Mee eens, het ligt er maar aan waar je tevreden mee bent of waar je het mee vergelijkt. Het zwaartepunt lijkt nu zeker over het westen te komen, en het oosten wordt stukken minder verwend, maar ook daar zal er vast een onweersbui losgaan, al zij het minder significant.
Ik zit hier op het randje van het midden en het oosten. Misschien pak ik nog net wat hevigs mee, misschien net niet. Ben al blij met een onweersbui in de verte en verwacht eigenlijk niets. Komt het vast wel goed en alles wat meer is, dikke vette joepie.
Ik zit hier op het randje van het midden en het oosten. Misschien pak ik nog net wat hevigs mee, misschien net niet. Ben al blij met een onweersbui in de verte en verwacht eigenlijk niets. Komt het vast wel goed en alles wat meer is, dikke vette joepie.
je weet het maar nooit met onweer nowcasten. en dat is nu ook juist het leuke eraaan!
Inderdaad, een model als Hirlam ziet de eerste neerslag pas in het westen als de grootste energie al verdwenen is...
Maar GFS en EC zijn natuurlijk leuker
hij heeft wel degelijk over het onweer gehad.
had het ook over hagelstenen zo groot als golfballen of misschien wel groter
Verwachting:
Vandaag en morgen: Zonnig en tropisch warm. Morgen toenemende kans op onweer.
De zon schijnt volop met slechts hier en daar wat sluierbewolking. Het is op veel plaatsen tropisch warm met temperaturen die uiteenlopen van 27 graden op de Waddeneilanden tot lokaal 32 graden in het zuiden van het land. De zuidoostenwind is matig, kracht 3 tot 4.
Vannacht is er weinig bewolking, alleen langs de westkust zou al een enkele bui kunnen vallen. Het wordt verder een zwoele nacht, de temperatuur blijft nog lang boven de 20 graden om eind van de nacht net even daaonder uit te komen. De wind is zwak tot matig uit het zuidoosten.
Morgen begint de dag met veel zon en het wordt zeer warm met in de middag temperaturen van 30 graden op de Waddeneilanden tot lokaal 35 graden in het zuidoosten van het land. In de loop van de middag neemt van het zuidwesten uit de bewolking geleidelijk toe en er ontwikkelen zich dan regen- en onweersbuien. In de avond worden de buien zwaarder en kunnen dan gepaard gaan met hagel en zware windstoten. Het noordoosten krijgt waarschijnlijk pas eind van de avond en in de nacht naar woensdag met de buien te maken. De wind is matig uit zuidoostelijke richting, in de loop van de middag en avond draait de wind naar west. Met het draaien van de wind en de overtrekkende buien wordt de hitte verdreven.
Uitgifte: 27/06/2011 17.56 uur LT
bron: KNMI | Gewijzigd: 27 juni 2011, 18:42 uur, door Tyshane
Maar GFS en EC zijn natuurlijk leuker
Staat daar trouwens niet alleen in, het model Alaro ziet tot 20u de buien over de Noordzee langstrekken.
Plaatje van de neerslag tussen 14u en 20u :
;)
niet waar.. frank de boosere heeft het over onweersbuien in het westen die stilaan oostwaarts trekken en activeren ;o
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Plaatje van de neerslag tussen 14u en 20u :
Hopen dat die modellen het fout hebben dus, maar die scenario's worden dus ook zomaar berekend, of is dat vloeken in de kerk ?
Lol, van dat model heb ik nog nooit gehoord. Ik denk dat je beter kunt vertrouwen op EC of GFS dan dat
Tja, het is maar het neerslagmodel dat door KMI op hun website wordt meegedeeld (en gebruikt neem ik aan)...
En Hirlam is ook maar een niemendalletje natuurlijk
Het wordt gewoon nowcasten, dat was immers wat ik wilde aantonen met het verwijzen naar die modellen
Daar staat duidelijk welke delen de meeste kans hebben op Noodweer.
Edit Marga:
Ook deze info staat allang op onweer-online | Gewijzigd: 27 juni 2011, 19:04 uur, door Marga
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Is dat niet de totale neerslag som? Anders is het een behoorlijke bak met water