Stuk over dat zuiden onbereikbaar is door het noodweer en daaronder een dikke kop: Rectificatie.
Ik dacht even ze gaan hun bericht dat het verwachte noodweer is uitgebleven rectificeren.... maar helaas.
Hier ondertussen al uurtje of 2 onafgebroken regen. Wel goed voor de plantjes, niet goed voor het hooi wat nog op t land ligt. Ik had nog gezegd.... wacht tot na dinsdag....... maar ja dat onweer zou wel wat meevallen toch...
Buien he, het blijven buien en buien = lokaal, de een heeft meer geluk dan de ander. Die windhoos in Kaatsheuvel wil je ook niet door je tuin hoor
Eerder vanavond ging het zwaarste weer ook ten westen en oosten aan ons voorbij.
Gelukkig wel kunnen genieten van een spectaculaire lichtshow en mooie dreunen, dus mij hoor je zeker niet klagen.
Hoewel? Een lekker toetje voor het slapen gaan?
Waarom snappen zoveel mensen niet dat als er een waarschuwing wordt uitgegeven er alleen maar een kans bestaat dat er in de omgeving noodweer voor gaat komen, en dit is ook gebeurd, alleen blijkbaar niet waar jij woont.
Ik kijk er altijd naar, houd er in mijn achterhoofd rekening mee, maar ga me er niet op vastpinnen, dit omdat het niet mogelijk is noodweer zo lokaal te voorspellen.
toen zijn we maar gaan chasen door oostelijk zuid limburg, en zijn een plateau route gaan rijden, als toetje kregen we een mooie shelfcloud evt. rolwolk (leek los te zitten) wat daar op volgde was pure chaos, de een na de andere ontlading vulde de lucht (zal de beelden straks ff apart oploaden)
Net nu ik naar buiten kijk, boven Tilburg Oost een flinke flits. Maar verder is er kennelijk een groot verschil tussen Tilburg centrum en reeshof.
Mooiste onweerdag/nacht van het jaar so far
jaja hier ook, in het donker kan je de flitsen beter zien, dus ben blij dat het nu komt
het enige nadeel is dat het hier binnen nog steeds warm is en ik de ramen niet kan openen
anders regent alles naar binnen, is volgens mij ook gevaarlijk om ramen open te laten staan met hevig onweer .. denk ik
We zitten hier een beetje op het randje. Maar wie weet, check deze radar vind ik persoonlijk duidelijker:
http://www.t-online.de/wetter/info/niederschlagsradar.html
het enige nadeel is dat het hier binnen nog steeds warm is en ik de ramen niet kan openen
anders regent alles naar binnen, is volgens mij ook gevaarlijk om ramen open te laten staan met hevig onweer .. denk ik
valt wel mee hoor alleen moet je geen bolbliksem hebben!!
Inderdaad, hier net een inslag vlak bij. Het huis trilde er van. Wij wonen tegen hulten aan, dus toch nog op een afstand van tilburg centrum.