Zoals je op de radar kan zien is het jammergenoeg ingevallen. Ik heb een 20 tal minuten gefilmd en heb een paar mooie bliksems. Dat complex boven Frankrijk ziet er indrukwekkend uit. Nu wat gaan slapen want morgen is het de grote dag. | Gewijzigd: 28 juni 2011, 00:14 uur, door Joske
Ja joh, Rayo... Zie die afmetingen, past precies over GEHEEL Nederland... Fiesta landelijk
Heel erg benieuwd wat ervan over blijft, in elk geval zeker dat het complex tegen de ochtend Zeeland gaat bereiken..
En met dit caliber Mesoscale Convectief Systeem mag je erop rekenen dat deze tegen die tijd maar weinig in kracht is afgenomen...
Fijne dag iedereen:D
Gefeliciteerd
Nou ik ben benieuwd hoe het vandaag zal lopen (ff checken hoe laat het is.. jep kwart over 12 )
Nee, ik ben niet blij met deze ontwikkeling.
Temp hoeft niet eens zo heel hoog te worden, zolang die polaire stroming in de hogere luchtlagen maar hard genoeg doorzet dan komt het wel goed
Ontopic: Het is hier nog steeds warm in Hengelo(ov.) zit gewoon in mijn blote barst achter de comp.
Ik denk wel dat het oosten morgen wel wat mee krijgt, en dat het noodweer in het westen zorgen dat er boven het oosten spontaan ook buien ontstaan maar ja het wordt nog steeds nowcasten voor ons oosten!!
Ontopic: Het is hier nog steeds warm in Hengelo(ov.) zit gewoon in mijn blote barst achter de comp.
Ik denk wel dat het oosten morgen wel wat mee krijgt, en dat het noodweer in het westen zorgen dat er boven het oosten spontaan ook buien ontstaan maar ja het wordt nog steeds nowcasten voor ons oosten!!
Bewolking is ook een tempering voor de opbouw van Cape. Maar, gezien de treksnelheid van het systeem in zuid-Frankrijk heb ik het idee dat het mogelijk einde vd ochtend/begin middag al weg trekt.
Heel erg benieuwd wat ervan over blijft, in elk geval zeker dat het complex tegen de ochtend Zeeland gaat bereiken..
En met dit caliber Mesoscale Convectief Systeem mag je erop rekenen dat deze tegen die tijd maar weinig in kracht is afgenomen...
Ja een flink systeem is dat zeg, als dat over ons nederig landje schuift...
De buien waar het om zou gaan zouden pas tegen de avond moeten komen?
Ik heb overigens het vermoeden dat deze 'jongen' de Noordzee op gaat, altans dat is te zien aan zijn koers | Gewijzigd: 28 juni 2011, 00:33 uur, door Rayo
De buien waar het om zou gaan zouden pas tegen de avond moeten komen?
Rayo, check hier het 'officiële' kansentopic dat morgen losgaat. Goeie intro met de info die je zoekt:
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=26006
@-Lorenzo- , de afsluitdijk ga ik zoiezo maar niet over. Want je kan daar niet 1.2.3 keren
Op RTL4 zei Reinier net dat het 's avonds pas echt zwaar is, dus we kunnen rustig gaan rijden 's middags gelukkig.
Ik heb even mijn chase gebied aangepast. Ik denk dat ik net tussen rood en oranje in wil gaan zitten.
Wat zeggen jullie?
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=26006
Ik had het al gelezen, thanks!
@-Lorenzo- , de afsluitdijk ga ik zoiezo maar niet over. Want je kan daar niet 1.2.3 keren
Op RTL4 zei Reinier net dat het 's avonds pas echt zwaar is, dus we kunnen rustig gaan rijden 's middags gelukkig.
Ik heb even mijn chase gebied aangepast. Ik denk dat ik net tussen rood en oranje in wil gaan zitten.
Wat zeggen jullie?
Leuk dat plaatje zo! Ik zeg; niet indelen in drie opties, maar dat hele gebied als optie houden, of groter zelfs en naar aanleiding van hoe het morgen gaat, je definitieve locaties of regio bepalen.
morgenochtend rond 11.00/12.00 neem ik mijn besluit definitief!
Wat zeggen jullie?
[plaatje]
Dan kom je gewoon naar Gouda toe dan zit je goed