De level 2 is vooral voor grote hagel (meer dan 5cm), zware windstoten en extreme regenval.
Een level 2 betekent dat je 15% kans hebt om binnen een straal van 40km rondom jou een zwaar onweer te hebben, en dat er een vergrote kans is op een extreem onweer (3-5%).
Onder zwaar onweer wordt verstaan: hagel groter dan 2cm, of een tornado, of winden van boven de 92km/u of regenval van meer dan 60mm.
Extreem onweer is: hagel groter dan 5cm, tornado van minstens F2 (waarbij het dak er af gaat) of windstoten van meer dan 119km/u.
Vwoila, doei. | Gewijzigd: 28 juni 2011, 00:46 uur, door continuousminer
@-Lorenzo- , de afsluitdijk ga ik zoiezo maar niet over. Want je kan daar niet 1.2.3 keren
Op RTL4 zei Reinier net dat het 's avonds pas echt zwaar is, dus we kunnen rustig gaan rijden 's middags gelukkig.
Ik heb even mijn chase gebied aangepast. Ik denk dat ik net tussen rood en oranje in wil gaan zitten.
Wat zeggen jullie?
Ik zou meer richting kust gaan, dus in de richting Haarlem
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Hij gaat overduidelijk richting NW hoor
Edit: NW ipv NO | Gewijzigd: 28 juni 2011, 01:11 uur, door Rayo
Edit: PS. over dat schampschot van het complex dat naar Engeland trekt | Gewijzigd: 28 juni 2011, 01:16 uur, door weerfreak
luchtalarm?
OT: Ik ga me kaartjes en alles op orde brengen.. morgen nog even voordat ik vertrek 16gb high speed sd kaartje halen | Gewijzigd: 28 juni 2011, 01:17 uur, door dv_chaser
Ben eraf. Zie het in de Ochtend allemaal wel weer.
Cheers | Gewijzigd: 28 juni 2011, 01:17 uur, door thunderfreak
Ook gaan er waarschijnlijk talrijke onweersbuien ontstaan aan de voorkant van het koufront.
Opzich valt het denk ik wel mee, het enige wat buien vaak doet veranderen is uitdoven zodra de zon onder is...
Ontstaan is dan al helemaal een zeldzaamheid, tenzij het natuurlijk om een MCS gaat...
Zoals het nu lijkt zal een groot deel van het land al te maken gaan krijgen met dit mooie MCS...
Volgens mijn laatste berekening zal dit rond 7:00 straks Nederland in trekken....