Die 34 graden kan trouwens best kloppen want hier geeft ie dat ook aan. | Gewijzigd: 28 juni 2011, 12:45 uur, door Hunder
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
In de vore zijn enkele kleinschalige ‘thermische’ storingen actief. Eén zo’n storing houdt zich op boven Noordwest-Frankrijk en trekt later vandaag over het noordwesten van Nederland naar het noordoosten.
Onder invloed van deze storing neemt later vanmiddag en vanavond (NA nieuwe opklaringen!!) de kans op (zware) onweersbuien toe. Daarbij kunnen in betrekkelijk korte tijd grote hoeveelheden regen vallen (tot meer dan 50 mm) met als gevolg wateroverlast. Verder mogelijk meer dan 100 of 200 ontladingen per 5 minuten. Lokaal zijn ook hagel en windstoten mogelijk.
Het buiencomplex dat vanochtend boven Zeeland en Zuid-Holland actief is/was (samenhangend met een trog), trekt de komende uren in betekenis afnemend naar het noorden weg.
Van Noordwest Frankrijk naar Noord West NL....jaja rare bokkensprongen maken die thermische storingen en of dat nog niet alles is; dan trekt het naar het noordoosten weg. Dus van Frankrijk sprong naar Noord Holland, en dan op naar groningen.
Dat wil ik mee maken, zit hier precies tussen NH en groningen in.
LOL
wat nu als de buien recht boven belgie of nederland ontstaan? we gaan heus wel onweer krijgen hoor, alleen waar, hoe hevig, dat blijft een vraagteken.
De kozijn temperatuur bedoel je, hier staat ie op 37,8 maar de werkelijke waarde is toch een graad of 8 minder. | Gewijzigd: 28 juni 2011, 12:45 uur, door Jos_Enschede1
Niks haha,we krijgen ons deel ook wel......
Daar hangt de convergentielijn dus daar ontstaan de eerste onweersbuien. Naarmate het verder naar het oosten trekt komen hier de buien.
Dat wil ik mee maken, zit hier precies tussen NH en groningen in.
LOL
Ik weet niet of je het weet maar het noordwesten van frankrijk ligt westelijker dan het noordwesten van nederland....
idd,.. als je op frankrijk klik zie je al dat deze naar het oosten begint af te buigen. En de rest ontstaat vanzelf
En nu schijnt het zonnetje weer en zijn de wolken zo goed als weg.
Hopelijk blijft het hier droog tot een uur of 6. Dan heb ik alle tijd om van het schouwspel te genieten.
Flinstone's
Veel chase plezier.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Dit zal denk ik vanaf eind middag en begin avond zijn.
Hopelijk in het westen bij ons ook veel onweer en mooie foto's maken