oranje was voor ZH en geel voor de rest, werd zelfs ineens omgekeerd.
Ook op buienradar was goed te zien dat neerslag en ontladingen categorisch Dordrecht / Zwijndrecht meden, om zowel daarboven en oostelijker wel in de noodweer status over te gaan.
Dit was dus noodweer overal MET UITZONDERING VAN ZH
Morgen houd ik erover op, maar mag ik vandaag nog even heeeeeeel erg balen
Wat een deceptie (serieus onweer is niet voor hier)
Ik woon in Zwijndrecht Zuid Holland en ga er zelf altijd al vanuit dat serieus onweer alleen voor het midden en oosten van het land is.
Wij hebben hier dit jaar dan ook nog geen onweer gehad en mogen het doen met de verhalen over rolwolken, Ostgewitter en zware CG inslagen van elders in het land.
En nu werd er dan ineens gesproken over het zwaartepunt van komend noodweer in Zuid Holland
Ik geloofde dit natuurlijk niet, maar omdat alle media dat tot gisteren vol bleven houden, begon ik daar op het laatst toch wel een beetje in te gaan geloven.
Ik was er dan ook helemaal klaar voor, was eerder van mijn werk gegaan, had de losse spullen in de tuin weggehaald en mijn auto hagel proof geparkeerd. Het zou immers noodweer worden. Zou het dan nu wel een keer echt?
Nee dus:
Het noodweer in Zwijndrecht ZH: 35°C, 20:00h: het wordt donker en het begint wat te waaien, twee flitsen in de verte en gerommel van onweer dat elders los barst, er valt 2mm regen en dat was het.
Het KNMI plaatje dat eerst oranje was voor ZH en geel voor de rest, werd zelfs ineens omgekeerd.
Ook op buienradar was goed te zien dat neerslag en ontladingen categorisch Dordrecht / Zwijndrecht meden, om zowel daarboven en oostelijker wel in de noodweer status over te gaan.
Hier in Dordrecht heeft het rond 01:00 even flink geknald.. maar verder:S..
Ik deel deze ervaring volledig met je..
Was gister enorm chago en kwaad haha
maarja volgende keer beter ??
Ik deel deze ervaring volledig met je..
Was gister enorm chago en kwaad haha
maarja volgende keer beter ??
ook hier in t westland, om 1:00 ging t even los door een pitje maar voor de rest was het hopeloos :s
maja, zomer is nog niet voorbij
Marcel
De verwachting was wel dat het juist hier langs de kust, Zuid-Holland en Zeeland zou komen, las op veel sites dat het gebied oostelijker ging dan verwacht.
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Ik zie toch wel erg veel foto's vanuit Zwijndrect
Er zijn wel degelijk delen van ZH waar het kortstondig noodweer is geweest. Echter is het wel apart dat de extreemweer waarschuwing later werd ingetrokken en naarmate de buien boven NH hingen, het daar ineens wel los ging (noodweer op sommige plaatsen). Overigens heb ik er niet heel veel van gemerkt. Bijna alles trok een kilometer of 5 oostelijk langs mij