Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bertie, NC; Camden, NC; Chowan, NC; Currituck, NC; Gates, NC; Hertford, NC; Pasquotank, NC; Perquimans, NC; City of Chesapeake, VA; City of Norfolk, VA; City of Portsmouth, VA; City of Suffolk, VA

11 Dec 2024 22:38:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bertie, NC; Camden, NC; Chowan, NC; Currituck, NC; Gates, NC; Hertford, NC; Pasquotank, NC; Perquimans, NC; City of Chesapeake, VA; City of Norfolk, VA; City of Portsmouth, VA; City of Suffolk, VA

11 Dec 2024 22:38:05

11 Dec 2024 22:38:01

11 Dec 2024 22:17:55

11 Dec 2024 22:09:25

11 Dec 2024 22:06:00

11 Dec 2024 21:58:11

11 Dec 2024 21:53:32

11 Dec 2024 21:48:56

11 Dec 2024 21:48:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dare, NC; Hyde, NC.

11 Dec 2024 20:36:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carteret, NC; Dare, NC; Hyde, NC.

11 Dec 2024 20:22:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Marion, FL.

11 Dec 2024 17:28:03

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

11 Dec 2024 14:45:07

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hale, AL.

10 Dec 2024 21:18:52
Actueel
1 / 4

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
SniperEye
Lid
27 juni 2011, 15:21 uur | Bericht #251976
Karim klinkt wat getemperd met zijn stukje. Ik had toch gehoopt op minimaal het niveau van vorig jaar juli. Het is en blijft afwachten.
jesje79
Lid
27 juni 2011, 15:22 uur | Bericht #251977
Middelburg (Z.) (4331)
Waarschuwing vooraf vanwege onweer,
waarschuwingsniveau rood verwacht
geldig van: maandag, 27. jun 2011, 22:00 uur
geldig tot: woensdag, 29. jun 2011, 06:00 uur
geldig voor: alle hoogtes

Vanaf Maandag avond en nacht zijn er tijdelijk intensieve regenbuien en onweer mogelijk. Hierbij bestaat er gevaar op zware regenval, hagel en zware windstoten. Er kunnen hier en daar tornado's ontstaan. Op Woensdag morgen wordt de kans op buien en onweer kleiner.

bron noodweercentrale
27 juni 2011, 15:23 uur | Bericht #251978
Citaat van sneeuw en onweer, maandag 27 juni 2011, 13:20 uur 99,9% is hier de laatste 10 pagina's slap gelul.
hoe verzinnen mensen het ook.
ga lekker op msn zitten met z'n allen ofzo.

Idd snap dat iedereen 'excited' is maar dit begint echt een onzin chat te worden nu.

Heel goed dat Jan die andere post nog op slot heeft zitten!
27 juni 2011, 15:23 uur | Bericht #251979
Citaat van MariekeBreda, maandag 27 juni 2011, 12:38 uur Ik ga zeer zeker niet op een ijzeren uitkijktoren langs de A 16 staan.
dat lijkt me het toppunt van onverstandig.
Daar durf ik normaal al niet op.
Ik blijf gewoon thuis.
Heb mooi zicht op het zuidwesten.
Wel probeer ik mijn man te bewegen om onze auto in de parkeergarage van Ikea te zetten.
Maar die gaat s avonds dicht !
Nou dan haal je hem de volgende ochtend weer op !
Ik heb je gewaarschuwd, he ! (Tegen mijn man)

In een ijzeren toren zit je juist super veilig, werkt als een "kooi van Farraday", en als de bliksem inslaat gaat dat door het ijzer aan de buitenkant veilig de grond in. Alles binnen in de kooi voelt niets van de bliksem.. De kooi moet uiteraard wel goed geaard zijn, maar dat zal wel. Zo werkt een bliksemafleider ook. Alleen als ie open is zou ik het inderdaad niet doen, het zou best wel eens hard kunnen gaan waaien, en keihard regenen en hagelen, dat is dan niet zo prettig.

Auto bij de IKEA heb je de laatste tijd meer kans op schade dan gewoon buiten te laten staan LOL
27 juni 2011, 15:24 uur | Bericht #251980
Citaat van kvenl, maandag 27 juni 2011, 15:20 uur Heb even gekeken maar niet gevonden
Zie je dat alleen kanaal als je een apart IRC programma hebt.
Bij de JAVA/Web chat zie je het kanaal #angst er niet bij staan.

Klopt maar als het goed is kan je via de chat er wel in komen, zal morgen wel druk zijn daar
27 juni 2011, 15:26 uur | Bericht #251984
Lier (2500)
Waarschuwing vooraf onweer,
geldig van: maandag, 27. jun 2011, 22:00
geldig tot: woensdag, 29. jun 2011, 06:00
geldig voor: alle hoogtes Vanaf Maandag avond en nacht zijn er tijdelijk intensieve regenbuien en onweer mogelijk. Hierbij bestaat er gevaar op zware regenval, hagel en zware windstoten. Er kunnen hier en daar tornado's ontstaan. Op Woensdag morgen wordt de kans op buien en onweer kleiner.
Deze waarschuwing vooraf werd het laatst bijgewerkt op maandag, 27. jun 2011, 12:42 uur.

Bron : noodweercentrale België

Pssssst denk dat ik morgen ook in de chat ga terecht komen bij "angst"
27 juni 2011, 15:27 uur | Bericht #251985
Wat een pagina's met rare reactie's en dat in 3 uurtjes

Vandaag kortstondig veel windveren gehad en plots loste ze o
Op verschillende hoogte vliegtuig strepen waargenomen die allemaal snel oploste. Niete cht koud dus op hoogte

dauwpunt 19 graden
Actueel 32.4 graden

Koppijn aanhoudens,medicijnen werken niet echt

Maargoed.

Jan
Die windveren die zo massaal oploste,waar heeft dat mee te maken als ik vragen mag?
Cape waarde kan het niet zijn,en kwa hoge winden ook niet aangezien de vliegtuig strepen recht blijven en oplossen.
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
-Lorenzo-
Lid
27 juni 2011, 15:28 uur | Bericht #251986
Volgens Noodweercentrale kan ik vannacht vanaf 2 uur al rekenen op licht tot matig onweer??
rwwentel
Lid
27 juni 2011, 15:28 uur | Bericht #251988
Citaat van jesje79, maandag 27 juni 2011, 14:22 uur Middelburg (Z.) (4331)
Waarschuwing vooraf vanwege onweer,
geldig van: maandag, 27. jun 2011, 22:00 uur
geldig tot: woensdag, 29. jun 2011, 06:00 uur
geldig voor: alle hoogtes

Vanaf Maandag avond en nacht zijn er tijdelijk intensieve regenbuien en onweer mogelijk. Hierbij bestaat er gevaar op zware regenval, hagel en zware windstoten. Er kunnen hier en daar tornado's ontstaan. Op Woensdag morgen wordt de kans op buien en onweer kleiner.

bron noodweercentrale
voor dit soort verwachtingen zijn genoeg andere forums te vinden hoor, maar niet deze neem ik aan?
Reutel
Lid
27 juni 2011, 15:30 uur | Bericht #251992

Citaat van kvenl, maandag 27 juni 2011, 15:20 uur Heb even gekeken maar niet gevonden

Je kan hier ook op het forum mee lezen hoor, zijn veel mensen die bang zijn voor onweer. We hebben hier zelfs al mensen die volleerd weer-kaart-lezer zijn geworden en door hun kennis steeds minder bang worden.
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
Delain
Lid
27 juni 2011, 15:31 uur | Bericht #251994
het is hier nu 29.3 graden en als dit nog even doorzet halen we toch nog de 30 graden.

dauwpunt is 18.3 en weer stijgend.
Ben47
Lid
27 juni 2011, 15:31 uur | Bericht #251995
Voor Londen wordt vandaag tegen de avond hevig onweer verwacht.

Uit 'Met ofice London'

'Vandaag vanuit het westen toenemende bewolking met vooral tegen de avond toenemende kans op hevige onweersbuien. Eerst nog wat zon, met name in het oosten. Heet, vooral in de omgeving van Londen. Maximum temperatuur 32 ° C.

Vanavond en vannacht regen- of zware onweersbuien. Steeds frisser en droger in het westen, met naar NW draaiende wind. Minimum temperatuur 14 °C.'

Hier kan je zien dat het nu nog wisselend zonnig is in Londen. Om in de gaten te houden als voorproefje voor morgen bij ons in België en Nederland.

(geduld, kan even duren)
http://www.abbeyroad.com/visit/
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Tyshane
Lid
27 juni 2011, 15:32 uur | Bericht #251996
Citaat van onweeriseenfeest, maandag 27 juni 2011, 15:28 uur voor dit soort verwachtingen zijn genoeg andere forums te vinden hoor, maar niet deze neem ik aan?

Ik ben benieuwd wat je hiermee bedoelt. Noodweercentrale wordt hier regelmatig gebruikt als referentie.
27 juni 2011, 15:32 uur | Bericht #251997
Citaat van Tyshane, maandag 27 juni 2011, 15:32 uur Ik ben benieuwd wat je hiermee bedoelt. Noodweercentrale wordt hier regelmatig gebruikt als referentie.

Dan je niet zomaar kan zeggen ''Hier en daar Tornado's''
Beetje overdreven!
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Reutel
Lid
27 juni 2011, 15:33 uur | Bericht #252000

Je kan hier ook op het forum mee lezen hoor, zijn veel mensen die bang zijn voor onweer. We hebben hier zelfs al mensen die volleerd weer-kaart-lezer zijn geworden en door hun kennis steeds minder bang worden.
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
27 juni 2011, 15:34 uur | Bericht #252001
Toch al een kansje voor het Zuid Westen.
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
27 juni 2011, 15:38 uur | Bericht #252004
Citaat van Ben47, maandag 27 juni 2011, 13:31 uur Voor Londen wordt vandaag tegen de avond hevig onweer verwacht.

Uit 'Met ofice London'

'Vandaag vanuit het westen toenemende bewolking met vooral tegen de avond toenemende kans op hevige onweersbuien. Eerst nog wat zon, met name in het oosten. Heet, vooral in de omgeving van Londen. Maximum temperatuur 32 ° C.

Vanavond en vannacht regen- of zware onweersbuien. Steeds frisser en droger in het westen, met naar NW draaiende wind. Minimum temperatuur 14 °C.'

Hier kan je zien dat het nu nog wisselend zonnig is in Londen. Om in de gaten te houden als voorproefje voor morgen bij ons in België en Nederland.

(geduld, kan even duren)
http://www.abbeyroad.com/visit/

Hmm meteoconsult laat slechts wat regen zien voor Londen voor vanavond en geen onweer.
marcuz
Lid
27 juni 2011, 15:39 uur | Bericht #252006
temp nu 28 graden en dit zijn we niet meer gewend, buien boven frankrijk doen goed hun werke en komen langzaam richting ons kikkerlandje.
nu rondje dijk rennen, heerlijk.
jesje79
Lid
27 juni 2011, 15:42 uur | Bericht #252008
Citaat van thunderfreak, maandag 27 juni 2011, 13:32 uur Dan je niet zomaar kan zeggen ''Hier en daar Tornado's''
Beetje overdreven!

ging mij ook niet om die tornado's in de text ik plaatste dit ivm de waarschuwing voor onweer vanaf vanavond 22.00 tot woensdag 06.00.
niet oordelen zonder te weten wat er achter zit misschien last van de hitte dat je zo reageerd?
27 juni 2011, 15:45 uur | Bericht #252010
Citaat van M.Dings, maandag 27 juni 2011, 13:38 uur Ik neem aan dat hier waterhozen of windhozen worden bedoeld. Klasse F1 denk ik zo.
Tornado's komen in Amerika voor.

Een F1 is ook een tornado. Windhoos=tornado
"De kracht van tornado's wordt geclassificeerd met de zogenoemde Fujita schaal, een schaal die loopt van EF0 tot EF5"

bron: Wiki
Terug naar boven
3 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 3 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.886 topics, welke bij elkaar 448.488 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.608 leden.
Het nieuwste lid is Goos.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
3 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 26 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 26, lezen 2 mensen het topic "Voorlopige onweerskansen 28 en 29 juni 2011".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden