Nowcasten komt helemaal goed. Alleen jammer dat we het hier in de avond c.q nacht pas hebben. En...jammer dat het hier in het NO waarschijnlijk mee zal vallen
Beste collega onweerliefhebbers,
Vandaag en gisteren ben ik hier een paar keer wezen kijken en ik moet zeggen, mn verbazing stijgt.
Ook ik verheug me op een pittige onweersbui, en daarom ben ik hier lid, maar het is allemaal of morgen de dag des oordeels aanbreekt. Ik moet er een beetje om lachen, om sommige berichten en ik bedoel dat heus niet onaardig ofzo.
Nu ben ik lang niet zo goed in de techniek van de meteo, zoals sommigen van jullie, maar ik vraag me toch af of de verwachtingen niet een tikje te hoog gespannen zijn. Ik heb zelfs tornados voorbij zien komen hier en hagel zo groot als golfballen en andere rampspoed. Ook zie ik vragen als: "ik woon in
Lutjebroek, en gaat het daar ook onweren?" ik snap de spanning en de voorpret wel, maar hoe hoger de verwachtingen gespannen zijn, hoe groter de teleurstelling kan zijn. Nogmaals, ik ben geen meteoroloog, maar de sportvliegerij, enige ervaring met het observeren en statistiek maken dat ik het einde der tijden en supercells vooralsnog niet zie naderen.
Natuurlijk is een feit dat de atmosferische omstandogheden een forse kans geven op "kermis in de hel" en dat is leuk. Er kan heus een dak wegvliegen, wat kelders onderlopen of bliksemschade zijn, maar wat er echt gebeurt is nu gewoon nog niet te voorspellen. Pas als de buien zichtbaar beginnen te worden is er iets zinnigs te zeggen over zwaarte, koers etc.
Vaak genoeg heb ik zien gebeuren dat het hier in het westen ook na een plofhete vochtige dag tegenvalt door afkoeling vanuit zee. Kortom, het zal best op uitgebreide schaal gaan knallen en knetteren, maar vergeet niet te genieten van deze zeldzaam zwoele avond. Morgen zien we verder en ook ik hoop dat het los gaat. | Gewijzigd: 27 juni 2011, 23:08 uur, door Raymond
(..) Ik heb zelfs tornados voorbij zien komen hier en hagel zo groot als golfballen en andere rampspoed. (..)
Er wordt voor gewaarschuwd, zo raar is dat dan niet. Natuurlijk zal een teleurstelling groot zijn, maar hoe vaak krijgen wij hier in Nederland nou (zo'n grote kans op) onweer? Zo werd zaterdag nog gemeld dat er vandaag maar een kleine kans was op onweer, en dan zie je toch nog op de valreep zo'n gigantische bloemkool boven Frankrijk ontstaan. Dat mag toch wel een voorbode zijn op iets spectaculairs? Zeker als je kijkt wat voor weer er morgen verwacht word (qua temp en onstabiliteit). Maar ik zou zeggen; neem een wandeling, heb ik net ook gedaan.. en van 3 stappen ben je al drijfnat! Zo vochtig en drukkend! Dat is in Nederland meestal een goed voorteken! | Gewijzigd: 27 juni 2011, 23:11 uur, door Ne0
groetjes marieke
Misschien dat ik dan een poging waag te gaan chasen..
Het is drukkend warm buiten, abnormaal!
Dat vraagt gewoon om spektakel morgen.
Misschien is het wel vragen naar de bekende weg, maar doe toch een poging, hopend dat Jan of een andere deskundige mij kunt vertellen hoe laat alles precies gaat beginnen?
zal dit een goed chasegebied zijn?
Ik kan pas vanaf 15.15± vertrekken vanuit assen.
wow,... daar zit ik ook, had je gewoon voor de fun ook ff niet Amersfoort mee kunnen kleuren? hahah
we zien het fgewoon wel, lekker nowcasten de hele ,middag en morgen elkaars jfoto's bewonderen
we zien het fgewoon wel, lekker nowcasten de hele ,middag en morgen elkaars jfoto's bewonderen
PM me je 06 maar.. kan nog van toepassing komen
Of ga je zelf niet chasen?
Geniet ervan en blaas even naar zuid-west Nederland aub . Zo te zien op de radars is het een leuke lieve voorbode voor morgen..
Die opmars boven Frankrijk, zelfs ik word er stil van...
ja ik weet het.. maar ik kijk morgenochtend nog eens naar de kaarten, want zoals ik al zei, vertrek ik pas rond 15.15 uur , en richting Utrecht is 1,47 uur rijden (zonder file meegerekend) .. dus moet ook even zelf een prognose stellen zodat we nog voor de buien aan zijn op een goede plek.