Nog meer ? wij rijden zo naar Duitsland (Winterberg)
Kunnen we dan ook slecht weer verwachten ?
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
idd, en dit is al zeker niet de eerste keer dat ze het hier bij het rechte eind hebben
Heel veel respect!
Heb nog een leuke BAM gefilmd:
Vught is volgens de landelijke bladen het allerhardst getroffen gisteren en dat geloof ik graag. Het kwam gewoon tot uitbarsting boven mijn huis en toen ik vanochtend naar het werk reed zag ik de vernietigende kracht pas. Onvoorstelbaar...meters dikke bomen omgewaaid of gebroken alsof het takjes zijn. Straten blank, wat een ravage. Nu pas kan ik me indenken wat zo'n cycloon doet !!
Heb nog een leuke BAM gefilmd:
Dat is geen bliksem inslag in toren zelf maar ernaast groot verschil
Misschien een beetje off topic maar andere weerinstanties hebben deze kaarten ook tot hun beschikking. Alleen Onweer Online doet er wat mee en durft het ook te zeggen. Of heeft Jan nog geheime info? Denk het niet.
Wat een heerlijk onweer gisteravond. Elke sec. Wel 1 of zelfs 2 flitsen. Korte tijd een flinke wolkbreuk gehad met erg harde windstoten.
,Geen schade o.i.d.
Was voor het onweer om ca. Half 9 nog 30 graden gewoon
In Sneek is 16,2 mm gevallen (althans volgens mijn regenmeter )
Heb een aantal filmpjes gemaakt, met een paar schitterende ontladingen
Stond op zolder klaar om wat foto's te maken en filmpjes toen de bliksem op ongeveer 100 meter van me af insloeg op een boom, was gewoon verblind en mijn hart klopte meteen 3 keer zo snel wat een dikke knal!!!!!
T was halff 12 geloof ik zon beetje voorbij, toen het in Z ZW weer flink begon te lichten.
Dacht YES, ronde 2, maar helaas kakte dat snel in!
Maar al met al een meer dan geslaagde onweersdag.
Een dikke pluim voor Jan en Johann die dit allemaal keurig voorzien hebben!
Tot die tijd genieten van alle foto's en filmpjes van iedereen en ondertussen ontzettend jaloers zijn dat zij het wel hebben mogen aanschouwen.... #tochmaareensTornadoAllyvakantieboeken
Zelf weinig regen gehad ben op een gegeven moment halverwege de bui naar buiten gegaan om te kijken hoe en wat maar het verbaasde me gewoon.
Dus we hebben heel veel mazzel gehad maar 1 ding weer ik wel dit is voor mij tot nu toe de beste onweersdag ooit.
In totaal een uurtje regen en wat gerommel in de lucht wat ik geen onweer kan noemen. Af en toe een flits en een donderklapje, maar niet echt om over naar huis te schrijven. Wat noodweer betreft piest Breda toch vaak naast de pot...
Inclusief squal-line, alleen net geen evenaring van die 80.000 ontladingen destijds...
We blijven nu steken op een dikke 70.000!! Maar dat is nog steeds belachelijk veel.
Ook werd er een overweldigende CAPE vastgesteld voor NO Polder (Marknesse)
met een absurde waarde van 5200 J/KG ruim, net voor het MCS uit
Alle uitzonderlijke fenomenen wat bij een dergelijk noodweer komt kijken waren aanwezig.
Hozen, Shelf Cloud, Arcus, huugee Cumulonimbus Mammatus, Fractus, Downburst, Superhagel en zwaar onweer met
meer dan 500 ontladingen per 5 minuten.
Wat een spektakel, hier ga ik nog lang van nagenieten...
Owja en alle leden die gisteren een kijkje kwamen nemen op de chat,
bedankt voor de meegebrachte sfeer.. Het was een gezellige boel =) | Gewijzigd: 29 juni 2011, 09:23 uur, door Bac00
Gister rond 9 uur was ik in Renkum. Daar kwam ineens donkere lucht opzetten. Ff buienradar gechecked en idd; grote bui kwam eraan..
Zijn we naar een uitkijkpunt gereden (duno plateau hiveadorp). PRACHTIG onweer met paars/roze weerlichting, schichten naar de beneden etc. Toen zijn we richting wageningen gereden; daaar ging het tekeer als een malle. Na een tijdje weer terug gereden naar renkum. En daar vanuit zolder verder gekeken en gefilmd
Overigens wel ook een paar inslagen gehoord.
Toen het wat 'rustiger' werd zijn we weer richting Lent gereden. Onderweg weer super mooi onweer, met schichten horizontaal en verticaal met paarse weerlichting.
Toen kwamen we op de N325 prins mauritssingel in de file terecht. Oorzaak: Inslag boom, en deze lag deels over de weg en de brandweer was m aan het opruimen
Ik ga straks filmpjes uploaden!
edit: @Bac00: nog bedankt voor je bericht! Ik kan overigens iedere keer niet in de chat komen dus daar moet ik nog eens goed naar kijken | Gewijzigd: 29 juni 2011, 09:22 uur, door vivalavida
De avonduitbarsting viel hier gelukkig mee, al was er een moment dat alles opeens door de tuin vloog, een enorme gierende rukwind. Viel ongeveer samen met de hoos in Kaatsheuvel, wat hier vlakbij ligt.
Het onweer is over het algemeen fatsoenlijk gebleven. Links (Breda) en rechts (Tilburg) van me zag ik het wel behoorlijk te keer gaan zeg, ik hoorde dreunen in de verte, niet normaal meer. De tweede zwaardere buienlijn trok na middernacht over, daar zaten dreunen in die het huis lieten schudden. Er zat veel harde regen in die bui.
Mijn partner was om 22.00 uit Eindhoven vertrokken voor een ritje Parijs. Om 00.30 heb ik 'm toch maar even gevraagd hoe de situatie in den Belgique zich ontwikkelde, en wat hij daar zag. Vooral veel vegetatie op de weg, en dat maakte het samen met de overvloedige regenval lastig om de toch tonnenzware touringcar op de weg te houden. Vooral in de provincie Antwerpen (hij noemde Lier---dacht meteen aan Isabelle) zag het er niet leuk uit.
Al vroeg waren ruimingsdiensten en gemeentewerkers hier bezig met takken verwijderen, putten leegzuigen, vegen. En er is vannacht in de omgeving veel brand geweest, heb P2000 ook gevolgd.
Nu heb ik de boel lekker opengezet, het waait flink. Als ik de verhalen hier zo lees, blijkt maar weer hoe plaatselijk de verwoesting soms kon zijn. Ik denk dat de gemeenten links en rechts van mij meer schade hebben geleden dan de onze.
Ik ga zeker nog alle chaseverslagen lezen en de foto's bekijken.
Cheerio.
Inclusief squal-line, alleen net geen evenaring van die 80.000 ontladingen destijds...
We blijven nu steken op een dikke 70.000!! Maar dat is nog steeds belachelijk veel.
Ook werd er een overweldigende CAPE vastgesteld voor NO Polder (Marknesse)
met een absurde waarde van 5200 J/KGruim.
Alle uitzonderlijke fenomenen wat bij een dergelijk noodweer komt kijken waren aanwezig.
Hozen, Shelf Cloud, Arcus, huugee Cumulonimbus Mammatus, Fractus, Downburst, Superhagel en zwaar onweer met
meer dan 500 ontladingen per 5 minuten.
Wat een spektakel, hier ga ik nog lang van nagenieten...
Owja en alle leden die gisteren een kijkje kwamen nemen op de chat,
bedankt voor de meegebrachte sfeer.. Het was een gezellige boel =)
5200 is niet mis , maar een herhaling van 17 juli 2004 kan ik het niet noemen... het begon gisteravond met lichte regen en rond 11 uur een pitje met wat onweer en om 1:00 nog een pitje.. lekker wat regen gehad... maar voor de rest kan ik er niet veel leuks over zeggen
en over de chat, het was er druk, maar ik kon t niet bijhouden met lezen
Marcel
Eerst een uurtje rondgereden in mijn auto en daarna vanuit het dakraam zitten kijken...mooii:)
Ik dacht nog, Jan/Johan, dit hebben jullie mooi voorzien, meer dan een week voorpret, en dan zo'n dikke taart!