Als hagelstenen groot genoeg zijn, hebben ze door hun valsnelheid simpelweg geen tijd om te smelten voordat ze bij de grond zijn en voila, het hagelt. Bij de buien vandaag kan zeer wel hagel zitten van een groot kaliber, maar of en hoe en wat en waar en wanneerm dat moeten we echt op het moment zelf bekijken. Geen zinnig woord over te zeggen. | Gewijzigd: 28 juni 2011, 09:31 uur, door stratocumulus
ja hoorde ik hier ook in koudekerke!!
Vond de bui verder wel meevallen, maar de hoofdmaaltijd moet nog gaan komen!
Mooi foto's die in middelburg zijn gemaakt zeg!! Ondanks dat het met mobiel is.
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Zijn ze dan zo groot als ze in de wolk ontstaan?
Is ook al een inschatting te maken of er veel hagel bij zit vandaag? Met kans op stukken aan auto's etc.
yep, ze blijven zolang ronddolen in zo'n wolk en ijs vergaren dat ze zo groot zijn en zo keihard naar beneden komen dat ze zelfs de hete lucht nog overleven. Er is overal gemeld dat er hagel tot wel 4cm doorsnee mogelijk gaat zijn...
ook hier van die mooie onderkant golvende wolken.(ik kan hier, op het werk, helaas niet uploaden)
klopt de tijd op de onweer-online server wel ?
het lijkt alsof alle berichten 2 uur eerder geplaatst worden.
bij mij is het nu 9:29
Kwaliteit is mobieltjes
Voor meer pix zie mijn album...
Zo mooie foto's. Hoe heten die wolken eigenlij? | Gewijzigd: 28 juni 2011, 09:34 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Uploaded with ImageShack.us
Rotterdam centrum, 30 minuten geleden.. | Gewijzigd: 28 juni 2011, 09:33 uur, door DavidECP
Doe mij en de rest hier een plezier en knip alsjeblieft de foto's eruit als je een bericht quote.
Vooral aangezien die foto's net iets te breed zijn, en het forum hierdoor lang moet laden.
En omdat ik internet heb wat de halve tijd een site nog niet eens van de eerste keer laad, is dat net te veel voor om te laden.
Klik maar op edit en haal de img codes eruit
edit: dat heb je dus al gedaan
Buienradar ligt op zn gat, dan maar over op andere radars. | Gewijzigd: 28 juni 2011, 09:35 uur, door moniquepeeters
ook hier van die mooie onderkant golvende wolken.(ik kan hier, op het werk, helaas niet uploaden)
klopt de tijd op de onweer-online server wel ?
het lijkt alsof alle berichten 2 uur eerder geplaatst worden.
bij mij is het nu 9:29
Dat heeft met je instellingen te maken,klik erop en pas de tijd aan dan zit je weer helemaal goed.
Je hebt helemaal gelijk, ze zijn aan het afnemen.