Mooie waardes voor Hoek van Holland, ik lig er 5 km boven.
Wijkt niet veel af van Lauwersoog.
Zojuist op RTL7 door een weermannetje: Vanavond laat is de hele Benelux 1 groot onweersfeest.
We zullen het zien.
Het zag er aan het begin van de middag erg gunstig voor ons uit door de bui die voor Zeeland ontwikkelde, helaas ging ie toch de andere kant op, ik zie nu ook vrij veel 'vlekken' op de zee, zijn dit ook buien of is dit 'ruis' op de radar ?
Wij snakken naar wat verkoeling en vraag me af wanneer we ongeveer iets kunnen verwachten (I know, is bijna niet te doen, maar alsnog een kleine indicatie zou moeten lukken toch ? )
Onweer dagen 2012: 1 !
Klopt dat wel,en zo ja wat betekend dat?
Monique
http://www.scheveningenlive.nl/weather. | Gewijzigd: 28 juni 2011, 15:09 uur, door punky
Het zag er aan het begin van de middag erg gunstig voor ons uit door de bui die voor Zeeland ontwikkelde, helaas ging ie toch de andere kant op, ik zie nu ook vrij veel 'vlekken' op de zee, zijn dit ook buien of is dit 'ruis' op de radar ?
Wij snakken naar wat verkoeling en vraag me af wanneer we ongeveer iets kunnen verwachten (I know, is bijna niet te doen, maar alsnog een kleine indicatie zou moeten lukken toch ? )
Vlekken zijn valse echo's - en vanavond/vannacht komt de afkoeling
Ben nieuw op O-O, maar volg al geruime tijd de threads die worden gepost rondom de onweerskansen.
Hier in Elburg (Gld) regent het nu stevig door, maar nog geen gerommel gehoord en ontladingen gezien.
In Felvoland lijkt het al weer op te klaren, want het is daar al weer lichter in de lucht en intussen komt de zon al weer voorzichtig tevoorschijn. Aan vocht in de atmosfeer ontbreekt het hier op de NW-Veluwe ook niet. Ik ga ervan uit dat ons vanavond nog genoeg te wachten staat, als ik de berichten mag geloven.
Veel plezier allemaal.
Wilfred
check de laatste beelden
in noord frankrijk begint het
Het convergentiegebied over NW-FR wordt nu goed zichtbaar op de meso-analyse en we zien daar opnieuw cellen ontstaan, evenwel aarzelend. Probleem blijft de CAP welke samenhangt met de hoge T850 en EML laag en dus is duidelijk flinke forcing nodig. Dit kan dus deels door de grond convergentie bij het low/conv.gebied maar zal eveneens deels komen vanavond/vannacht door de naderende boventrog. Meeste convergentie trouwens niet in het low zelf er aan de oostkant, maar aan de westkant, waar de wind snel toeneemt en uit west waait.
De modellen geven over het westen en centrale deel nog steeds significante EHI/STP/SCP waarden wat erop wijst dat er enige overlap is van de instabiliteit en shear, ook SRH. Dus de kans op enkele dynamische cellen is zeker aanwezig, vooral dan over de westelijke regio helft.
Het is vooral uitkijken voor wateroverlast gezien de actuele (soundings 12z) gemeten PW van tegen de 40 mm!
Bron: http://severeweatheroutlook.blogspot.com/
TaL
Heb net mijn high speed SD kaartje van 16gb opgehaald Class 10 (20 euro handig als je er zelf werkt)
Als iemand gaat chasen, en een goede tip heeft om heen te gaan, bel/sms me dan!
PM me voor mijn nummer, je hebt to 15.35 uur om antwoord terug te krijgen
Ik neem mee:
- Cola & Chips & Rokerij natuurlijk!
- Canon 1000D met 8GB high speed SD + extra opgeladen accu
- 1920x1080 Full HD videocamera met 16gb high speed SD
- Statief
- Mobiel
- Laptop met draadloos internet, helaas alleen mac spots en onbeveiligde netwerken in woonwijken (mag je gebruik van maken)
- Verstand | Gewijzigd: 28 juni 2011, 15:15 uur, door dv_chaser
Als die pit eenmaal het Ijsselmeer opgaat... Wait and see, vergeet niet dat de lucht met de minuut onstabieler wordt momenteel (CAPE waardes nemen ook toe)
....dan blust ie uit, want het water is nog te koud om als motor te fungeren...helaas. over 2 maandjes is dat wel anders!
Spijtig dat ik er niet van kan genieten in het zwembadje :-(
Lig al twee dagen plat met buikgriep
Beterschap! Ik loop ook al vanaf zondag met buikgriep rond...
Zon is in Zwolle nou echt weg.