Ik durf denk ik niet ben nogal panisch.
Wij krijgen het vanavond/vannacht denk ik wat denk jij??
hoogstwaarschijnlijk pas 2e helft avond en mogelijk rest van de nacht
maar zie hoe net iets boven de Veluwe probeerde te ploffen maar 'iets' (Cap waarschijnlijk) het de kop indrukte; er zit veel potentiële energie in de atmosfeer, en er hoeft maar één trigger te zijn dat die potentiële energie wél kans krijgt om naar boven te knallen...dat kan ook hier best eens wat vroeger óók gaan voorkomen. Er is geen model die de situatie van vandaag en gisteravond (spanje/frankrijk) perfect in de smiezen heeft...dus blijft spannend en nowcasting ook voor ons in het onweermagere noordoosten. Maar we krijgen hier zeker wel wát onweer, in welke mate en wanneer precies... daarvoor hebben we o-o en de radars
Het gaat de goede kant op!
BIJNA ALTIJD als er noodweer word aangekondigd gaat het hier net langs.
Zou er bijna voor gaan verhuizen.
Maar nieuwe ronde nieuwe kansen
Zelfde ook. Temp maakt niet uit.
Koppijn weer,dus onweer zit in de lucht! Benauwd en volledig blauw.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Ik durf denk ik niet ben nogal panisch.
Wij krijgen het vanavond/vannacht denk ik wat denk jij??
weet niet, als het te erg wordt buiten dan misschien niet
ben niet echt angstig, maar met die dikke harde knallen knijp ik hem soms toch wel hoor
dus we zien wel
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Geloof je ogen maar eerder. 14.00 word niet gehaald,word later. | Gewijzigd: 28 juni 2011, 13:33 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Het gaat de goede kant op!
BIJNA ALTIJD als er noodweer word aangekondigd gaat het hier net langs.
Zou er bijna voor gaan verhuizen.
Maar nieuwe ronde nieuwe kansen
Helemaal mee eens, ten oosten van je bedoel je zeker?
Daar ligt ook de zogenaamde tong, deze is vandaag niet van toepassing, denk dat er nog genoeg komt voor het westen.
Zwaarste noodweer in de middag verwacht volgens RTL4
Dit wordt een zware jongen'
De zware windstoten en hagel- en onweersbuien van vanmiddag komen vanuit gebieden met buien die zich boven Frankrijk, België en ons land ontwikkelen. Volgens RTL-weerman Reinier van den Berg is er serieus zwaar noodweer op komst. "Dit wordt een zware jongen."
Bron: RTL4 | Gewijzigd: 28 juni 2011, 13:40 uur, door chaser
maar als er voor vanavond zo.n slecht weer voorspeld wordt, waarom zie ik dat dan nog niet
op de Europese radarbeelden?.. (bv boven frankrijk)Kan dat ineens ontstaan?
Inderdaad, dat kan ineens ontstaan. Maar ook minder ineens... maar geleidelijk.