Maar die bui beweegt toch, dus een enkel plaatje zegt niets. Ik neem tenminste aan dat je bedoelt te melden dat je helemaal niet hebt gehad?! Of viel het een beetje tegen? Dacht namelijk dat in zwolle wel wat was geweest.
Woon niet in Zwolle, iets ten noorden er van, in Rouveen. Maar heb bij woonplaats Zwolle staan, omdat de meesten niet weten waar rouveen ligt.
Maar het gebied bewoog zich zo dat we eigenlijk niets hebben gehad.
Wel heel veel flitsen gezien en aardig wat dreunen gehoord, ook wel mooi, maar had het toch liever hier boven gehad. | Gewijzigd: 29 juni 2011, 15:24 uur, door Richard--
Maar het gebied bewoog zich zo dat we eigenlijk niets hebben gehad.
Wel heel veel flitsen gezien en aardig wat dreunen gehoord, ook wel mooi, maar had het toch liever hier boven gehad.
Ah so, ja dat is balen natuurlijk.
P.s. Hierboven nu 4 keer hetzelfde plaatje! Gelieve niet mee te quoten die plaatjes. | Gewijzigd: 29 juni 2011, 15:42 uur, door Tyshane
Trouwens vanmorgen was er ook nog een fikse bui met onweer wel een uur lang. en nu kunnen we weer op adem komen de Hitte is gelukkig pleiter.
Tja ,dat recht voor z`n raap kennen we hier in Mokum ook (al wordt dat snel uitgelegd als arrogantie) Het is me wel vaker opgevallen dat, ondanks dat je de botte bijl hanteert en ik het zeker niet altijd met je eens ben, je het wel vaker bij het rechte eind hebt, zeker in de winter. Dat is boerenwijsheid versus meteorologie denk ik dan maar......
Was een mooie avond maar 10 juli vorig jaar staat toch beter in mijn geheugen
Heb hier: http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...=24657&st=0 wat geparkeerd van gisteravond.
Een maatje van me stond trouwens ergens onder een viaduct foto's te maken in Zwolle, Hij kwam daar een man tegen die ook op onweer online zat??? Iemand?? haha
ook gehoord in hoofddorp.
was 1 mega felle flits,
en na een seconde of 5 á 8 een super harde knal, geen idee waar ik dat mee moet vergelijken.
de deuren trilde in de kozijnen, nog nooit mee gemaakt.
vlak daarna kwam er nog 1 maar die was iets minder hard.
voor de rest leuke ontladingen en mooie wolken gezien,
neerslag opzich wel meegevallen, die voorspelde hagen bleef gelukkig uit.
op naar de volgende,
en iedereen van o-o bedankt!!
veel flitsen en een paar flinke donders. en natuurlijk de hagel neit vergeten. Mijn hemel. wat een bui.
groeten marieke
Heb die ploffen gisteren tijdens een chase ook gehoord in de omgeving van Kortrijk.
Dat ze daar mee een hagelbui om zeep kunnen helpen lijkt mij erg bizar. | Gewijzigd: 29 juni 2011, 17:01 uur, door Frenk78
En een dikke *thumbs up* voor Jan en Johann voor hun verwachtingen, desondanks dat het niet overal tot zwaar weer is gekomen hebben ze het naar mijn mening perfect aan zien komen.
Op naar de volgende kansen!
Totaal niet met je eens!
Heb hier in kop noord holland echt noodweer gehad, zeer veel ontladingen en veel regen met zo nu en dan een fikse hagelsteen ertussen en zeer zware roffels.
Gewoon een gigantische weersituatie gehad.
En toen moest je naar bed van mammie?
kijk even naar deze twee plaatjes.
Zie je wat je gemist hebt.
was 1 mega felle flits,
en na een seconde of 5 á 8 een super harde knal, geen idee waar ik dat mee moet vergelijken.
de deuren trilde in de kozijnen, nog nooit mee gemaakt.
vlak daarna kwam er nog 1 maar die was iets minder hard.
voor de rest leuke ontladingen en mooie wolken gezien,
neerslag opzich wel meegevallen, die voorspelde hagen bleef gelukkig uit.
op naar de volgende,
en iedereen van o-o bedankt!!
Ook hier in Zoetermeer 's nachts rond de klok van 2 we hadden het ergste gehad...
een felle bliksem... 3seconden niets en vervolgens een keer of 5 super zware knallen achter elkaar.
Je voelde de muren gewoon trillen van de kracht. opvallend vond ik dat de knallen alle 5 even hard en zwaar waren.
Ik dacht dat, dat een positieve ontlading werd genoemd??
Wat me ook opviel was dat bijna alle bliksems die ik gisteravond heb gezien, verticaal (Cloud-Ground) waren.
We vergelijken altijd met 25/26 mei *kuch* maar ik vond het lang niet zo heftig... die squalline van half 4 's nachts was veel heftiger als wat ik gisteren in totaal heb gezien en gehoord. Maar goed dit was mijn ervaring en de extreme dingen waren natuurlijk wel plaatselijk afgelopen avond en nacht.
Op naar de volgende extreem weersituatie!!
Groeten Kees
Zijn om half 10 eerst met een groepje naar de dijk gegaan bij ons in het dorp, we konden het daar perfect zien aankomen:D Om kwart voor 10 konden we de eerste ontladingen ook al zien, en het waren vrij veel achter elkaar!
Toen stak er een hele harde wind op en zijn we verder op in de haven gaan staan. Even later begon het ook al te regenen, en is de helft naar huis gegaan. Toen ben ik met 2 vrienden in de auto gestapt om naar lauwersoog te rijden voor een veel mooier uitzicht. We hebben onderweg ontzettend veel mooie ontladingen gezien, vooral veel CG's! Eenmaal rond 11 uur op ons uitkijk plekje langs de dijk van de waddenzee, op een parkeerplaats, konden we over het hele lauwersmeer uit kijken, en richtig wat dorpen in friesland. Het was net een stroboscoop show, echt prachtig, hagel hebben we gelukkig geen last van gehad, alleen af en toe stevige plensbuien.
Na daar 3 kwartier te hebben gestaan nog even een stukje verder gereden naar een plek waar we wat hoger op stonden en zo net over de dijk konden kijken, we zeiden nog tegen elkaar: konden we de auto maar even uit, en plots op nog geen 50 meter van ons af een joekel van een inslag met een keiharde knetterende dreun! Daar waren we alle 3 even stil van, eenmaal weer bij, nog 1 ! ook binnen 50 meter berijk! Het ging echt flink los rond om ons heen. Toen zijn we om 12 uur ongeveer nog even naar de visafslag gereden op lauwersoog om daar nog even op de pier te kijken, en boven zee nog een aantal mooie ontladingen gezien.
Toen zijn we daar vlakbij nog even onder een afdak gaan staan om even lekker de benen te strekken en nog even genieten van het onweer. Toen was het mooiste wel over gewaaid, om kwart voor 1 weer naar huis gereden en onderweg toch gewoon weer een stuk of wat prachtige CC's gezien.
Om 10 over 1 waren we weer terug in zoutkamp, en heeft het al met al toch nog tot 3 uur wat licht gerommeld en geflitst.
Helaas heb ik geen foto's kunnen ''proberen'' te maken, ik kreeg ruzie met mijn camera;) en ik was eigenlijk toch wat te druk bezin met alle kanten op te kijken!
Heb echt een super avond/nacht gehad:D! op naar de volgende buien!
De vooruitzichten waren zo goed voor het westen, maar zoals altijd viel het hier weer tegen.
Pas vanacht rond 01:00 begon het hier even flink te knallen en te flitsen.
Maar helaas verplaatste het zwaartepunt van de bui naar zee.
Dus de "koude" zee was dus zeker niet de oorzaak!
Verder vanacht rond 01:00 dus wel wat mooie cg's gezien, en een paar harde knallen gehoord.
Met op het hoogte punt een inslag in een kraan hier ongeveer 300 mtr vandaan ( helaas niet op film )
Ik deed net weer het raam open en keek toevallig de goede kant op, op het moment dat hij insloeg.
Ik zag een velle rode/paarse cg en zag de vonken er vanaf komen, wat gevolgd werd een oorverdovende klap.
Het huis trilde en iedereen ( behalve me "schijnbaar dove" vader ) was gelijk wakker.
Al met al dus een leuke afsluiter gehad, maar had er zeker wel ( na de constante kaarten ) meer van verwacht. | Gewijzigd: 29 juni 2011, 19:39 uur, door smarkie