Dit vooral voor de mensen die niet zo veel tijd hebben om alles te lezen.....
Gewoon een suggestie hoor, verder niks.....
Die staat er al een dag: http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=26006
Het is nog niet goed te zeggen wanneer precies, het is waarschijnlijk morgen in de middag en avond, en een groot deel van woensdagnacht als ik het goed begrepen heb.
wat er vannacht KAN gebeuren,staat los van wat er vanaf in de middag gebeurt.
]
Aaaaaaach, zie dat éne donkerode kringetje helemaal in het midden!
K'zit er precies middenin | Gewijzigd: 27 juni 2011, 16:55 uur, door gerard van den brink
Betekent dit dat ze het dan zelfs zo kort van tevoren nog veel te hoog inschatten? Wat zegt het Europese model wat betreft het dauwpunt?
Hagel, wind of donderbui
Overhemd of wintertrui
Voor de duidelijkheid: dit is een retorische vraag! Dus behoeft geen antwoord
Ik heb alweer 7 berichten verwijderd! | Gewijzigd: 27 juni 2011, 16:58 uur, door Marga
Vooropgesteld dat ik geen gevorderde meteoroloog ben zoals veel van jullie, heb ik zelf ook zitten lezen en kijken.
Onder andere op meteo france. De buien die thans ontstaan in de buurt van Bretagne en voor vanavond zijn bedoeld lijken toch een wat (te) westelijke koers te gaan varen en voornamelijk boven het oosten van de UK en boven de noordzee uit te komen. Misschien in het uiterste zuidwesten toch wel een kansje. Het overgote deel zal toch voor morgen bewaard blijven.
Betekent dit dat ze het dan zelfs zo kort van tevoren nog veel te hoog inschatten? Wat zegt het Europese model wat betreft het dauwpunt?
Deze waardes bewijzen ook maar weer dat CAPE en lifted alleen helemaal 0,0 zeggen, maar er dus meer nodig is!
Als ik het weerbericht van KNMI goed lees, begrijp ik daaruit dat de wind pas zal gaan draaien zodra de echte stevige buien binnenkomen. Er is dus geen reden om te denken dat zeewind het mogelijke spektakel zal geen verpesten.
Tevens zie ik ook nergens anders, behalve dan bij het knmi, berichten over lagere temperaturen aan de kust.
Kortom niks om ons druk over te maken mensen.
Volgens mij zijn die dauwpunten van ECMWF (flink gebied incl. De Bilt > 22 graden als ik het goed zie) dan hoger dan dat ze gisteren waren. Al worden de GFS-dauwpunten dan niet lager, de modellen liggen nu wel dichter bij elkaar
Okee, dank je wel. Ik kon die kaarten zelf niet vinden. Dat scheelt dus toch nog een graad of 3-4, maar het blijft hoog natuurlijk. | Gewijzigd: 27 juni 2011, 17:05 uur, door dorian
Hagel, wind of donderbui
Overhemd of wintertrui
Vooropgesteld dat ik geen gevorderde meteoroloog ben zoals veel van jullie, heb ik zelf ook zitten lezen en kijken.
Onder andere op meteo france. De buien die thans ontstaan in de buurt van Bretagne en voor vanavond zijn bedoeld lijken toch een wat (te) westelijke koers te gaan varen en voornamelijk boven het oosten van de UK en boven de noordzee uit te komen. Misschien in het uiterste zuidwesten toch wel een kansje. Het overgote deel zal toch voor morgen bewaard blijven.
sorry hoor,maar ik zie die bui nog steeds noord-oost gaan.
Enorm mooie krul ook in Rusland trouwens...